Панорама митця Степана Рябченка “Джерело” — присвята видатній художниці Марії Примаченко, яка створила у власних роботах неймовірний світ із безліччю характерних персонажів.
Слава народної мисткині широко розлетілася по світу, з нею товаришував Сергій Параджанов, а її творчістю захоплювалися Пабло Пікассо і Марк Шагал.
«Джерело» (фрагмент роботи).
“Джерело» Степана Рябченка витікає з мотивів і натхненне унікальними персонажами з творів художниці.
Рябченко, як і Примаченко, творить свій всесвіт, який населяє власними героями.
Працюючи з цифровим мистецтвом, молодий художник постійно досліджує межу поміж віртуальною і матеріальною дійсністю, між світом цифри і аналогу, між штучним і природним.
Руйнуючи цю межу, автор слідує всеохопній глобальній тенденції – “оцифрування” і доповнення дійсності.
«Джерело» (фрагмент роботи).
У даній роботі Степан поєднав строкатість і міфічність самобутнього “наївного” мистецтва знаменитої художниці з елементами і персонажами власних віртуальних світів.
За допомогою новітніх технологій синтезувавши традицію і новацію, історію і сучасність, митець створив нову візуальну повість, подану із величезним розмахом.
Рябченко формує казковий, фантазійний ландшафт, у який поміщає персонажів Примаченко поряд зі своїми.
«Джерело» (фрагмент роботи).
Як правило, зображені в роботах художниці поодиноко, в панорамі Рябченка вони збираються у спільноту, взаємодіють одне з одним і з новою реальністю.
Фантастичні герої модифікуються, трансформуються у віртуальному світі, перейшовши з живопису в об’ємний цифровий простір.
Два світи митців-фантазерів, зустрівшись, народжують нову художню дійсність.
«Джерело» (фрагмент роботи).
Чудернацькі створіння, що спрямовуються до джерела, аби втамувати спрагу, вказують напрям до витоків натхнення, невичерпної фантазії, підсвідомості, де криється цілий незнаний світ.
У широкій панорамі все побудовано на принципі комбінаторики — багатство деталей і планів, поєднання площинних і об’ємних елементів.
Вирування кольору і образів, неймовірний масштаб і харизма казкових істот, що населяють панно, ледь не змушують зображення вийти за рамки площини, зробити крок із віртуальної реальності в матеріальну.
Наталія Маценко, мистецтвознавець.