/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F0e1fca00c609b08ad1578739fdae5702.jpg)
Флінта “жив мистецтвом: воно було його вірою, його любов’ю, воно було сенсом його життя”, – Карло Звіринський
Флінта з дружиною Ганною, донькою Іриною ти сином Андрієм, 1970 р.
Від 1953 року аж до останніх днів свого життя Зенко Флінта належав до кола найближчих моїх друзів.
Різниця віку не становила в цих зв’язках ніякої перешкоди.
Цьому сприяли спільні наші цілі, зацікавлення, устремління.
Так склалося, що ще в училищі намітилася група студентів.
Флінта, виконання дипломної роботи, 1965 р.
Чи був віруючим? У загальноприйнятому розумінні цього слова – пасивним, але споглядаючи на його творчість, у якій виражено велике захоплення і любов до світу, до того, що створив Великий Майстер – був активним віруючим.
Бо чи ж можна подивляти твір, не подивляючи його Творця? Якщо і не був дуже близький до Бога, то був дуже далекий від диявола.
Зліва на право Р.
Безпалків, А.
Бокотей, З.
Флінта, 1970-ті….
Був мужньою людиною! Маючи свідомість неминучої, близької смерті – не розпачав, не скаржився, не жалівся.
Приймав, як щось, через що мусить пройти.
В останні тижні в розмові зі мною часто говорив про потойбічний світ.
Який він той світ?.
Був «інший» від других.
Всі ми є інші від себе, але він був інший від нас.
Мав не слов’янські риси характеру: дисциплінованість, словність, організованість у праці, відповідальність, свідомість своєї мети, добросовісність у виконанні роботи, послідовність, вміння виконати, завершити свою роботу.
Мотика, Р.
Безпалків, З.
1970-ті роки.
Дуже цінив вартість кольору в побудові картини, і у формальному, і у змістовному розумінні.
Оглядаючи Веронезе, одну із великих композицій, сказав: «Без цієї великої червоної плями плаща не було б картини, пропала б вся святковість сцени».
Порівнюючи чорну-білу і кольорову репродукції «Блудного сина» Рембрандта, говорив: «Колір в малярстві – велика сила, без його маляр не зможе висловитися до кінця».
Послуговувався ним в різноманітний спосіб: від дзвінких зіставлень доповнювальних кольорів до стишених, зтонованих.
Флінта Ф.
Черняк, кін.
1970-х рр.
Був час, коли захоплювався імпресіоністами, постімпресіоністами, головно Cезаном, який близький був йому виявленням форми за допомогою кольору.
Жив мистецтвом: воно було його вірою, його любов’ю, воно було сенсом його життя.
По центру З.
Флінта 1977 рік, Париж.
До роботи приступав як іконописець, з благоговінням, трепетом, великим внутрішнім зосередженням, ніби перед якимось великим і святим дійством, знаючи наперед, що буде робити.
Робота на полотні була вже лише реалізацією в повні усвідомленої картини.
До цього він готувався заздалегідь і велика кількість рисунків, студій.
Етюдів, вибір остаточного варіанту і … реалізація.
Мав свою систему малювання: ніяких пошуків на полотні, ніяких малярських пригод, лише в рідкісних випадках використовував несподіванку, яка появлялася на полотні.
Зеновій Флінта за роботою, кінець 1970-их років.
Дуже шанував поверхню полотна, підмальовку.
Не любив виправлень, перемальовувань, змін раз задуманого.
Рисунок був завжди прецизійний, нанесений на полотно, був ним дуже шанованим.
Рівною мірою володів і рисунком, і кольоровою плямою.
Працюючи над третім виміром, постійно пам’ятав про площину.
Тут зразком для нього були майстри ренесансу.
Завершеність в деталях була необхідною передумовою завершеності картини.
Часом навіть на шкоду цілості.
Зеновій Флінта в Монако, 1970-ті роки.
Малював все з того світу, який його оточував: портрети, фігуральні композиції, натюрморти, пейзажі….
Любив світ і тому показував у своїх роботах лише світлу його сторону.
Оптиміст з натури, вносив цю рису в свої роботи.
Син села, подільського села, був йому вірний, мимо багатьох років побуту в місті.
Згадаймо його подільські пейзажі.
В них вклав всю свою любов до рідних місць.
Донька Ірина з батьком, друга половина 1970-тих років.
За недовге своє життя намалював, виліпив, розмалював стільки, що стало б на декілька мистців.
Зеновій Флінта з сином Андрієм, початок 1980-их років.
Любив людей і його любили.
Не мав ворогів.
Позитивне ставлення до кожної людини вимагало такого ж ставлення до себе.
Зліва на право Б.
Возницький, Й.
Садовський, О.
Ріпко, З.
Флінта на відкритті персональної виставки, 1985 рік.
Природа наділила його виїмково гарними і зовнішніми, і внутрішніми рисами.
Не був зарозумілий з цієї причини.
Карло ЗВІРИНСЬКИЙ.