Після фінішу Rally Turkey в заліках WRC-2 і WRC-3 доводиться приділяти увагу не стільки подіям на трасах, скільки турнірній таблиці та поточному регламенту чемпіонату світу.
Наприклад, у «заводський» категорії WRC-2 склалася начебто очевидна картина – лідирують Понтус Тідеманд (Toksport WRT) і Мадс Остберг (PH Sport), в цю битву поки ще може якось втрутитися представник M-Sport Ford WRT (Адрієн Фурмо)… Hyundai Motorsport N, схоже, вже «пролетіли» (за умови, що в залік за підсумками сезону підуть п’ять етапів).
Але якщо взяти регламент WRC (останні зміни від 14 серпня), то відразу «перечіплюємося» на наступному пункті – команда у WRC-2 повинна виступити на п’яти етапах, серед них мінімум один старт поза межами Європи (Мексика або Японія).
І ось тут починається найцікавіше – після недавнього скасування Японії в календарі залишився лише один етап поза Європою (Мексика).
Як відомо, на мексиканському ралі виступили Toksport WRT (Тідеманд) і Hyundai Motorsport N (Грязін, Вейбю)… А M-Sport (фурми) і PH Sport (Остберг) Мексику пропустили – і зараз у них немає можливості виступити десь за океаном.
І що далі? З регламенту приберуть пункт про старт поза Європою (за умов нинішнього форс-мажору) – чи виведуть з гри Остберга з Фурмо?.
У «приватному секторі» (тобто у WRC-3) таких жорстких нормативів немає – кожен екіпаж може проїхати максимум п’ять залікових етапів без обов’язкових виступів поза Європою, у залік за підсумками сезону йдуть чотири кращих результати.
Однак тут теж не обійшлося без певних складнощів – пандемія коронавіруса, піврічний карантин плюс загальний економічний спад відчутно вдарили по багатьох програмах… А постійний календарний «розгардіяш» зі скасуваннями та перенесеннями раундів тільки створює додаткові перешкоди всім планам команд та їх логістиці – особливо коли ніхто не в стані гарантувати, скільки ще етапів вдасться провести найближчим часом.
Один? Два? Чи раптом знайдуть ще один раунд додатково? Не дарма ж зараз з’явилися чутки про грудневий фінал сезону в Монці… Поки що в заліку WRC-3 є три основних претенденти на титул, які представляють три різні марки – болівієць Марко Буласія (Citroen), фін Ярі Хуттунен (Hyundai) і поляк Каєтан Каєтановіч (Skoda).
Є ще швед Олівер Сольберг (VW), але чи вдасться йому поєднати виступи в ERC і WRC-3? Щоб якось реально оцінити шанси всіх претендентів у WRC-3, доведеться почекати етапу на Сардинії через два з половиною тижні – хто саме вирушить на острів, чим завершиться їх бій на італійських трасах….
Rally Turkey Marmaris, WRC-2.
Тідеманд/Барт (S, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:56.02,4.
Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +1.42,9.
Брюнільдсен/Майнор (N/A, Skoda Fabia Rally2 evo) +1:08.24,7.
Залік WRC-2 (після п’яти етапів).
Тідеманд (S) – 80 (4 старти).
Остберг (N) – 75 (3 старти).
Фурмо (F) – 66 (4 старти).
Грязін (RUS) – 51 (4 старти).
Вейбю (N) – 33 (4 старти).
Rally Turkey Marmaris, WRC-3.
Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:55.38,2.
Буласія/Дер-Оганнесян (BO/RA, Citroen C3 R5) +2.10,9.
Авджі/Ватаншевер (TR, Citroen C3 R5) +7.15,6.
Еллер А./Марті (RCH/E, Skoda Fabia Rally2 evo) +9.27,9.
Чукурова/Акчай (TR, Skoda Fabia R5) +12.11,9.
Залік WRC-3 (після п’яти етапів).
Буласія (BOL) – 55 (3 старти).
Хуттунен (FIN) – 43 (2 старти).
Каєтановіч (PL) – 37 (3 старти).
Сольберг О.
(S) – 33 (3 старти).
Кьямен (F) – 26 (2 старти).
Tidemand, Mariano Iannaccone).