/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Ff3e912bfe448b363c25968a1fac5e77b.jpg)
У Барселоні вирішили повністю перекрити рух автівок у центральному районі
Фото: Linus Ekenstam, Unsplash
Муніципалітет Барселони вирішив перейти від суперкварталів, які й так виглядали як радикальна відмова від автомобілізму, до суперсуперкварталів. Протягом наступного десятиліття транзитний рух автомобілів заборонять у всьому районі Ашямпла, який займає значну частину центру столиці Каталонії, повідомляє Bloomberg CityLab.
Суперквартали (superilles), вільні від автомобілів, почали створювати у Барселоні з 2016 року. Це об’єднані в одну зону квартали, які можна об’їхати лише по периметру. Всередину дозволено заїжджати лише автомобілям мешканців, доставки, екстрених служб тощо. Та й ті мусять рухатися зі швидкістю не більш як 10 км/год та за поступатися дорогою пішоходам.
11 листопада мерка Барселони Ада Колау анонсувала об’єднання 21 вулиці в Ашямплі в один великий суперсуперквартал.
Типова організація руху в Ашямплі. Велодоріжку відокремлено від автомобільних смуг смітниками та паркувальними місцями для двоколісного транспорту. Фото: Ірина Стасюк, Хмарочос
Відсутність автомобілів дозволить звільнити місце для 21 нової пішохідної площі, які збираються облаштувати на перехрестях. І ці майдани, і вулиці засадять деревами – коли вони виростуть, то вкриють затінком 6,6 гектарів. У районі з’явиться понад 33 гектара нових пішохідних зон.
Перетворювати Ашямплу на суперсуперквартал почнуть у 2022 році. Бюджет проєкту складе 38 мільйонів євро.
Ада Колау вважає це способом думати про місто майбутнього – з меншим забрудненням, новою мобільністю та новими публічними просторами.
Зображення: Ajuntament de Barcelona
Створювати суперквартали без автомобілів у Барселоні почали з району Поблену, де транзитний рух заборонили у дев’яти кварталах. Згодом створили ще шість суперкварталів.
Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Хмарочоса» – незалежного та впливового київського інтернет-видання. Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 50 гривень. За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете робити Київ зрозумілішим для містян, а діяльність влади – прозорішою.