/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F07ddea5723834a1ad296cc25803c9035.jpg)
Що таке стратегії в реальному часі ? Класичні представники жанру
Стратегія в реальному часі (real-time strategy, RTS) – це жанр стратегічних відеоігор, в яких геймплей не поділений на окремі нормовані ходи, на відміну від покрокової стратегії, і всі гравці можуть діяти одночасно. RTS-ігри сприяли зародженню багатьох інших жанрів, а також вплинули на кіберспорт глобально, а особливо, в Південній Кореї, яка вважається столицею esports-світу.
Особливості стратегій у реальному часі
Важливо відзначити, що приналежність до жанру RTS не скасовує класифікацію за геймплеєм, стратегії в реальному часі можуть бути глобальними, тактичними, економічними та ін. Тому, пошук інших об'єднуючих їх особливостей, крім відсутності черговості ходів і можливості одночасно діяти всім гравцям, дуже суб'єктивний.
Поширена помилка, що RTS може називатися лише та гра, яка включає такі елементи, як будівництво бази, збір ресурсів і найм юнітів. Однак, це може бути застосовано лише до класичних RTS. Пізніші ігри нерідко намагалися привнести щось своє, відмовляючись від звичних канонів.
Представники класичної RTS
Warcraft
Всього в серії три повноцінних гри, перша – Warcraft: Orcs & Humans – вийшла в 1994 році і стала пілотним проектом Blizzard Entertainment. Гра отримала успіх, але її сиквел Warcraft II: Tides of Darkness, що вийшов у 1997 році, затьмарив свого попередника. До кінця 1999 року було продано більше двох мільйонів її примірників. Також, саме на основі Warcraft II компанія створила StarCraft.
Реліз Warcraft III: Reign of Chaos відбувся в 2002 році, а ігровий додаток The Frozen Throne 2003 року сприяв зародженню жанру MOBA. У 2020 році вийшла гра Warcraft III: Reforged – оновлена версія гри 2002 року та доповнення 2003-го.
Сюжети ігор за всесвітом зосереджені на протистоянні між Альянсом і Ордою, їх боротьбі з Палаючим Легіоном, Батогом і іншими силами, що загрожують Азероту.
Завдання гравця – управління економікою і ведення військових дій проти суперника. У той же час, необхідно добувати ресурси, будувати споруди, готувати підрозділи і займатися технологічним вдосконаленням.
Якщо в перших двох частинах боротьба проходила тільки між Альянсом і Ордою, в третій з'явилася можливість також грати за Нічних ельфів і Нежить. Ще в останній частині додали героїв – унікальних воїнів із особливими здібностями, які можуть отримувати досвід, знищуючи ворожих юнітів.
StarCraft
Перша гра серії StarCraft вийшла в 1998 році, в тому ж році з'явився і її перший додаток StarCraft: Brood War, що привніс нових юнітів і розвинув сюжет. У 2010-му відбувся реліз першої частини сиквела-трилогії StarCraft II: Wings of Liberty, а в 2013 році – другий – StarCraft II: Heart of the Swarm. Третя частина трилогії під назвою StarCraft II: Legacy of the Void з'явилася в 2015-му. Оновлена версія першої гри і її доповнення – StarCraft: Remastered – з'явилася в 2017 році.
Крім схожості назв, StarCraft перейняла у Warcraft II багато особливостей геймплея. Однак гра порадувала і нововведеннями. Найважливіше з них – дотримання балансу при наявності у різних раз різних особливостей, включаючи характеристики юнітів, будівель, а також стратегії бою.
У грі представлено три інопланетні раси: террани, протоси і зерги. У протосів потужна, але дорога техніка, те ж відноситься і до їх воїнів. Зерги ж протистоять їм завдяки своїй чисельності і швидкості. Особливості рас врівноважують їх шанси на перемогу.
Гра досягла найбільшої популярності в Південній Кореї, ставши головною кіберспортівную дисципліною країни в період формування сучасного esports-ринку. За час проведення чемпіонату StarCraft II World Championship Series (2012–2019 рр.), лише в 2018 році єдиний раз його виграв не корейський кіберспортсмен.
«Козаки»
Завершує цю міні-добірку гра від українського розробника GSC Game World. Вона не знайшла такої обширної світової популярності, як згадані вище, але має чимало фанатів серед гравців із країн СНД.
«Козаки: Європейські війни» вийшла в 2000 році, в 2002-му з'явилося два доповнення – «Козаки: Останній доказ королів» і «Козаки: Знову війна». Реліз другої гри – «Козаки II: Наполеонівські війни» – відбувся в 2005 році. А в наступному – видали додаток «Козаки II: Битва за Європу».
Гра «Козаки 3», що вийшла в 2016-му, стала ремейком першої частини з поліпшеною графікою, оновленими моделями і текстурами. У 2016-2017 роках був випущений ще ряд доповнень: «Дні пишноти», «Сходження до слави», «Вартові високогір'я», «Дорога до Величі», «Різдвяний Подарунок», «Літня ярмарка» і «Золотий Вік».
Щоб перемогти, гравець будує свою базу, видобуває ресурси, формує військо. Піхота, кавалерія, артилерія і флот гравців борються між собою, намагаючись розгромити ворога і знищити його базу. У першій грі доступно 16 країн, переважно, західноєвропейських. Юніти кожної країни, крім зовнішніх відмінностей, мають свої індивідуальні особливості. Доступні ігрові нації додавалися в міру виходу ігор.
Стратегії в реальному часі вже не настільки популярні серед кіберспортівних дисциплін, із топів їх активно витісняють ігри в жанрах MOBA, FPS і Battle Royale. Проте, поки у RTS залишається безліч шанувальників серед геймерів, жанр продовжить розвиватися, і нові ігри будуть виходити.
- Автор:
- Лідія Цененко