MY.UAСтатті
У нас багато ідей для унікальних проєктів, які ще ніхто не робив: інтерв'ю з CBDO клубу Hellraisers Тетяною Кузьменко
У нас багато ідей для унікальних проєктів, які ще ніхто не робив: інтерв'ю з CBDO клубу Hellraisers Тетяною Кузьменко

У нас багато ідей для унікальних проєктів, які ще ніхто не робив: інтерв'ю з CBDO клубу Hellraisers Тетяною Кузьменко

В Україні базуються дві великі мультигеймігові кіберспортівні організації – Natus Vincere і Hellraisers. У розвитку обидвох взяла участь Тетяна Кузьменко. Вона п'ять років присвятила NAVI, будучи менеджером з роботи із партнерами та керівником відділу маркетингу. Зараз займає посаду Chief Business Development Officer (CBDO) в Hellraisers, поєднуючи обов'язки директорки із розвитку бізнесу, директорки із роботи з партнерами та директорки із продажу.

В інтерв'ю для TSN.UA Тетяна розповіла про свій кар'єрний шлях в індустрії, а також розкрила особливості маркетингу в кіберспорті.

Як і коли ви потрапили у кіберспорт?

З кіберспортом мене познайомив мій чоловік 13 років тому. Коли ми зустрілися, він активно грав у Dota 2, тоді я вперше дізналася, хто такий Dendi і як звучить голос V1lat`а.

Я працювала в автомобільному бізнесі, потім у веб-студії і маркетинговому агентстві. І в якийсь момент зрозуміла, що готова до експериментів і нової сфери. Відгукнулася на вакансію, і через тиждень вже працювала в найбільш відомому і культовому кіберспортивному клубі в країнах СНД.

Сама я практично не грала ні в які ігри, і вперше спробувала більше п'яти років тому, коли вже почала працювати у кіберспорті. Вирішила, що для роботи мені потрібно розуміти механіку CS:GO і Dota 2.

Наскільки комфортно було освоюватися в цій індустрії?

Щоб працювати у кіберспорті, важливо володіти англійською на високому рівні, мати досвід роботи у маркетингу і розбиратися в індустрії. У мене з самого початку все це було. Тому було не дуже складно і дуже захоплююче. Хоча і не обійшлося без своїх нюансів, адже маркетинг у кіберспорті все ж відрізняється від традиційного маркетингу, з яким я працювала раніше.

Також, є свої особливості і складнощі при роботі з гравцями клубу.

Які основні особливості маркетингу в кіберспорті можете відзначити?

У кіберспорті соціальні мережі – ключовий канал взаємодії з аудиторією. Для фанатів вони виступають не тільки джерелом новин, але також майданчиком для спілкування та дискусій.

Крім звичних нам соцмереж, велика частина аудиторії сидить на Twitch, Discord, Steam, Reddit і Twitter. Дуже важливим маркетинговим інструментом виступають самі гравці, так як вони – кумири для своїх фоловерів, які до них максимально лояльні. Тому, звичайно, партнери зацікавлені, щоб їх продукт просували саме гравці. І тут важливо не перегнути, робити це було максимально нативно та природно, хоча, звичайно, буває і пряма реклама. Але і тут важливо вибрати правильну комунікацію і говорити з аудиторією на їхній мові.

Я б виділила 10 ключових особливостей:

  1. Важливо говорити з ЦА на одній мові. Аудиторія кіберспорту чутлива і миттєво реагує. Любить гумор і епатаж.
  2. Іміджева реклама дає результат. У кіберспорті складно отримати моментальну конверсію, тому краще працює довгострокова стратегія.
  3. Спецпроєкти – один із небагатьох інструментів, який дає можливість оцінити реальну ефективність і прорахувати конверсію. Але краще це робити, коли вже була проведена робота над впізнаваністю бренду.
  4. Лідери думок – потужний інструмент просування, так як фани довіряють своїм кумирам. Рекламувати продукт потрібно через гравців, стримерів та інших талантів кіберспорту.
  5. Потрібно знаходити ЦА на тематичних ресурсах. У тому числі, на форумах і новинних ресурсах про кіберспорт.
  6. Twitch – унікальний майданчик для просування з великою різноманітністю інструментів (чатботи, банери, згадки у стрімах, in-game брендинг).
  7. Важливо тестувати майданчики, щоб зрозуміти який краще підійде бренду. Кіберспортивна аудиторія сидить не тільки у звичних VK і FB. Багато хто використовує Twitter, Reddit, Discord та ін.
  8. Необхідно приручати і мотивувати аудиторію. Фани люблять призи і плюшки.
  9. Потрібне геотаргетуванная. Аудиторія кіберспорту розповсюджена у всьому світу. Важливо розуміти, де ваша ЦА.
  10. Важливо виходити в офлайн – брати участь у турнірах, виставках, конференціях.

Чим український кіберспортивний ринок може бути цікавий закордонним інвесторам?

В Україні зараз існують дуже сильні кіберспортівні організації – WePlay Esports, Maincast, Starladder, NAVI, Hellraisers. Активно розвиваються киіберспортівні федерації, будуються арени, проводяться різні кіберспортівні заходи, створюється серйозна інфраструктура. Розташування також виступає дуже істотним фактором, так як Україна перебуває в самому центрі Європи, що робить її доступною для інших країн. При всьому при цьому, вартість робочої сили і проведення заходів значно нижче, ніж в більшості розвинених країн.

Відповідно, український ринок кіберспорту стрімко розвивається і дуже привабливий для інвестування.

Розкажіть про свою роботу в Natus Vincere. Чим ви особливо пишаєтеся?

Я прийшла працювати в NAVI на позицію менеджерки із роботи з партнерами, а через кілька років уже керувала відділом маркетингу з 10 людей. Спочатку вела до п'яти клієнтів одночасно. За результатами роботи було перепідписано та продовжено безліч контрактів і партнерств.

Я провела партнерські проєкти в Китаї, США, Польщі та Перу. Отримала досвід рекрутера (проводила співбесіди фахівців до себе в команду), менеджера з продажу, креативщика (створювала ідеї для промо-кампаній), інтерв'ювала гравців, кілька разів була в якості ведучої на YouTube-каналі і фоторепортером на проєкті, променеджерила створення безлічі сайтів із креативними механіками. Сміливо можу сказати, я пишаюся кожним етапом своєї п'ятирічної роботи у клубі, так як активно розвивалася і розвивала клуб.

Чим зараз займаєтеся в Hellraisers?

Hellraisers – це новий важливий етап моєї кар'єри. Тут неймовірно крута команда і атмосфера, створена для роботи на результат.

Займаючи позицію директорки із розвитку бізнесу, я застосовую весь свій досвід у маркетингу, продажах і роботі з партнерами. У зону моєї відповідальності входить залучення нових партнерів і контроль виконання зобов'язань перед поточними, проведення іміджевих проєктів для компанії, розробка планів і проєктів, які приведуть до досягнення стратегічних цілей компанії, а також подальший контроль за їх реалізацією.

У компанії я з жовтня, коли у перший день роботи зайшла на сайт клубу і не побачила там жодного партнера, то трохи запанікувала. Але не надовго. Зараз у нас чотири крутих партнери – Parimatch, Mazda, HELL ENERGY і GT Racer. Для цього потрібно було провести відповідну підготовку.

Перш за все, я проаналізувала ринок – поточні партнерства клубів і брендів, які ендеміки і неендеміки зараз у кіберспорті, успішні маркетингові кейси, зміна ринку в реаліях пандемії. Також потрібно було оновити презентації компанії, зробивши їх продаючими і актуальними, структурувати роботу з партнерами і проаналізувати всі маркетингові інструменти клубу.

Я провела переговори із більш ніж 20 компаніями і підготувала для них комерційні пропозиції. Найбільше пишаюся угодою з Mazda – це перше в Україні партнерство кіберспортивного клубу і автомобільного бренду.

І на цьому не збираюся зупинятися. Наступний етап – іміджеві проєкти для клубу і цікаві колаборації.

Які плани у Hellraisers на найближчий рік? Чи плануєте відкривати підрозділи із нових дисциплін?

Плани на рік грандіозні! Ми зараз активно працюємо в різних напрямках – розвиваємо медійку і створюємо якісний відеоконтент, із новими партнерами заплановано безліч цікавих проєктів. Нещодавно ми запустили нову лінійку мерча і плануємо розвивати цей напрямок, у тому числі, з цікавими колабораціями. У нас багато ідей для унікальних проєктів, які ще ніхто не робив. Відносно дисциплін, ми точно зробимо акцент на посилення поточних. Із нового року, наприклад, у нас новий сильний склад з Dota 2 із медійними гравцями.

Нові дисципліни будуть залежати від ринку. Зараз складно щось планувати і загадувати наперед.

7 квітня на конференції eSPORTconf Ukraine 2 021 Тетяна виступить із доповіддю про спонсорство у кіберспорті. Сайт події: esportconf.com.ua.

Автор:
Лідія Цененко
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Інтерв’ю зі Сьюзен Зонтаґ для Rolling Stone, видане «Основами»
Хмарочос
2025-12-03T13:07:49Z
Майлі Сайрус продемонструвала приголомшливу діамантову обручку на червоній доріжці й підігріла чутки про заручини
Elle
2025-12-02T20:21:22Z
На фронті загинув режисер “Орла і Решки” Василь Хомко
Ukraine Art News
2025-12-02T15:00:27Z
За Україну і проти московської отрути, або з біографії Луки Луціва
Photo Lviv
2025-12-02T07:03:14Z
Дженна Ортега продемонструвала найвишуканіше вбрання для червоної доріжки — і воно від українського бренду
Elle
2025-12-01T20:39:22Z
У Львові відновлять пошкоджену обстрілом віллу «Сонечко»
Хмарочос
2025-12-01T15:51:47Z
Легенда на сцені: Віктор Павлік відсвяткує 60-річчя грандіозним концертом у Львові
Photo Lviv
2025-12-01T06:03:13Z
Актриса Римма Зюбіна: «З лютого 2022-го це зовсім інша зала…»
Ukraine Art News
2025-11-30T13:00:30Z
Ексклюзивне інтерв’ю з зірковою диригенткою українського походження Кері-Лінн Вілсон
Elle
2025-11-27T00:12:25Z
"Суспільне" оголосило шортлист фіналістів Нацвідбору на Євробачення-2026
Ukraine Art News
2025-12-03T14:45:28Z
Chanel підкорює нью-йоркське метро: чим запамʼяталося нове шоу Métiers d’Art від Матьє Блазі
Elle
2025-12-03T14:42:28Z
The Washington Post включила книгу прикарпатського письменника Артема Чапая до списку найкращого нонфікшну 2025 року
Ukraine Art News
2025-12-03T13:30:27Z
POELLE і the COAT by Katya Silchenko презентують колекцію сумок, натхненну розквітом театрального життя
Elle
2025-12-03T11:00:33Z
Шортлист Нацвідбору на “Євробачення-2026”: хто пройшов у фінал
Ukraine Art News
2025-12-03T10:57:32Z
Різдвяно-новорічні колекції українських брендів, які повертають магію зимових свят
Elle
2025-12-03T10:12:23Z
Україну представили на різдвяному ярмарку в Таллінні
Ukraine Art News
2025-12-03T09:30:34Z
Чотири влади, одна історія: Львівський Фотомузей запрошує на презентацію “Дім-шедевр, дім-символ, дім-перехрестя”
Photo Lviv
2025-12-03T06:12:15Z
«Коли треба вертатись…»: Віктор Винник та гурт МЕРІ презентували потужний сингл «Вертатись», присвячений Дню ЗСУ
Photo Lviv
2025-12-03T06:06:17Z
Новий бойовик «Самотник» з Джейсоном Стейтемом вийде у січні 2026 року
KinoFilms
2025-12-03T14:12:19Z
Історія фільму «Ти — космос», або як зі студентської вистави народився повний метр
Elle
2025-12-03T13:00:27Z
Том Голланд і Зендея зустрілися з фанатами на зйомках четвертого фільму про Людину-павука
KinoFilms
2025-12-03T12:39:17Z
Український міжнародний трейлер фільму «28 років по тому: Храм кісток»
KinoFilms
2025-12-03T12:36:18Z
«Ілюзія обману 3»: що спільного між фільмом й легендарним діамантом Михайла Терещенка?
Elle
2025-12-02T21:39:23Z
Дивіться божевільний тизер української комедії «Корпорат» від режисера «Вартових Різдва»
KinoFilms
2025-12-02T18:48:13Z
Вийшов український трейлер анімації «Цап-забивайло» за участю зірок «Дивних див»
KinoFilms
2025-12-02T18:24:16Z
Переможці Gotham Awards 2025: фільм про російських журналістів випередив “2000 метрів до Андріївки”
Ukraine Art News
2025-12-02T17:52:38Z
Хлопчик з небес / Думка
Cineast
2025-12-02T17:18:34Z
У Румунії відзначили 162-річчя Ольги Кобилянської
Ukraine Art News
2025-12-03T14:03:24Z
Програма «УЗ-3000» запустилася. Вже доступно понад 20 маршрутів
Хмарочос
2025-12-03T11:19:23Z
Дубай і Абу-Дабі 2025: де жити, що дивитися і коли їхати в ОАЕ
Elle
2025-12-02T13:00:24Z
Лувр удвічі підвищує ціни для туристів з-поза ЄС: коли набудуть чинності зміни
Ukraine Art News
2025-12-02T11:36:32Z
Теракотовий фасад готелю на Балі наповнює кімнати сонячним візерунком
Хмарочос
2025-12-02T09:06:41Z
Токіо вже не набільше місто в світі
Хмарочос
2025-12-01T12:18:43Z
Курорт «Драгобрат» продають майже за $3 млн
Хмарочос
2025-12-01T06:33:38Z
Магніт для романтиків і митців: історія Кудринецького замку
Ukraine Art News
2025-11-30T21:00:28Z
«Цікава філософія» в норвезькому антуражі від Юстейна Ґордера
Ukraine Art News
2025-11-30T17:00:52Z
Російські пісні знову в українському топі Apple Music: чому так відбувається
Ukraine Art News
2025-12-03T14:36:29Z
Цей жакет, який обожнювали наші бабусі у 70-х, повертається в моду у нових варіаціях
Elle
2025-12-03T14:00:40Z
Піца як арт-об’єкт: найкреативніші поєднання інгредієнтів, які підкорюють світ
Photo Lviv
2025-12-03T13:54:25Z
Корисне харчування — це не дорого: поради від нутриціологині на зиму
Elle
2025-12-03T13:15:30Z
Безалкогольне вино — тренд чи нова реальність
Elle
2025-12-03T12:21:40Z
Житній ринок знову хочуть продати. Що відбувається?
Хмарочос
2025-12-03T10:19:25Z
Українці зможуть зареєструвати власний родовий герб
Хмарочос
2025-12-03T10:15:39Z
На залізничному вокзалі в Києві запрацював евакуаційний центр
Хмарочос
2025-12-03T07:33:57Z
ТРЦ Gulliver невдовзі відкриють, але поки лише 2 поверхи
Хмарочос
2025-12-03T07:30:54Z
В Австралії заборонили соцмережі для дітей до 16-ти років
Хмарочос
2025-12-03T07:36:53Z
Apple Music представила підсумок 2025 року: що слухали в Україні та світі
Ukraine Art News
2025-12-02T19:12:22Z
Китай збуває за кордон бензинові автівки, які не може продати на місцевому ринку, де панують електрокари
Хмарочос
2025-12-02T10:54:38Z
Чому локальний номер важливий для формування довіри в регіональному маркетингу
Хмарочос
2025-12-02T09:39:48Z
Що таке рейдж-бейт, слово 2025 року, і чому цей контент так сильно бісить?
Хмарочос
2025-12-02T06:27:40Z
Оксфорд оголосив слово 2025 року: що означає rage bait
Ukraine Art News
2025-12-01T14:57:31Z
Google випустила нейромережу Nano Banana Pro: згенеровані зображення не відрізняються від фото
Gloss
2025-11-28T14:42:56Z
Комфорт орендаря = дохід інвестора: як сьогодні функціонує ринок дохідної нерухомості
Хмарочос
2025-11-28T07:46:18Z
Відділення Ощадбанку оформили виробами із карпатської вовни
Хмарочос
2025-11-26T14:42:53Z
Кава з сіллю: наважтеся спробувати! Навіщо додають сіль у каву, як це впливає на смак та у яких країнах це традиція
Photo Lviv
2025-11-30T06:12:14Z
Мигдальний тарт зі сливами: покроковий рецепт найніжнішого осіннього десерту
Elle
2025-11-18T18:30:23Z
Готуємо швидку смачну та ефектну страву на Гелловін
Elle
2025-10-31T11:15:32Z
Простий рецепт найсмачнішого гарбузового чизкейка
Elle
2025-10-23T14:36:33Z
Гарбузовий крем-суп: покроковий рецепт топ-страви осені
Elle
2025-10-21T21:33:27Z
Гарячі страви із м’яса для обіду восени
Photo Lviv
2025-10-21T04:57:26Z
Найкорисніший сніданок для краси волосся і шкіри
Elle
2025-09-15T14:39:26Z
Сицилійські роли з баклажанів з рикотою і томатним соусом
Elle
2025-08-19T14:03:36Z
Раціон для довголіття, краси шкіри, здоров'я серця: що таке гарвардський альтернативний індекс здорового харчування
Elle
2025-08-18T13:42:35Z