/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F73d1088be1540a641d873d22178a5b56.jpg)
Як залізнична станція Лазещина стала зупинним пунктом
У селі Лазещина на Закарпатті у кінці XIX століття було збудовано залізничну станцію Зімир (Zimir).
Назву взяли від притоки річки Лазещини.
Як видно, це був великий будинок, який мав ще й додаткову альтанку для пасажирів.
Він знаходився дещо північніше сучасної станції, майже навпроти старенької церкви.
Не знаю, чому він не зберігся.
Можливо, був зруйнований під час Другої світової війни.
Станція Зімир у австро-угорські часи.
Фото надав Ivan Buntushak.
Станція у часи Чехословаччини.
Вид станції у 1935 році.
Фото з сайту uzhgorod.
Селяни біля церкви.
За одним з чоловіків видно станційний будинок.
Фото надав Ivan Buntushak.
Про інший будинок, який іще донедавна був станцією, пишуть, що його збудовано у 1935 році, і він є пам’яткою архітектури.
Проте у Державному реєстрі нерухомих пам’яток України село Лазещина взагалі не згадується.
Тож можна припустити, що у довоєнні часи це був один з допоміжних будинків станції і сумнівно, що він являє якусь архітектурну цінність.
Проте він був “людською цінністю”!.
Станційний будинок у 2012 році.
Світлина з сайту railwayz.
Пам’ятаю зимові походи на чорногірські вершини Петрос і Говерлу, які починались і закінчувались на станції в селі Лазещина.
Головну мету подорожі – Говерлу – було видно вже з перону (якщо його можна було так назвати).
Вид на Говерлу.
Світлина з сайту railwayz.
А так виглядає Говерла з села Лазещини, якщо пройти в сторону Чорногори всього лиш один кілометр.
На цій світлині також видно маленький приміський потяг.
Колись у Лазещині зупинялись тільки три потяги: приміські “Рахів – Івано-Франківськ” і “Рахів – Коломия”, а також найважливіший для львів’ян – “Рахів – Львів”.
Вид на дизельний потяг на тлі Говерли.
Автор світлини Kajetan Orliński.
Потяг Рахів-Львів прибуває сюди після опівночі.
Тому туристи довгими зимовими вечорами затримувались у якійсь колибі в лісі, щоби провести вечір біля вогнища, а не в холодній станції, будинок якої не опалювався.
За пів-години до прибуття поїзду станція оживала.
Люди набивалися до залу очікування і ставало тепліше.
І хоча пічка була зруйнована, а потім і взагалі розібрана, все ж такий-сякий притулок для туристів і мешканців села станція давала.
Станційна кімната очікування з лавками, фундаментом пічки і касою у 2012 році.
Світлина з сайту railwayz.
У 2013 році станційну будівлю Львівської залізниці було відчужено у приватну власність та перебудовано під житловий будинок (за іншими даними тепер це будинок відпочинку працівників “Укрзалізниці”).
Світлина з сайту railwayz.
Натомість колишня станція тепер офіційно називається “зупинний пункт Лазещина”, а для пасажирів збудовано павільйон, в якому немає нічого, крім лавки.
Світлина з сайту ua-reporter.
Не уявляю, як можна під таким павільйоном взимку чекати на нічний потяг….
Головний інженер Львівської філії “Укрзалізниці” стверджував, що зупинний пункт у Лазещині сьогодні відповідає усім нормативним вимогам, враховуючи той пасажиропотік, який тут фіксують [4].
Але насправді пасажиропотік став маленьким тому, що тут немає каси, а у поїздах далекого сполучення квитки не продаються.
Тож треба або купити квиток заздалегідь, або їхати за 5 км в сусіднє селище Ясиня, де на вокзалі є каса (додам, що вночі до Ясиня немає чим доїхати).
Протест депутатів Рахівської районної ради і їхнє звернення до Міністерства інфраструктури України нічого не дав….
Фотоколаж “Зупинний пункт Лазещина”.
Світлину хатки взято звідси: Зимний поход по Карпатам 2018.
Хоча, якби депутати більше піклувались про людей, то виділили би кошти для утримання станції або хоча би збудували поряд таку-сяку колибу.
Можна бути впевненим, що місцеві мешканці і змерзлі туристи були би їм вельми вдячні!..
Автор: Zommersteinhof.
Корисні посилання:.
Депутати Рахівщини виступили проти закриття залізничної станції “Лазещина”.
2015 рік.
Залізничну станцію у Лазещині перетворили на базу відпочинку для працівників “Укрзалізниці”.
2016 рік.
Лазещина (зупинний пункт).
Львівська Залізниця – Lviv Railway.