/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0ee9db43be91096e6c02f9371d30c484.jpg)
Електролітак Rolls-Royce здійснив перший політ
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 55 днів. За цей час ми опублікували вже 14992 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
Усі зображення: пресслужба Rolls-Royce
Повністю електричний літак Spirit of Innovation британської компанії Rolls-Royce здійснив перший експериментальний політ.
Випробування пройшли 15 вересня на військовому полігоні в англійському Вілтширі. Політ тривав 15 хвилин. Втім, у пресрелізі компанії не повідомляється, на яку висоту злетів електролітак.
Spirit of Innovation — це одномісний низькоплан із пропелером у носовій частині, який приводиться у рух трьома електричними двигунами YASA загальною потужністю 500 кінських сил. Ті, своєю чергою, живляться від батарей, енергії яких вистачило б на забезпечення енергією 250 домогосподарств. Як видно зі схеми, батареї займають чимало місця в конструкції літака.
Інженери зазначають, що найбільшою проблемою була розробка системи охолодження батарей.
Розробники сподіваються, що Spirit of Innovation зможе літати зі швидкістю понад 480 км/год, що наразі було б рекордом для електролітаків.
Цей електролітак створено у межах проєкту ACCEL, мета якого – прискорити розвиток електричної авіації. Раніше уряд Великої Британії оголосив, що прагнутиме досягнути вуглецевої нейтральності в авіації до 2050 року.
Rolls-Royce заявляє, що співпрацює з найбільшою у Скандинавії авіакомпанією Widerøe щодо постачання повністю електричних пасажирських літаків на ринок авіаперевезень уже до 2026 року.
Спроби створення літаків на електричному двигуні тривають із 1950-х років. Використання батарей замість авіаційного керосину дозволило би скоротити викиди в повітря та зменшити рівень шуму. Однак батареї мають значно меншу енергоємність у порівнянні з авіаційним паливом.