MY.UAСтатті
З чого почати і скільки на це треба грошей. Відповідаємо на основні запитання про просування в інтернеті
З чого почати і скільки на це треба грошей. Відповідаємо на основні запитання про просування в інтернеті

З чого почати і скільки на це треба грошей. Відповідаємо на основні запитання про просування в інтернеті

Згідно з даними дослідження Kantar Україна, 74% населення користується інтернетом (12–70 років). Тож саме час поговорити про те, як же просувати бізнес в інтернеті та з чого потрібно починати. 

Чи правда, що це дорого та складно?

Ні ‒ якщо коротко. Якщо розгорнуто ‒ вартість точно найнижча серед доступних каналів. Ви можете вибирати, які інструменти використовувати й скільки в них інвестувати.

Ось прямо зараз у мене на пошті звіт для клієнта, який починав з бюджету 0 гривень на день. Потім майже рік інвестував $300/міс., а зараз їхній місячний оборот на всі digital-інструменти ‒ понад $40 тис.  

Вони починали з того, що самостійно вели свої соціальні мережі, в їхньому випадку ‒ Instagram і Facebook. Через деякий час залучили нас, спочатку на консалтинг, потому ‒ на реалізацію робіт. Частково ми їм підібрали фахівців у штат, частково ‒ закриваємо на стороні агентства.

Вони витрачають стільки тому, що це окупається. Інструментів багато: деякі, наприклад, пошукові системи, дають швидкі результати в продажах (з них логічніше починати), деякі будують брендинг, збирають аудиторію і дають результати, але на тривалому періоді (до них можна буде приходити пізніше). Найважливіша особливість digital у цьому аспекті ‒ міняти час на гроші, й навпаки. 

З приводу складності ‒ так, потрібен не найпростіший набір умінь. Але, знову ж таки, повертаємося до парадигми обміну часу на гроші. Навчитися можна всьому, причому безоплатно, ‒ у відкритому доступі є всі необхідні матеріали. Можна заплатити й отримати їх концентровано на курсі, буде легше і швидше. А можна заплатити й найняти крутого підрядника. Інвестувати час або гроші ‒ це важливо.

Як визначити, що потрібно клієнту, і скласти стратегію просування продукту?

Улюблена тема, тому буду намагатися якомога коротше. Найголовнішепровести лінію від ваших бізнес-завдань до конкретної дії в digital. Тобто, як саме пост в Instagram допоможе продати ваш чудовий домашній шоколад/унікальний курс/прекрасну газовану воду/тощо.

Тому на початку збираємо відкриті дані (той-таки рекламний кабінет Facebook дасть їх багато й абсолютно безоплатно), далі копаємо глибше, в саму аудиторію.

Для своїх клієнтів ми проводимо digital-дослідження ‒ великі опитування, в яких приводимо людей за допомогою таргетованої реклами з дуже жорстким таргетингом.

Якщо ви правильно потрапили в ЦА, люди без проблем дадуть відповідь на 15 запитань (це з нашого досвіду, декількох десятків таких досліджень). Цих відповідей вистачить, щоб зрозуміти свою аудиторію та її шлях до покупки.

Наприклад, для клієнта Sweet.tv ми робили таке дослідження на початку 2020 року. Аудиторією були жителі великих міст, які люблять споживати медіаконтент. Ключові моменти такі:

  1. Переважна кількість користувачів раді підтримати український бізнес, особливо якщо він сфокусований саме на локальному ринку. Історії про українські компанії, успішні за кордоном або на глобальному ринку, надихають, але об’єктивно далеко не всі українці готові стати їхніми клієнтами – ціна, орієнтація продуктів та інтерфейсів, а ще – безліч параметрів їх зупиняють. Наприклад, коли ви вводите назву вулиці в інтерфейсі, то зручно одразу після цього ввести номер будинку, у глобальних конкурентів логіка інша – спочатку номер, а потім назва вулиці. У більшості країн світу заведено саме так, але нам – незручно.
  2. Переважна більшість аудиторії воліє українського дубляжу, і взагалі – української озвучки.
  3. Стандартні «фішки» стрімінгових сервісів, такі як висока якість або велика бібліотека, сприймаються як «само собою заведено» і не несуть якоїсь додаткової цінності.

Спираючись на ці дані, ми створили для клієнта позиціювання: «Національний онлайн-кінотеатр». Знання бренду менше ніж за рік зросло з 7 до 27% (зараз вже більше, бо вимірювання робили в лютому).

Інший, більш швидкий приклад. Бренд health-сегменту, гаджети (термометри, вимірники тиску), які просуваються на ринок США. Там опитували цільову аудиторію (люди 55+ з певних регіонів, з конкретним рівнем доходу).

Зрозуміли, що їй неважлива «суперпрофесійна точність» вимірювань, або те, що цим же брендом користуються лікарі. Ключова вимога – простота використання, тобто простота інтерфейсу й одна зрозуміла цифра на екрані.

Може звучати дуже банально, але в категорії всі діяли зовсім інакше і, навпаки, ускладнювали, додавали більше функцій, купу різних цифр, хвалилися тим, що їх вибирають лікарі. А все вирішує великий екран і одна яскраво виділена кнопка на корпусі. Результат – все чудово, продажі та конверсія значно зросли. Тут уже, перепрошую, без цифр і назви бренду – дуже строгий NDA.

Володимир Галіка

З чого почати розробку digital-кампаній для продукту чи бренду? Які інструменти зараз найкраще працюють, а які тільки набирають популярності?

Як і описав вище ‒ зі збору даних, стратегії й аналітики. Продаєте онлайн ‒ починайте з інструментів, які прямо генерують продаж. Як правило, це платна пошукова реклама (SEO теж чудово, але займає мінімум 34 місяці до перших результатів, а вам треба швидко тестувати гіпотези) і реклама в соціальних мережах напрямки на конверсію.

Тут важливий момент ‒ у соціальних мережах все сильно залежить від того, що ви ставите за мету в рекламі. Хочете продаж на сайті ‒ отримаєте його. Хочете охоплення і залучення ‒ будуть і вони. Якщо у вас FMCG продукт (Fast Moving Consumer Goods, товар широкого вжитку. – Прим. ред.), який продається в супермаркетах, то прямі продажі через digital не дуже й можливі.

Потрібно розуміти це і йти більш класичним шляхом ‒ будувати знання і сприйняття продукту у свідомості покупця, так, щоб, проходячи повз ваш продукт, він взяв саме його з полиці. 

Наприклад, якщо ми працюємо з брендом, який може продавати онлайн (а це далеко не всі компанії, якщо ви можете – вам пощастило). Розповім на прикладі двох брендів у сфері моди (монобренд і магазин, де продаються різні бренди).

Ми починаємо з мінімально можливих ресурсів: сайт з мінімумом продуктів, але аналітикою і збором даних, самі конверсійні інструменти. На цьому етапі соцмережі та контент у них – мінімальні, тобто якісно і красиво, але ухил на продаж.

У якийсь момент конверсійні інструменти впираються в стелю – додається бюджет, а кількість продажів росте непропорційно, і бізнес-математика перестає працювати. Це вірна ознака, що пора переходити на етап брендингу.

Тоді включаться активно соцмережі, з’являється реклама (наприклад, ролики в YouTube), які швидше будують знання, ніж приносять продаж. І «магія» – конверсії знову ростуть (як з прямих кліків на сайт, так і з того ж пошуку). Далі масштабування, вирівнювання моделей. 

І зовсім інша ситуація у брендів, які перш за все продаються офлайн, наприклад, снеки («Кабаноси»), консервація («Верес»), дезодоранти (Axe) або навіть самі офлайн-рітейлери («Фора»).

У таких випадку ми концентруємося на якості контенту (він повинен виділяти зі стрічки в соціальних мережах, рекомендацій YouTube тощо). Наприклад, подивіться на сторінки брендів в соціальних мережах, які я згадав вище, – у кожного своя сучасна візуальна мова, досить яскрава, щоб користувач помітив, але при цьому не холодні «студійні» фото. Крафти зроблені, так щоб користувач міг сказати: так це зроблено для мене.

Звичайно, дуже багато працюємо з медіачастиною: контролюємо частоту контакту, вибудовуємо серії з контактів (скажімо, 10 коротких рекламних роликів в YouTube, які користувач бачить тільки в певній послідовності: не додивився 1-й – не побачиш 2-й, і т.ін.). Так ми формуємо постійне сприйняття. Звичайно, тут дуже синхронно працюють всі канали (і діджитал, і ТБ, і зовнішка, і що там ще є), і постійно потрібно вимірювати сприйняття бренду та важливі для аудиторії параметри (знову повертаємося до досліджень).

Що легше просувати в соціальних мережах?

Я б не зводив це питання до одного інструменту, нехай навіть такого широкого за можливостями, як соціальні мережі. Перш за все потрібно розуміти, в який момент ваш бізнес робить продаж і як привести клієнта до цієї точки, і вже від цього будувати використання інструментів.

Соціальні мережі дозволяють робити й перфоманс кампанії, і будувати знання, тобто йти більш класичним шляхом. І просувати можна практично будь-який товар або послугу.

У якого типу бізнесу буде виходити краще? Передусім у того, де є сильна візуальна складова ‒ крутий і цікавий на вигляд продукт, або цікава локація, або харизматичний СЕО. Загалом, якщо ваш бізнес не найсильніший з візуальної точки зору (наприклад, якийсь B2B-софт зі складним описом і структурою), то буде складніше, але результат, може, й буде, просто потрібно бути до цього готовим.

Але це дуже «фізичний» бізнес, людина повинна дійти до магазину. Онлайн-замовлення зростають, але в цілому сегмент супермаркетів ще дуже залежить від офлайну. Тобто тут потрібно дуже чітко контролювати частоту контакту, період, коли покупець бачить рекламу. 

Набагато складніше візуально доносити сенс – їх продукт крутий, але він так собі виглядає в постах. І тут потрібно будувати цілу систему генерації контенту – сторінки топів, різні анімації й візуалізації складних процесів.

Яким буде digital у майбутньому?

  1. Оскільки Apple та інші гравці ринку починають затискати гайки в трекінгу і передачі даних, найближчим часом нас чекає певний відкат з точки зору якості таргетингу. iOS 14.5 вже досить серйозно позначився на точності й ціні таргетингу в Facebook. Поки що магія Apple перемагає магію Facebook. Тому закладення користувачів у підконтрольні вам канали зв’язку буде все ціннішим (я маю на увазі поштові розсилки, групи в месенджерах тощо). А виділення вашої реклами візуально і підбір найбільш релевантних повідомлень ‒ важливий як ніколи, таргетинг все ще працює, і добре, але треба розуміти, що якість підбору реклами знижується, і ваша аудиторія бачить все більше нерелевантних повідомлень, тому ваші цільові вона повинна помічати одразу.
  1. Все буде ще більше прискорюватися. Алгоритми, якість техніки та її продуктивність, зростання активності й подорожей у постковідний період. Всім бізнесам потрібно буде швидко створювати стратегії, швидко їх тестувати та швидко оптимізувати. Це може звучати концептуально, але буде виявлятися в цілком конкретних речах ‒ швидке створення контенту, швидкий запуск реклами й тести й т.ін.
  1. І відео, звичайно. Це вже не тренд, а реальність, але багато хто все ще недооцінює його важливість. Провал Instagram щодо приросту нових користувачів і монетизації в останній рік і відчайдушні спроби конкуренції з ТікТок. Зрозумійте правильно, Instagram все ще величезний, а ТікТок все ще значно менший, але вкрай швидко зростає. І це, як ніщо інше, доводить, який великий пріоритет буде у відеоформату найближчим часом.

Просування в інтернеті буде тільки набирати обертів, тож треба визначитись, як саме ви можете використати цей канал.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Демі Мур повертає до трендів культову джинсову сукню з 90-х
Elle
2025-11-04T12:15:28Z
У рейтинг Billboard США вперше потрапила ШІ-артистка
Ukraine Art News
2025-11-04T08:24:28Z
Кендалл Дженнер — королева «голих» образів: згадуємо найвідвертіші сукні моделі, які обговорювали всі
Elle
2025-11-03T22:15:25Z
«Важливо бути готовим до викликів». Інтерв’ю з оперною зіркою Ольгою Кульчинською про творчий шлях і не тільки
Elle
2025-11-03T13:18:27Z
Королева Гелловіну: Гайді Клум приголомшила публіку моторошним образом Медузи з рухливими зміями
Elle
2025-11-01T21:03:26Z
За лаштунками визнання: 8 маловідомих фактів про авторку "Сестер Річинських" Ірину Вільде
Ukraine Art News
2025-10-30T18:00:29Z
Іспанська співачка Rosalía записала новий альбом 13 мовами — серед них українська
Ukraine Art News
2025-10-30T15:51:37Z
На тлі хвилі бодішеймінгу: Неллі Фуртадо оголосила, що йде зі сцени
Elle
2025-10-28T23:33:25Z
У Великій Британії знайшли перший опублікований вірш Агати Крісті
Ukraine Art News
2025-10-28T14:57:31Z
Рушник єдності на Кіпрі: Українці пронесли 180-метровий символ незламності в Лімасолі
Ukraine Art News
2025-11-04T16:18:37Z
Більше, ніж подарунок: відкриваємо святковий сезон разом із Pandora
Elle
2025-11-04T16:18:36Z
У Празі відкрилася виставка картин юних художниць із Харкова
Ukraine Art News
2025-11-04T15:09:30Z
Український стенд представлять на міжнародному фестивалі у Бейруті
Ukraine Art News
2025-11-04T13:39:30Z
Національний духовий оркестр представить світову прем’єру музичної програми про Україну
Ukraine Art News
2025-11-04T13:09:30Z
Музика при свічках: у Львові відбудеться серія атмосферних концертів у Музеї історії релігії
Photo Lviv
2025-11-04T06:07:04Z
У Житомирі відбудеться Міжнародна хореографічна асамблея ім. Наталії Скорульської
Ukraine Art News
2025-11-04T02:10:11Z
Мастхеви листопада: огляд нових колекцій від українських брендів
Elle
2025-11-03T17:12:37Z
Куди піти у листопаді: виставки, концерти та інші події, які варто відвідати
Elle
2025-11-03T17:03:43Z
Чілдрен Кінофест оголошує ювілейний Десятий дитячий кіноконкурс
Cineast
2025-11-04T19:21:33Z
Що подивитися у листопаді: фільми, серіали та шоу, які не варто пропустити
Elle
2025-11-04T19:06:28Z
Зірку "Бріджертонів" Джонатана Бейлі назвали найсексуальнішим чоловіком року за версією журналу People
Ukraine Art News
2025-11-04T19:00:28Z
Ніколас Голт знову зіграв Лекса Лютора в серіалі «Миротворець»
KinoFilms
2025-11-04T16:24:21Z
Першою лауреаткою польської премії для перекладачів стала українська письменниця Ія Ківа
Ukraine Art News
2025-11-04T13:42:32Z
Вийшов новий трейлер рімейку «Людина, що біжить» із зіркою «Топ Ґан: Меверік»
KinoFilms
2025-11-04T11:42:19Z
Український трейлер фільму «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Дженніфер Еністон офіційно підтвердила стосунки з Джимом Кертісом. Що ми про них знаємо?
Elle
2025-11-04T09:15:52Z
"Ніколи не боявся їхати будь-куди": на фронті загинув фотограф та військовий Костянтин Гузенко
Ukraine Art News
2025-11-04T06:15:54Z
Що таке slow travel та у чому його переваги
Elle
2025-11-04T15:21:34Z
У Єгипті відкрили найбільший археологічний музей світу, який будувався 20 років
Gloss
2025-11-04T14:58:03Z
Найкращою готельною мережею Іспанії управляє держава. Так зберегли сотню унікальних пам’яток архітектури
Хмарочос
2025-11-04T10:36:40Z
Хачко, або впливовий караван-баша зі Львова
Photo Lviv
2025-11-04T06:12:38Z
Польський альпініст здійснив перший у світі лижний спуск з Евересту без кисню
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Безкоштовні 3000 км подорожей поїздами: українці сперечаються щодо нової програми
Хмарочос
2025-11-03T15:06:47Z
Цьогорічна «Зимова країна» на ВДНГ відкриється вже в кінці листопада
Хмарочос
2025-11-03T12:12:39Z
У Бородянці з’явиться постійний Активний парк
Хмарочос
2025-11-03T11:37:15Z
В листопаді обмежать рух Броварським проспектом
Хмарочос
2025-11-03T10:01:10Z
У Римі поблизу Колізею частково обвалилася старовинна вежа, є постраждалі
Ukraine Art News
2025-11-04T18:00:36Z
Зірки озвучили 20 станцій Київської кільцевої електрички
Хмарочос
2025-11-04T16:06:47Z
Сприятливі та несприятливі дні у листопаді 2025 року
Elle
2025-11-04T16:00:29Z
Мережі Roshen довелось демонтувати свої фірмові червоні фасади
Хмарочос
2025-11-04T14:00:41Z
Символічний перехід біля метро «Університет» вже замалювали
Хмарочос
2025-11-04T13:57:54Z
Конняку-спонж: японський секрет ідеальної шкіри
Elle
2025-11-04T13:27:32Z
Оленячі феромони та брудні труси знаходять у гуманітарці з Європи. Фонди мусять утилізувати їх власним коштом
Хмарочос
2025-11-04T11:45:38Z
Anna Haustova Beauty Box — ваша ідеальна система догляду за обличчям, волоссям і тілом
Elle
2025-11-04T11:12:37Z
У центрі Львова вщент згорів трамвай. Пасажири встигли вибігти
Хмарочос
2025-11-04T11:09:37Z
Тютюн 420: універсальність для широкої аудиторії
Cineast
2025-11-03T18:12:47Z
Monobank запустив спільний доступ до вашої картки
Хмарочос
2025-11-03T15:51:37Z
Еволюція кофеїну: Аналіз Найгарячіших Трендових Коктейлів 2025 — Тільки Факти та Інновації
Photo Lviv
2025-11-02T06:12:23Z
Оновлення Windows 11 спричинило збій у "Диспетчері завдань": програма дублюється та перевантажує систему
Ukraine Art News
2025-10-31T19:45:27Z
Хартійські дрони-"вампіри" доставили військовим гарбузокоїни з речами першої необхідності
Ukraine Art News
2025-10-31T17:45:28Z
Зашкварні історії та ексклюзиви: В Україні запустився новий YouTube-канал про шоу-бізнес "Зіркотека"
Ukraine Art News
2025-10-31T15:30:48Z
Вміє мити посуд та прибирати: у США стартували продажі домашнього робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:47Z
Слово 2025 року — це цифра. І вона нічого не означає
Elle
2025-10-30T19:54:27Z
Kyiv Food Market закривається на реновацію простору
Хмарочос
2025-10-30T12:14:11Z
Готуємо швидку смачну та ефектну страву на Гелловін
Elle
2025-10-31T11:15:32Z
Простий рецепт найсмачнішого гарбузового чизкейка
Elle
2025-10-23T14:36:33Z
Гарбузовий крем-суп: покроковий рецепт топ-страви осені
Elle
2025-10-21T21:33:27Z
Гарячі страви із м’яса для обіду восени
Photo Lviv
2025-10-21T04:57:26Z
Найкорисніший сніданок для краси волосся і шкіри
Elle
2025-09-15T14:39:26Z
Сицилійські роли з баклажанів з рикотою і томатним соусом
Elle
2025-08-19T14:03:36Z
Раціон для довголіття, краси шкіри, здоров'я серця: що таке гарвардський альтернативний індекс здорового харчування
Elle
2025-08-18T13:42:35Z
Смачне детокс-меню для спекотних днів від відомої української нутриціологині
Elle
2025-07-23T11:45:38Z
Простий рецепт найсмачнішої окрошки
Elle
2025-07-16T09:46:20Z