MY.UAСтатті
Від цифрового архіву до «Золотої кнопки». Як ми зібрали 1 млн підписників на YouTube і обійшли конкурентів
Від цифрового архіву до «Золотої кнопки». Як ми зібрали 1 млн підписників на YouTube і обійшли конкурентів

Від цифрового архіву до «Золотої кнопки». Як ми зібрали 1 млн підписників на YouTube і обійшли конкурентів

В кінці 2000-х було складно передбачити майбутню популярність YouTube, особливо для новинного сегменту. Це зараз YouTube одна з найбільш відвідуваних платформ світу, де люди в середньому проводять від 1 до 2 годин на добу. Але трохи більше 10 років тому для кожного з нас він був підбіркою приколів, відео зі смішними котиками та інший фановий контнент. Ось як ми пройшли шлях від архіву до 1 мільйону підписників.

YouTube канал – це архів відео

Ми завантажили перше відео на нашому YouTube каналі в 2010 році. Важко сказати чи була в нас конкретна стратегія відносно цієї платформи. Скоріш за все це був прагматичний підхід: є відео, завантажуй!

Ми відправляли абсолютно весь контент з нашого телеканалу на YouTube. В нас не було жодного підходу до вибору відео: ні тривалість, ні час завантаження на канал, ні тематика контенту не мали ніякого значення. Редактори просто вантажили все підряд і створювали цифровий архів нашого телеканалу. Як створювати заголовки та робити опис? Це нікого не хвилювало.

Як ми оцінювали роботу з платформою на той момент? В першу чергу всі розуміли, що це робота на майбутнє, але які саме результати вона принесе і коли наступить це майбутнє, ніхто точно не знав.

Ріст підписників

В 2014 і 2015 роках ситуація зі статистикою суттєво покращилась. Анексія Криму, АТО, Вибори Президента, Вибори до Верховної Ради пожвавили інтерес аудиторії до новинного контенту. Паралельно в Україні запустився 3G, що суттєво змінило звички українців та всіх власників смартфонів.

Кожен сайт, кожен додаток в смартфоні почали отримувати суттєво більше уваги і часу, ніж раніше. В цей період наш канал зміг набрати достатньо багато підписників. Але як показав час, це був лише тимчасовий стрибок, який дуже швидко минув. І ми знову опинились там, де і були раніше: без стратегії і перспектив.

В 2017 році ми вже мали близько 80 тис. підписників. Але такий результат – це вплив бренду телеканалу і подій в Україні. Відсутність стратегії і розуміння конкретних кроків по розвитку нашого каналу зупинили ріст наших показників.

Ми розуміли, що ще деякий час в такому стані і буде занадто складно залучити більшу аудиторію, адже в Україні спостерігався справжній бум серед новинних каналів.

То ж вирішили робити ставку на консалтинг і залучити більш професійних людей у сфері YouTube, ніж ми. Але виникла проблема, оскільки виявилось складно знайти спеціалістів в Україні, які мають досвід роботи з новинним контентом на цій платформі.

Я не наполягаю, що новинний контент – це надто специфічна ніша, але все ж це не відеоблогери, огляд гаджетів чи гумор. Ми хотіли знайти людей, які розуміли особливості інформаційної ніші і добре орієнтувалися в новинній тематиці.

Після декількох невдалих спроб нам все ж пощастило з командою Black Box, яка досить якісно підійшли до наших очікувань і допомогли повністю перебудувати роботу з YouTube. В результаті ми сформулювали для себе наступні кроки: аудит, консалтинг, навчання і постійні експерименти з нашого боку.

Як ми оптимізували відео

Займаючись дистрибуцією контенту на будь-якій платформі, ви не маєте жодної гарантії, що якийсь із методів однозначно принесе вам бажаний результат. Але існують базові рекомендації, які допоможуть вашому відео стати більш помітним.

Одною з таких рекомендацій є оптимізація відео, яке ви завантажуєте на канал. Оптимізація потрібна як для алгоритмів, так і для користувачів, яким буде набагато швидше знайти релевантний контент, взаємодіяти з ним і переглянути більше ваших програм.

Оптимізація базується на тому, що ви вказуєте системі про що ваше відео, щоб користувач який цікавиться цією тематикою з більшою ймовірністю зміг на нього натрапити.

Основні дії, які 24 канал виконує для оптимізації наших відео:

  • назва файлу, що завантажуємо
  • назва відео
  • анотація
  • перелінковка
  • thumbnail (прев’ю-зображення. – Прим. ред.)
  • теги

Чим якісніше проведена оптимізація, тим більше шансів, що відео буде релевантним для користувача в блоці рекомендацій чи буде показано у видачі при пошуковому запиті.

Конкуренти! Як були справи в інших інформаційних каналів? Може це просто зростання загальної YouTube аудиторії і такий вибуховий ріст підписників був у всіх гравців новинного сегменту?

Підписники росли практично у кожного інформаційного каналу, але на графіку добре видно основні тенденції і динаміку кожного гравця. За цей період ми змогли показати найбільший приріст серед каналів інформаційної ніші.

Які ми зробили висновки розвиваючи 24 канал на YouTube?

  1. Контент. Навіть якщо ви гарно запакували і прорекламували ваше відео – це ще не гарантія успіху. Коли ваш контент не актуальний і посередній, він рано чи пізно набридне. І погана новина в тому, що це відбудеться досить швидко. Не варто робити контент про все і для всіх. Якщо одна новина стає популярною в соцмережах або на сайті, це ще не означає, що вона однаково добре зайде і в YouTube. Це зовсім різні платформи, різні аудиторії, різні моделі споживання та різні тригери. І відповідно, ваш підхід до кожної платформи має бути різним.
  2. Алгоритми. Ви повинні хоча б в загальних рисах розуміти принципи роботи алгоритмів відеоплатформи. Що потрібно YouTube? Які в нього глобальна цілі? На що він орієнтується в своїй стратегії? Відповіді на ці питання і формують його алгоритми, які можуть підкинути ваше відео в топ рекомендацій або закопати його якнайглибше.
  3. Постійні експерименти. Чим більше ви висуваєте гіпотез, чим більше ви тестуєте ваші ідеї, тим більше ви отримуєте зворотного зв’язку у вигляді провалів та успіхів. В результаті ви починаєте краще розуміти цю платформу та її специфіку. Кожна перевірена гіпотеза формує ваше уявлення про працюючі формати, теми, заголовки, оптимізацію, картинки і решту важливих складових.

Що ми змінили в своєму підході?

  • Стратегія. 

Ми переосмислили для кого створюємо наші відео, хто наша аудиторія і чим ми відрізняємось від решти новинних телеканалів. Команда проекту зрозуміла, що відтепер YouTube – це абсолютно інша платформа, яка не готова дивитись всі відео, які ми вантажили раніше.

На відеоплатформі інша модель споживання контенту, відповідно аудиторія потребує трохи інший формат, ніж на телебаченні. Це інша тривалість перегляду, інші «години пік» та інша динаміка. Всі ці вихідні дані обов’язково треба враховувати при розвитку каналу.

  • Контент.

Ми вирішили суттєво зменшити кількість категорій відео, які почали вантажити на канал. Якщо раніше ми публікували всі випуски новини за день, то пізніше їх скоротили до 4-х. В результаті ми отримали 4 різні підбірки новин замість 12, які мало чим відрізнялись одна від одної.

Окрім цього, ми розбили весь наш контент на різні сегменти: тематика, тривалість, формат. Якщо ви бачите перед собою не хаос із сотень тисяч відео, а упорядковану систему, набагато легше знаходити закономірності і взаємозв’язок. Стає зручніше відслідковувати успішний контент і знаходити програми, які не користуються популярністю на YouTube.

  • Заголовки та оформлення.

В мережі користувач приймає рішення про дію ще до того, як він це усвідомлює. Перші мілесекунди вирішують долю вашого контенту на YouTube.

Те, як він оформлений має величезне значення для користувача. Чим яскравіше та цікавіше буде представлений ваш контент на платформі, тим більше у нього шансів отримати клік. Великий шрифт і емоції людей – це той підхід, який дасть вам результат і увагу аудиторії.

Але в змаганні за високим CTR важливо не зіпсувати образ і позиціонування вашого бренду. Якщо ви говорите про серйозні теми, ви не можете виносити на обкладинку обличчя з різними гримасами тільки тому, що на цю картинку більше клікнуть.

В цьому випадку необхідно вирішувати, що для вас важливіше: репутація бренду чи короткотерміновий трафік.

  • Алгоритми. 

YouTube як і будь-яка інша технологічна платформа хоче якнайдовше утримувати кожного користувача в себе. Для них важливо, щоб кожен наступний клік був на їх платформі, а не переводив до конкурента.

Саме тому алгоритм заохочує грошима тих авторів, чиї ролики мають більшу тривалість. Якщо середня тривалість перегляду вашого відео виходить довше, ніж у інших схожих роликів, воно краще зайде в рекомендаціях. Також кожному автору на YouTube важливо слідкувати за якісними метриками свого каналу, які чудово показують, наскільки ваш контент затребуваний серед аудиторії.

Існує декілька версій стосовно того, який показник ER% вважається хорошим, але загалом, ті відео, що мають більше 2% – це вже досить непогано.

  • Команда проекту.

Під час трансформації ми повістю змінили підхід до вибору та адаптації контенту. Раніше команда погано розуміла яка загальна ціль у кожного з них і який продукт ми маємо отримувати в результаті.

Переглянувши обов’язки, алгоритм взаємодії і комунікацію всередині, ми змогли покращити оперативність публікації і середню кількість переглядів кожного відео більше, ніж на 30%.

  • KPI’s та аналітика. 

Будь-який новинний формат і кожна ідея повинні закріпити свій успіх виконаними показниками. Формування правильних KPI’s – це можливість адекватно оцінити продукт та його досягнення.

Що буде вважатись успіхом в нашому проекті і чи можна це перевести в конкретні цифри? І тільки після цього варто формувати критерії успішності в різних параметрах: гроші, перегляди, підписки, додивляння.

Що далі?

Будь-який бренд стає ближчим до своєї аудиторії, якщо його представляє конкретна людина. Аудиторія в результаті більш схильна вам довіряти і стає лояльнішою до вашого продукту.

Зовсім нещодавно ми почали експериментувати з форматом живого спілкування наших телеведучих. Аудиторія не просто отримує інформацію в односторонньому напрямку, тепер в глядачів з’явилась можливість інтерактивного спілкування.

Окрім просування особистого бренду кожного з ведучих, ми робимо бренд 24 каналу більш реальним, більш людянішим, ніж він був раніше. Тепер ми створюємо окремо контент для YouTube платформи, який може бути цікавим і для телеканалу, а не навпаки.

Вже дуже багато написано про те, що діджитал суттєво з’їдає аудиторію і бюджети традиційних медіа, особливо ТБ. Більшість телеканалів втрачають аудиторію і намагаються грошима та форматами втримати її.

Як на мене, це безглузді перегони за залишками рейтингів. Наша стратегія виявилась своєчасною, і ми встигли адаптувати наш підхід до виробництва контенту та його дистрибуції.

Коли ми аналізуємо нашу аудиторію, то бачимо той самий портрет глядача, який був на нашому телеканалі 8-10 років тому. Це ті самі люди, які просто перестали вмикати кнопку телевізора, а відкрили для себе новий формат споживання контенту. Вони дивляться майже ті самі новини тільки на іншому більш зручному пристрої.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Названы лучшие астрономические фото 2025 года по версии Королевской обсерватории Гринвича
Gloss
2025-07-16T12:28:30Z
Ким Кардашьян и ее 69-летняя мама снялись в рекламе купальников SKIMS x Roberto Cavalli
Gloss
2025-06-30T14:45:43Z
Украинский трейлер фильма «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
Вышел анимационный трейлер к сценарию будущей полнометражной игровой ленты «Хорт. Первый характерник» по мотивам книги Ольги Навроцкой
KinoFilms
2025-10-27T16:24:21Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Старая с..ка»
KinoFilms
2025-10-27T15:45:26Z
Украинский трейлер триллера «Помогите» с Рэйчел МакАдамс
KinoFilms
2025-10-17T18:51:28Z
Украинский трейлер фильма «Гренландия 2: Миграция» с Джерардом Батлером
KinoFilms
2025-10-17T18:27:21Z
Финальный тизер-трейлер фильма «Океан Ельзи: Спостереження шторму»
KinoFilms
2025-10-17T18:03:23Z
Украинский трейлер мультфильма «Космическая принцесса-лесбиянка»
KinoFilms
2025-10-17T17:00:24Z
Лучшие сериалы года: триумфаторы премии Эмми-2025
Gloss
2025-09-15T17:27:39Z
В Египте открыли самый крупный археологический музей мира, который строился 20 лет
Gloss
2025-11-04T15:00:35Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Как бросать кости в кости: Лучшие техники бросания
Cineast
2025-11-03T16:03:39Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
10 лучших iGaming B2B-компаний в 2025 году
Cineast
2025-10-06T11:24:33Z
Медиабаинг в iGaming: Тенденции и прогнозы на 2025 год
Cineast
2025-10-06T11:12:36Z
Зерносушилки KMZ Industries: особенности и преимущества
Cineast
2025-09-26T16:06:42Z
HBO Max выходит на рынок Украины: сколько будет стоить подписка на стриминговый сервис
Gloss
2025-09-23T12:30:35Z
Как выбрать фрезер для маникюра и педикюра?
Gloss
2025-09-23T07:18:29Z
Aston Martin представил роскошную детскую коляску стоимостью $3000
Gloss
2025-09-22T17:12:39Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z