MY.UAСтатті
Не знаєш броду – не лізь у воду. Чого не слід робити при виході на іноземні ринки: 5 помилок
Не знаєш броду – не лізь у воду. Чого не слід робити при виході на іноземні ринки: 5 помилок

Не знаєш броду – не лізь у воду. Чого не слід робити при виході на іноземні ринки: 5 помилок

Після завоювання локальних майданчиків українські компанії зважуються на наступний крок – вихід на закордонний ринок. Будемо чесними, це не легко: високий рівень конкуренції, суттєві відмінності менталітету іноземних клієнтів та конкурентів. Але за наявності чіткої стратегії та розуміння цільової аудиторії, ви точно зможете зробити це швидко та ефективно.  

За однієї умови – якщо врахуєте чужий досвід.  

За 7 років існування MK:translations стикалися з різними клієнтами – можу говорити про основні помилки, які заважають успішному масштабуванню за кордон. Для цього звернімося до мудрості українського фольклору. 

Не знаєш броду – не лізь у воду 

Найперше, з чого потрібно починати розробку стратегії просування – вивчення ринку

Ринок – не щось загальне, на кшталт, Азія, Європа чи Америка. Конкретизуйте, бо споживачі в Польщі суттєво відрізняються за своїми характеристиками та поведінкою від мешканців Італії. Канадці зовсім не схожі на бразильців, а в азійських країнах різний менталітет зустрічається навіть у межах одного регіону.  

Аналіз ринку – це не тільки вивчення конкурентів. Це також оцінка сезонності споживання, національних та культурних особливостей аудиторії, її купівельної поведінки, вивчення рекламних інструментів та способів просування. Ідеальне рішення – залучити до процесу місцевого маркетолога, який мешкає в цій країні, дихає її культурою, вільно говорить мовою, розуміє місцеві жарти та цінності мешканців. 

Лінивий двічі робить, скупий двічі платить  

Ще один нюанс, без якого неможливий вихід на міжнародний ринок, – правильний вибір мови для перекладу. Це стосується локалізації цифрових продуктів: гри, додатка, програмного забезпечення, сайту та маркетингових матеріалів для компаній у сфері електронної комерції. 

Найпопулярніша помилка – переклад виключно англійською. Локалізація англійською відчинить двері на ринки Північної Америки, Австралії, Великої Британії, деяких регіонів Індії та Азії. А от у Китаї, який вважається однією з найперспективніших країн світу, гра чи сайт англійською залишаться непоміченими місцевою аудиторією. Рівень вільного володіння цією мовою надто низький – не більше 1% від населення.  

Чи, наприклад, іспанська мова. Близько 90% носіїв іспанської живуть в Америці – в одній тільки Мексиці їх понад 100 млн. А ще врахуйте Іспанію (50 млн), Колумбію (44 млн), Аргентину (41 млн), США (35 млн). Отже, переклад іспанською дасть можливість охопити численну аудиторію одразу декількох регіонів. 

Країни, де говорять іспанською

Щодо жителів Сходу, 70% з них обирають арабську для інтерфейсу. І не варто ігнорувати цей факт – занадто великий ризик втратити платоспроможний ринок.  

Що ж робити? Невже потрібен переклад всіма популярними мовами? Зазвичай, клієнти обирають варіант мультимовного сайту, гри чи додатку, де англійська – основна мова, але не єдина.  

Це вирішує одразу кілька питань: 

  • процес локалізації різними мовами проходить паралельно, тож ви суттєво економите час на підготовці продукту; 
  • мультимовна версія дозволяє охопити одразу кілька аудиторій навіть у рамках одного регіону. Наприклад, канадські споживачі будуть вдячні за англійську та французьку версію сайту, а ринку США підійде англійський та іспанський переклади гри; 
  • один раз підготувавши мультимовний продукт – зможете завоювати з ним будь-який ринок. Це знадобиться при зміні планів чи розробці нової стратегії просування.

В чужий монастир зі своїм статутом не ходять  

Вважаєте, що знаєте про маркетинг все? Імовірно, що стратегія, яка вивела вас у лідери на одному ринку, не спрацює на іншому. Тож не варто ризикувати часом та грошима на просування – врахуйте особливості ринку і характеристики аудиторії та запропонуйте їй те, чого вона справді потребує.  

Американські споживачі цінують якість та відмінний сервіс, не читають довгі тексти, але надають великого значення візуальному оформленню матеріалів. Серед соцмереж найбільшу популярність мають YouTube та Facebook, а серед пошукових систем віддають перевагу Google, Bing та Yahoo. Головна ознака американської реклами – пропаганда родинних цінностей, тому часто на банерах сімейні свята, відпочинок із барбекю, домашні сніданки чи обіди. 

Типова американська реклама 50-х років

А от німцям не властиві емоції – вони звертають увагу на функціональність товару та особисту вигоду від його придбання. В рекламі для німців не діють барвисті описи та натяки на статусність – тільки конкретні факти, цифри й характеристики. 

Соціальна реклама комунальної компанії Дрездена

В Азії та Китаї віддають перевагу не індивідуальності, а масовості. Тобто сміливо купують те, що обирає більшість. 

Китайці – консервативні та прості люди. Вони не будуть переходити з розділу в розділ в пошуках необхідної інформації – розміщуйте її всю відразу на стартовій сторінці. Так, це перезавантажить дизайн, але цим нікого не здивуєш. 

Звичайний дизайн китайського сайту

Найпопулярніші пошукові системи в Китаї – Baidu, Shenma, Sogou, Haosou і тільки потім Google. Серед лідерів соцмереж: WeChat (понад 1 млрд місцевих користувачів), Weibo (китайський аналог Twitter) та QQ – мессенджер, як WhatsApp чи Viber. 

Просування на китайському ринку має багато особливостей через велику різницю менталітетів. Тому домогтися успіху тут можна тільки після ретельного вивчення культури, основних свят та законів суспільства.  

Якщо мова йде про SEO, найперше, що роблять компанії – перекладають «ключі» цільовою мовою та використовують їх для просування сайту. Не варто цього робити: різні аудиторії використовують різні слова для пошуку одного й того самого продукту чи послуги.  

Наприклад, популярний в України запит «бюро перекладів» англійською –  «translation bureau». Однак англомовні користувачі з інших країн переважно вживають термін «translation agency».

Година вранці варта двох увечері 

Вагаєтесь що краще: ризикувати та вкладати гроші в міжнародне просування або зосередитися на розвитку місцевого ринку? Поки ви збираєтеся з думками – конкуренти вже зазіхають на вашу аудиторію. Зараз найкращий час, щоб підняти бізнес на новий рівень. Не втрачайте шанс зробити це раніше за інших.  

Не такий страшний чорт, як його малюють 

Зараз вам здається, що розробка міжнародної стратегії та процес завоювання іноземної аудиторії скориться тільки обраним. Все вірно! Станьте одним із них.  

За даними дослідження маркетингового агентства RMAA Open Asia, 45% опитаних компаній вийшли на закордонний ринок протягом перших чотирьох років своєї діяльності. Чи вони ризикували? Авжеж. Від невдач ніхто не застрахований. Але мінімізувати ризики просто — зрозумійте нову аудиторію та дайте їй потрібний продукт.   

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Названы лучшие астрономические фото 2025 года по версии Королевской обсерватории Гринвича
Gloss
2025-07-16T12:28:30Z
Ким Кардашьян и ее 69-летняя мама снялись в рекламе купальников SKIMS x Roberto Cavalli
Gloss
2025-06-30T14:45:43Z
Украинский трейлер фильма «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
Вышел анимационный трейлер к сценарию будущей полнометражной игровой ленты «Хорт. Первый характерник» по мотивам книги Ольги Навроцкой
KinoFilms
2025-10-27T16:24:21Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Старая с..ка»
KinoFilms
2025-10-27T15:45:26Z
Украинский трейлер триллера «Помогите» с Рэйчел МакАдамс
KinoFilms
2025-10-17T18:51:28Z
Украинский трейлер фильма «Гренландия 2: Миграция» с Джерардом Батлером
KinoFilms
2025-10-17T18:27:21Z
Финальный тизер-трейлер фильма «Океан Ельзи: Спостереження шторму»
KinoFilms
2025-10-17T18:03:23Z
Украинский трейлер мультфильма «Космическая принцесса-лесбиянка»
KinoFilms
2025-10-17T17:00:24Z
Лучшие сериалы года: триумфаторы премии Эмми-2025
Gloss
2025-09-15T17:27:39Z
В Египте открыли самый крупный археологический музей мира, который строился 20 лет
Gloss
2025-11-04T15:00:35Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Тренировки со скакалкой
Men's Life
2025-11-05T09:21:46Z
Как бросать кости в кости: Лучшие техники бросания
Cineast
2025-11-03T16:03:39Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
10 лучших iGaming B2B-компаний в 2025 году
Cineast
2025-10-06T11:24:33Z
Медиабаинг в iGaming: Тенденции и прогнозы на 2025 год
Cineast
2025-10-06T11:12:36Z
Зерносушилки KMZ Industries: особенности и преимущества
Cineast
2025-09-26T16:06:42Z
HBO Max выходит на рынок Украины: сколько будет стоить подписка на стриминговый сервис
Gloss
2025-09-23T12:30:35Z
Как выбрать фрезер для маникюра и педикюра?
Gloss
2025-09-23T07:18:29Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z