MY.UAСтатті
«YouTube – як кухонний комбайн: потрібна інструкція». Як вдало запустити канал компанії: приклад Bingo.tours
«YouTube – як кухонний комбайн: потрібна інструкція». Як вдало запустити канал компанії: приклад Bingo.tours

«YouTube – як кухонний комбайн: потрібна інструкція». Як вдало запустити канал компанії: приклад Bingo.tours

Сьогодні відомі бренди і компанії все частіше заводять канали на Youtube, але зробити все правильно та вдало вдається далеко не всім. Ми в ezem.agency набили багато ґуль, доки зрозуміли як планувати цей процес, на що потрібно звертати увагу і як не припускатися помилок.

Сьогодні ми з Аліною Бубряк й хочемо про це розповісти.

4 причини зайти на Youtube

Чотири пункти на користь Youtube-каналу для вашого бізнесу:

  1. Дуже велика аудиторія. Youtube посідає друге місце в рейтингу соцмереж за кількістю користувачів: станом на січень 2021 року відеоплатформа зібрала 2,3 млрд активних глядачів. Більше тільки на Facebook (2,7 млрд). Але під час його перетворення на «метавсесвіт», яке обіцяли, соцмережа може втратити багатьох консервативних користувачів.
  2. Чітке позиціонування. Для пересічних споживачів це потужний пошуковик, з якого люди отримують інформацію про товари, послуги, події та інших людей.
  3. Різні цілі присутності бренду. Можна використати Youtube як хостингмісце зберігання веб-документів та медіа-ресурсів відеороликів компанії, презентувати свої можливості та напрацювання потенційним клієнтам, поширювати корисний контент із користування продуктом та отримувати зворотний зв’язок.
  4. Довге життя контенту. Відео на YouTube потрапляє в рекомендації згідно з інтересами користувача та його пошуковими запитами. Тож потенційно старі ролики весь час мають шанс вигулькнути в переліку рекомендованих та зібрати нову «порцію» переглядів, коментарів, вподобайок.

Переваги Youtube

Цей потужний інструмент, ніби професійний кухонний комбайн у світі SMMвикористання соціальних мереж у просуванні продукту, бренду, але щоб скористатися ним, потрібно заглянути в інструкцію. Ми в ezem.agency таку склали, тож зараз розповімо про все, включно з помилками, на прикладі нового Youtube каналу турагенції Bingo.tours.

Концепція каналу

Підкорити Youtube – ідея хороша, однак недешева й довготривала в реалізації. Щоб справа була варта зусиль, потрібно перед стартом вирішити:

  • Навіщо це вам?
  • Навіщо це вашим клієнтам?
  • Чи є точка перетину в пунктів один і два? Ось у цій площині лежатиме концепція вашого каналу?

Дивно, але факт. Через те, що канал на Youtube обходиться дещо дорожче, ніж активність в інших соцмережах, власники бізнесу, буває, відкладають цю ідею на потім – весь час є щось більш нагальне в порядку денному. Аж поки туди не покрокують конкуренти, і тоді Youtube мігрує в стовпчик із поміткою «терміново».

Канал запускають без мети, без плану, у суцільній спробі наздогнати час. А потім, і таких випадків чимало, шкодують та рахують збитки.

У нашій команді є часто вживаний жарт: «Щоби що? А вони що?». Ці питання нівелюють бізнесову розмову до стилістики пліток на кухні. Однак працює бездоганно, як оберіг проти збиткових починань.

Навіщо це вам

З наскоку не відповісти – і не треба. Вивчіть контент в Youtube на вашу тему, як вивчають ринок перед відкриттям бізнесу. Хто у вашій ніші король, Елвіс Преслі відеоконтенту? А хто дихає йому в потилицю? Наскільки багато каналів, які пов’язані з вашою нішею, і як вони виглядають?

Як це зробити: обов’язково перегляньте найпопулярніші відео на відповідних каналах та проаналізуйте їх. Зазвичай вони містять підказки про те, що принесло авторам успіх на Youtube: якісь характерні риси монтажу, манера викладення матеріалу, тема тощо.

Припустимо, ви склали враження про те, що коїться на Youtube. Ніби підгледіли у вікно хто в що вдягнутий. Ага, у пальтах та пуховиках ходять. Тепер можна відкрити власну шафу й оцінити: вдягнути куртку під куртку, дістати зимовий пуховик чи ну його, краще вдома лишитися?

Ще раз: навіщо вам канал на Youtube?

  • крупному бізнесу може бути цікаво збільшити впізнаваність свого бренду;
  • крупний та середній бізнес також може обрати за мету формування відношення до бренду, посилення його цінності;
  • середній та малий бізнес може спробувати збільшувати поінформованість своїх покупців, оптимізувати процеси (записали з консультантами одну відеоінструкцію замість відповідати щоразу особисто) і таке інше.

Навіщо це вашим клієнтам

Щоб ваші сподівання від каналу справдилися, відео мають дивитися справжні люди, потенційні покупці. А отже, треба зняти й викласти щось таке, що їм буде цікаво та сподобається.

Це майже як обирати подарунок на день народження. Що імениннику до смаку? Чи має він якісь нагальні потреби або химерні забаганки Знатимете відповідь – не поспішайте кликати відеооператора.

Як ви вирізнятиметесь у турнірній таблиці Youtube

  • Можливо, існує така група клієнтів, які залишилися наодинці зі своїми питаннями про продукт або послугу, і для них іще немає релевантного контенту.
  • А може, контент існує, але він поганий, беззмістовний, нецікавий, несучасний.
  • Або й так: контент є, і він якісний. Але у вас є своя «атмосфера». Усі знімають серйозні ролики, а ви до кожного товару маєте смішну історію. Чи у вас є харизма вашого топ-менеджера, «найстарішого» продавця, яка просто пре через екран незгірш 25-го кадру.

На прикладі Bingo tours

Навіщо це турагенції: продемонструвати свою обізнаність та створити контент-довгожитель, щоб клієнти, які звернулися онлайн, отримали повну інформацію про готель, а менеджер не розписував величезні відповіді на запити пізніми вечорами й довгими ночами.

Навіщо це туристу: він прагне знати все про готель, який розглядає для майбутнього відпочинку. Шукає найбільш актуальну інформацію та максимально наближену до реальності картинку: не рекламне відео від самого готелю, а репортаж «як є».

У чому родзинка: їх багато, великих та дрібних. Наведемо декілька:

  1. Чіткий фокус – тільки огляди готелів. Тільки готелі для пляжного відпочинку. Тільки популярні готелі.
  2. Однакова тривалість роликів в 15 хвилин. За чверть години експерт робить повноцінний огляд готелю, і всі огляди рівноцінні. Немає «перекосу», на кшталт, про той сказати було нічого, а про цей теревенили майже годину.

    Тривалість роликів на Youtube-каналі Bingo tours

  3. Якісний продакшн: світло, звук та брендована локація.

Реєстрація та оформлення

«Головне – щоб костюмчик сидів!». Усе має бути, як годиться: аватарка каналу, обкладинка, назва, опис, посилання. На що звернути увагу:

  • перевірте, як обкладинка каналу виглядає зі смартфона: більшість глядачів гуляє по Youtube саме з телефону;
  • перевірте: чи легко набрати назву каналу? Де глядачі можуть припуститися помилки чи одруківки? Наприклад, офіційна назва турагенції Bingo.tours, але набирати цю крапку посередині дуже незручно, тому ми спростили написання назви для Youtube.

Публікація відео

Канал започатковано та оформлено, час публікувати перший ролик. Є велика спокуса записати відеопрезентацію чи підкреслити в тексті, що це ваш перший витвір.

Не рекомендуємо це робити. Натомість пропонуємо вдати, ніби ваші відео вже поставлено на потік і сьогоднішнє – просто черговий випуск. Зніміть та змонтуйте його, як визначили в концепції.

Чому так? Якщо ви визначили, який контент стане в пригоді потенційним користувачам, не відкладайте його створення заради окремого відеознайомства. Заощадьте ресурси й час.

Ваше відео існуватиме на Youtube довгий час, і платформа неодноразово буде рекомендувати його глядачам. Знайомство швидко втратить актуальність, а корисний контент може бути «вічнозеленим».

Музика у відео

Фрагмент аудіо або ціла композиція можуть бути захищені авторськими правами, і під час модерації Youtube сповістить про помилку. Платформа може:

  • заборонити монетизацію відео та його просування;
  • заблокувати ролик: повністю або для певного переліку країн;
  • виголосити страйк для каналу.

На цьому «горить» дуже багато контенту: шрифти, музика, векторні ілюстрації, які використовують без перевірки ліцензії. І ніби «всі сто разів так робили», але ж 101-й раз може припасти саме на ваш випадок.

Наприклад, ви можете помилково завантажити щось, що захищене авторством.

Також може статися, що трек, який ви обрали, відмічений, як Creative Commonsце ліцензія, яка дозволяє іншим авторам використовувати продукт, але автор дозволяє використовувати її тільки для некомерційних проєктів. Або використовувати можна, але «не створювати похідні». А поєднання музики з відеорядом вважається «похідною» роботою, реміксом.

Можна обійтися у відео взагалі без музики. Зважте, чи потрібні вам ще якісь сторонні звуки? Чи не відволікатимуть вони від того, що відбувається в кадрі?

Якщо ж музика таки потрібна, то де взяти «правильну»?

  • Відкриті ресурси – з обережністю. Йдеться про сайти й навіть канали в Telegram, де можна завантажити аудіодоріжки різних жанрів. Тут зберігаються треки з ліцензією Creative Commons, а також ті, що «погано лежали» – тобто, автор вчасно не попіклувався про оформлення своїх прав.
  • Платні ресурси з витворами Common Licenseз уважністю. Пам’ятайте, що ліцензія Creative Commons має п’ять підтипів (кожен зі своїми правилами користування). На Youtube таку музику можна задіювати в роликах, тільки якщо ви вказуєте автора в описі.
  • Фонотека Youtube. Безпечно на 100%.

Як перевірити авторські права

  1. Завантажити ролик на спеціальні сервіси для перевірки. Буває, безкоштовний сервіс пропускає ролик, а Youtube блокує. А платні сервіси зручно використовувати тільки тим, хто планує публікувати багато контенту.
  2. Заздалегідь «залити» відео на інший канал з обмеженим доступом. Результативно, та тінь небезпеки ховається в слові «заздалегідь». Наприклад, ми в Bingo.tours змонтували ролик, перевірили його в такий спосіб, але публікація мала відбутися аж через три місяці. За цей час автор оформив ліцензію на свою аудіодоріжку, тож у день публікації нового випуску ми отримали сповіщення про помилку й не змогли просувати його.
  3. «Залити» відео на свій канал і запланувати його публікацію найближчим часом.

Мініатюри

Написати сценарій, відзняти та змонтувати матеріал – це 80% успіху, але зважайте на те, що решта 20% можуть стати вирішальними, точнісінько за законом Парето20% зусиль дают 80% результату. Інші 80% зусиль – лише 20% результату..

У ці 20% входить мініатюра – це обкладинка, з якою ваше відео з’являтиметься в пошуковій видачі Youtube та на каналі. Саме за обкладинкою глядач має зорієнтуватися: про що ролик, витрачати на нього час або піти й намастити бутербродика.

Мініатюра може спонукати відкрити відео або пролистати далі. Тож залучіть дизайнера або скористайтеся одним з онлайн-ресурсів таких, як  Canva – там є готові шаблони обкладинок. На мініатюрі має бути фото або ілюстрація, що відповідає змісту ролика, заголовок та підзаголовок. Перевірте готову обкладинку за такими вимогами:

  • зображення чітке;
  • оформлення унікальне та брендоване;
  • мініатюра легко читається з мобільного – у вигляді спливаючого вікна чи в самому додатку.

Опис відео

Опис може бути коротким або довгим, може дублювати зміст ролика чи тільки доповнювати його – робіть на свій розсуд.

Приклад таймінгу Youtube-ролика

Проте ми рекомендуємо, по-перше, прописати таймінг відео, щоб користувач побудував уявлення про зміст ролика та міг перейти одразу до важливого фрагменту, мав розуміння, яку саме інформацію йому дасть перегляд.

По-друге, додати в опис ключові слова.

Як підбирати ключові слова

Ми поставили таргетологу ezem.agency топ-3 питання щодо «ключовиків».

1. Де шукати підбірки ключових слів?

Відповідь: рекомендую VidIQ. Це популярна програма для роботи з Youtube. Платна версія дає якісні підказки. Також можна спробувати  Tub Buddy або Keyword Tool – універсальний інструмент, який збирає «ключі» з усіх систем.

2. Всередині довгого ключового словосполучення містяться окремі короткі ключі. Вони працюватимуть у такому написанні чи їх потрібно вказувати окремо?

Наприклад, чи працюватимуть у фразі «відпочинок у Єгипті Шарм-еш-Шейх 2021» окремі ключові словосполучення «відпочинок у Єгипті», «Шарм-еш-Шейх 2021»?

Відповідь: «відпочинок у Єгипті» – високочастотне словосполучення, за ним буде складно зайняти горішню сходинку в пошуковій видачі: надто висока конкуренція. Тож «ключ» працюватиме, і відео буде присутнє в пошуці, але десь внизу. А більш точне формулювання дасть кращі результати.

Тож окремо прописувати нічого не треба, але й обирати для відео варто довгі точні формулювання.

3. Чи можна для одного відео вказувати ключові слова різної тематики, аби платформа демонструвала ролик у різних напрямках пошуку? Наприклад, «відпочинок у Туреччині» й «сімейні готелі».

Відповідь: ключові слова повинні відповідати тематиці відео та бути присутніми як в описі відео, так і в самому ролику (озвучка, титри). Якщо ролик однаково добре характеризують і «відпочинок у Туреччині», і «сімейні готелі», то Youtube пропонуватиме його глядачам по обох «гілках» ключових словосполучень.

Але якщо глядачі з гілки «сімейних готелів» не додивлятимуться відео або не взаємодіятимуть із ним, то Youtube перестане його пропонувати за цими ключовими словами.

Часті помилки

Підсумуємо: ви знаєте, як визначити концепцію каналу, як облаштувати текстом та дизайном акаунт та окремі ролики, і ви розумієте, який ролик викласти першим. Даємо останні настанови, аби все спрацювало за планом.

1. Зізнання, що це все вперше.Не потрібно записувати відеознайомство. Не потрібно взагалі робити акцент на тому, що це перший ролик. Вдавайте те, що задумали в концепції, аж поки не втілите.

2. Беззмістовний контент, який не потрібен користувачам. Остерігайтеся брехні та «роликів для шефа». На вашому каналі повинна бути тільки перевірена й достовірна інформація, що несе користувачам користь. Важко буде повернути довіру, якщо хоч раз її втратите.

Відео для галочки, які зняли аби поставити «виконано» в плані на місяць, ніби еклер із заварним кремом на голодний шлунок: спочатку радісно, а потім жалкуємо про дурно витрачені гроші й почуваємося кепсько.

3. Неуважність в оформленні каналу. Не припустіться одруківки в назвах та описі. Краще не публікуйте відео по дорозі на роботу, коли немає часу протерти окуляри й усе перечитати. Помилки через поспіх – найбільш прикрі та найчастіше перетворюються на меми.

Дотримуйтеся фірмового стилю: він має бути впізнаваним і бажано єдиним для всіх ваших акаунтів у соцмережах. Якщо вас не впізнаватимуть, то всі заслуги та корисні поради можуть приписати більш відомому конкуренту.

4. Схожі мініатюри. Однакові обкладинки блокують увагу користувача. Уявіть, як він або вона дивиться на канал і потирає потилицю: «Таак, я, здається, усе це вже бачив, і тут нічого нового».

5. Музика. Поставтеся до її підбору серйозно.

Резюме

Основна причина чому підприємці не розглядають канал на YouTube як інструмент просування – складнощі в створенні відеоконтенту. Знайти виконавця, який візьметься за це за помірну ціну – щось із розряду «місія нездійсненна».

Але щоб зробити перший крок до мети, не потрібно шукати професійних акторів чи вкладатися в обладнання вартістю кілька тисяч доларів. На старті можна обійтися смартфоном зі стабілізатором, а замість спроби зняти голлівудський блокбастер – продумати екскурсію виробництвом, показати продукт у дії, або ж поділитися порадами з його використання.

Навіть просте закадрове озвучування корисного процесу, яке підкріплене записом вашого екрану, може стати першим кроком до підкорення YouTube.

Якщо ж наша стаття допомогла вам сформувати бачення того, у який спосіб ваш бізнес може бути представлений на Youtube, Ezem Agency радо стане вашим партнером зі створення та просування контенту на відеоплатформі: без голівудських амбіцій, проте з реальною користю для бізнесу.

Написано у співавторстві з Аліною Бубряк.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Названы лучшие астрономические фото 2025 года по версии Королевской обсерватории Гринвича
Gloss
2025-07-16T12:28:30Z
Ким Кардашьян и ее 69-летняя мама снялись в рекламе купальников SKIMS x Roberto Cavalli
Gloss
2025-06-30T14:45:43Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
Вышел анимационный трейлер к сценарию будущей полнометражной игровой ленты «Хорт. Первый характерник» по мотивам книги Ольги Навроцкой
KinoFilms
2025-10-27T16:24:21Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Старая с..ка»
KinoFilms
2025-10-27T15:45:26Z
Украинский трейлер триллера «Помогите» с Рэйчел МакАдамс
KinoFilms
2025-10-17T18:51:28Z
Украинский трейлер фильма «Гренландия 2: Миграция» с Джерардом Батлером
KinoFilms
2025-10-17T18:27:21Z
Финальный тизер-трейлер фильма «Океан Ельзи: Спостереження шторму»
KinoFilms
2025-10-17T18:03:23Z
Украинский трейлер мультфильма «Космическая принцесса-лесбиянка»
KinoFilms
2025-10-17T17:00:24Z
Лучшие сериалы года: триумфаторы премии Эмми-2025
Gloss
2025-09-15T17:27:39Z
OpenAI представит на Каннском фестивале полнометражный фильм, созданный ИИ
Gloss
2025-09-08T16:24:53Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Гольф на снегу
Men's Life
2024-12-30T20:57:37Z
Как бросать кости в кости: Лучшие техники бросания
Cineast
2025-11-03T16:03:39Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
10 лучших iGaming B2B-компаний в 2025 году
Cineast
2025-10-06T11:24:33Z
Медиабаинг в iGaming: Тенденции и прогнозы на 2025 год
Cineast
2025-10-06T11:12:36Z
Зерносушилки KMZ Industries: особенности и преимущества
Cineast
2025-09-26T16:06:42Z
HBO Max выходит на рынок Украины: сколько будет стоить подписка на стриминговый сервис
Gloss
2025-09-23T12:30:35Z
Как выбрать фрезер для маникюра и педикюра?
Gloss
2025-09-23T07:18:29Z
Aston Martin представил роскошную детскую коляску стоимостью $3000
Gloss
2025-09-22T17:12:39Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z