/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fb1fc67d247c601adf8f0695faf9e8fe7.jpg)
Транспортні експерти критикують закони про обов’язкові шоломи для користувачів самокатів
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 170 днів. За цей час ми опублікували вже 15988 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
Фото: JavyGo / Unsplash
У Маямі зобов’язали користувачів прокатних електросамокатів вдягати шолом, повідомляє Smart Cities Dive.
Це найбільше американське місто, яке висунуло до прокату електросамокатів такі вимоги. Такі правила діють також у деяких містах Австралії, зокрема в Брісбені, а також в Іспанії та Данії.
Законодавці посилаються на проведене у Лос-Анджелесі в 2019 році дослідження, яке виявило, що з 249 травм при аваріях на самокатах 40% становили травми голови, але серед тих, хто був у шоломі, — лише 5%.
Оператори прокату електросамокатів у Маямі вже пристосовуються до нових правил. Bird і Lime роздають безкоштовні шоломи й надалі планують включити їх в один комплект з самокатами.
Компанія Helbiz навіть випередила законодавців, ще раніше зобов’язавши користувачів робити селфі в шоломі перед орендою самоката. Інакше програма не розблокує самокат. При цьому виявилося, що майже 60% користувачам було відмовлено у поїздці через відсутність шолому.
Однак експерти, що адвокатують мікромобільність, не в захваті від цієї ідеї.
«Мікромобільність — це перевага для транспортної мережі міста, тож міська політика має сприяти мікромобільності, а не створювати перепони. Можливість просто сісти на велосипед чи самокат є засадничою. Люди не тягатимуть скрізь із собою шоломи», — переконаний Марко Коннер ДіАкой з нью-йоркської організації «Транспортні альтернативи».
Він переконаний, що безпека підвищується саме коли електросамокатів і велосипедів стає більше, а автомобілів — менше.
Американська асоціація міського транспорту NACTO зайняла нейтральну позицію щодо електросамокатів, але переконана, що для велосипедистів шоломи мають лишатися добровільною опцією.
«Досвід показує, що велошоломи захищають, а от закони про велошоломи — ні», — вважають у NACTO.
Як приклад наводять Сіетл, в якому мережу прокату велосипедів довелося закрити, не в останню чергу через закон про обов’язкові шоломи. Ця вимога, за оцінками, скоротила потенційну аудиторію вдвічі, бо відсікла випадкових користувачів.