MY.UAСтатті
Із історії львівського тролейбуса. Частина восьма
Із історії львівського тролейбуса. Частина восьма

Із історії львівського тролейбуса. Частина восьма

Фотографії Старого Львова продовжують публікувати цикл матеріалів із історії міського тролейбусного транспорту Львова.

У сьомій частині циклу матеріалу мова піде про розвиток львівського тролейбуса напередодні Чемпіонату Європи із футболу «Євро – 2012»: про будівництво тролейбусних ліній по пр.

Червоної Калини та вул.

Науковій, а також про нереалізовані плани оновлення тролейбусного парку міста.

XVI.

Львівський тролейбус напередодні «Євро-2012».

Таке рішення прийняв конкурсний комітет корпорації «Укрелектротранс».

Із 20 травня 2010 року через ремонт ділянки вул.

Кульпарківської від вул.

Садової до вул.

Володимира Великого тимчасово припинено курсування тролейбусів по маршруту № 2.

В той же час змінено схему курсування тролейбусів маршруту №10 – в напрямку від вул.

Ряшівської до Університету вони заїздили на кінцеву «Аеропорт», повертаючи направо із вул.

Виговського на вул.

Любінську, а із кінцевої «Аеропорт» прямували вул Любінською за трасою маршруту №9.

У зв’язку із ремонтними роботами на кільці вул.

Кульпарківська – вул.

Виговського – вул.

Володимира Великого призупинилася робота тролейбусного маршруту №3.

Монтаж кронштейнів для підвішування контактної мережі тролейбуса на пр.

Червоної Калини.

31 грудня 2010 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

Під час ремонтних робіт – 21 – 27 травня 2010 року тимчасово не працювали тролейбусні маршрути №№ 2, 3, 6, 7, 9, 10, 12, всі вони відновили роботу після 27 травня, окрім тролейбусного маршруту №2.

Рух тролейбусного маршруту №2 за трасою Університет – вул.

Симоненка було відновлено 10 серпня 2010 року.

Раніше, із 14 липня 2010 року відновив рух за усталеною схемою тролейбусний маршрут №10 – до центру він почав курсувати по вул.

3 червня 2010 року внаслідок негоди, яка супроводжувалася зливами та мікросмерчем, було призупинено роботу трамвайних і тролейбусних маршрутів.

Частина вулиць була підтоплена, буревій завалив багато дерев та пошкодив контактні мережі електротранспорту.

12 липня 2010 року через ремонт вулиці Стрийської на ділянці від вул.

Наукової до вул.

Чмоли було припинено курсування тролейбусного маршруту № 5.

На час ремонту тролейбусний маршрут № 3 курсував до тролейбусного депо.

20 липня 2010 року через ремонт вулиці Стрийської припинили курсувати тролейбусні маршрути №№ 11 і 24.

24 липня 2010 року було відновлено курсування тролейбусного маршруту № 3 до автовокзалу, а 23 серпня 2010 року відновили курсування маршрути №№ 5, 11 і 24.

Тролейбус ЛАЗ-52522 № 008 на новій тролейбусній лінії по пр.

Червоної Калини.

15 січня 2011 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

18 серпня 2010 року через ремонтні роботи на вул.

Любінській було змінено схему курсування тролейбусних маршрутів №№ 9 і 10.

Тролейбуси маршруту №9 курсували за схемою Університет – вул.

Кульпарківська – вул.

Виговського – вул.

Любінська – вул.

Окружна – Університет, а тролейбуси маршруту №10 курсували у дві сторони по вул.

У вересня 2010 року рух тролейбусів по маршруту № на час ремонту вул.

Любінської припинився.

21 вересня 2010 року було відновлено рух тролейбусів по вул.

Любінській в повному обсязі.

У вересні 2010 року тимчасово припинився рух тролейбусів на маршруті № 7 через ремонт ділянки вул.

Городоцької від в’їзду в місто до вул.

Ряшівської, а також на маршруті № 13 через ремонт пр.

2 жовтня 2010 року відновив роботу тролейбусний маршрут № 13 – було змінено схему його розвороту на протилежну – тепер в напрямку кінцевої «вул.

Зернова» тролейбуси рухалися по вул.

Куліша, а в напрямку кінцевої «вул.

Грінченка» – по пр.

У 2010 році Управління капітального будівництва Львівської міськради провело тендер на будівництво тролейбусної лінії по пр.

Червоної Калини від кінотеатру ім.

Олександра Довженка до кінцевої ТЦ «Зубра» («Санта-Барбара»).

Переможцем тендеру стає ЛКП «Львівелектротранс».

Вартість робіт із будівництва тролейбусної лінії довжиною біля 1,1 км.

– біля 1 млн.

Про перемогу ЛКП «Львівелектротранс» тендері на будівництво тролейбусної лінії по пр.

Червоної Калини 23 листопада 2010 року заявив керівник підприємства Володимир Карпа.

За його словами, підприємство має достатньо техніки і фахівців для будівництва нової тролейбусної лінії.

Тролейбус ЛАЗ Е183D1 № 106 на новій тролейбусній лінії по пр.

Червоної Калини.

15 січня 2011 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

Роботи із будівництва тролейбусної лінії по пр.

Червоної Калини від вул.

Сихівської до вул.

Дарагана проходили в грудні 2010 – січня 2011 рр.

Курсування тролейбусів маршруту № 24 по пр.

Червоної Калини розпочалося із 15 січня 2011 року.

Протягом 2010 року львівський електротранспорт перевіз майже 75,5 млн.

пасажирів, у тому числі тролейбуси – 25,876 млн.

Середній випуск тролейбусів на лінію у 2010 році становив 67 машин при 85 тролейбусах на балансі ЛКП «Львівелектротранс».

Порівняно із 1991 роком пасажиропотік львівського тролейбуса скоротився у майже 4 рази.

У середині січня 2011 року у Львівській міськраді повідомили про плани закупівлі громадського транспорту до Чемпіонату Європи по футболу «Євро-2012».

За 275 мільйонів гривень планувалося закупити 60 нових тролейбусів та 92 нових автобуси виробництва Львівського автобусного заводу.

На початку квітня 2011 року про плани закупівлі до «Євро-2012» 757 нових тролейбусів і автобусів для міст України, у тому числі для Львова – 60 тролейбусів та 76 автобусів.

Закупівля нового транспорту повинна була відбутися в рамках меморандуму, підписаного між Урядом України і Львівським автобусним заводом.

В реальності Львів отримав напередодні «Євро-2012» лише 1 тролейбус – його було передано на баланс ЛКП «Львівелектротранс» від Львівського комунального АТП №1.

Будівництво нової тролейбусної лінії по вул.

Розвантаження залізобетонних опор контактної мережі.

3 січня 2011 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

На початку лютого 2011 року в ЛКП «Львівелектротранс» знову виникли проблеми із виплатою заробітної плати працівникам.

За словами керівника підприємства Володимира Карпи, держава у 2010 році заборгувала підприємству 1 мільйон 600 тисяч гривень відшкодування за безкоштовне перевезення пасажирів-пільговиків.

Відповідно виникли проблеми із виплатою заробітної плати, отож колектив підприємства готується до страйку.

Володимир Карпа зазначив, що на початок 2011 року водії електротранспорту отримували 2900 – 3100 грн.

Із 30 березня 2011 року розпочався ремонт вулиці Городоцької на ділянці від вул.

Виговського до вул.

Ряшівської, відповідно припинив роботу тролейбусний маршрут №7.

Від 26 квітня 2011 року припинили роботу тролейбусні маршрути №№6 і 12 – через початок реконструкції вулиці Городоцької на ділянці від пл.

Кропивницького до вул.

22 квітня 2011 року в прес-службі Львівської міськради повідомили про те, що на тролейбусному маршруті №13 почав курсувати тролейбус, пристосований для користування незрячими.

Маршрут №13 для випуску тролейбуса із зовнішньою озвучкою зупинок випустили тому, що вздовж його траси проживають люди із вадами зору.

Встановлення опори контактної мережі майбутньої тролейбусної лінії по вул.

3 січня 2011 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

29 – 30 червня 2011 року у Львові відбувся тролейбусний симпозіум.

Участь у симпозіумі взяли фахівці із Європи та Азії.

Роботу ЛКП «Львівелектротранс» на симпозіумі презентував керівник підприємства Володимир Карпа.

Він, зокрема, повідомив, що станом на 1 червня 2011 року персонал тролейбусного депо складався із 379 працівників, в т.

161 водія, 50 слюсарів-ремонтників, 22 електрослюсарів та 42 інженерно-технічних працівників.

Середньомісячний пробіг тролейбусів тоді складав 277,2 тис.

км., а середня експлуатаційна швидкість тролейбуса склалала лише 13,6 км/год.

Середній вік львівського тролейбуса тоді становив 15,6 років.

Із 10 серпня 2011 року зросла вартість проїзду в трамваях і тролейбусах міста Львова до 1,25 грн.

Вартість пільгового квитка для учнів і студентів – 60 коп.

Вартість загальної місячної абонементна картки на один вид електротранспорту була встановлена на рівні 60 грн., а на трамвай і тролейбус – 85 грн.

Вартість пільгових карток для студентів: на один вид електротранспорту – 30 грн., на два види – 42 грн.

Рішення про підняття вартості проїзду в електротранспорті міськвиконком прийняв 5 серпня 2011 р.

Із 10 серпня 2011 року через ремонт вулиці Зеленої від вул.

Луганської до межі міста тролейбуси маршруту №24 почали курсувати до вул.

Луганської (кільце ДБК).

Рух тролейбусів маршрутів №№11 і 24 за звичними схемами було відновлено 30 жовтня 2011 року.

В кінці жовтня 2011 р.

на вул.

Науковій на опорах почали монтувати кронштейни для контактної мережі тролейбуса.

Автор фото – Андрій Василюк.

У ніч із 29 на 30 серпня 2011 року в районі села Пасіки-Зубрицькі було викрадено біля 140 метрів контактного дроту тролейбусної лінії маршруту №11, який на той час не курсував у зв’язку із ремонтом дороги.

Зловмисників не зупинило навіть те, що контактна мережа тролейбуса на час крадіжки була під напругою.

В результаті крадіжки ЛКП «Львівелектротранс» зазнало збитків на суму біля 8 тис.

Контактну мережу тролейбуса було оперативно відновлено.

У 2010 – 2011 рр.

Управління капітального будівництва Львівської міськради провело тендери на будівництво тролейбусної лінії по вул.

Науковій від вул.

Симоненка до вул.

Стрийської із кабельною лінією від підстанції №21.

За результатами тендеру переможцем стало ЛКП «Львівелектротранс».

Опори для контактної мережі вздовж вулиці Наукової від кінцевої «вул.

Симоненка» до ювелірного заводу були встановлені вже до кінця квітня 2011 року.

В Управлінні транспорту і зв’язку Львівської міськради повідомили, що роботи по продовженню тролейбусної лінії маршруту № 2 розпочато в кінці 2010 року.

Станом на квітень 2011 року, окрім встановлення опор, за виділені на будівництво кошти придбано частину силового кабелю для живлення тролейбусної лінії.

Для закінчення робіт було потрібно придбати спецчастини, контактний дріт та силовий кабель та решту опор.

В Управлінні транспорту і зв’язку запевнили – як тільки на рахунок «Львівелектротрансу» надійдуть кошти, будівництво тролейбусної лінії буде продовжене.

Головний інженер ЛКП «Львівелектротранс» Віталій Чаговець запевним, що після придбання необхідних матеріалів підприємству знадобиться біля одного місяця на монтаж контактної мережі.

Він також зазначив, що у планах міста будівництво тролейбусної лінії по вул.

Хуторівці до ринку «Шувар» та продовження траси тролейбусного маршруту № 5 до ТРЦ «Кінг-Кросс-Леополіс».

Тролейбус ЛАЗ Е183D1 № 110 на вул.

2 червня 2012 р.

Автор фото – Юрій Пилипчук.

Із 19 жовтня 2011 року фахівці ЛКП «Львівелектротранс» почали монтаж контактної мережі на вул.

Науковій із маневровою лінією по вул.

20 жовтня 2011 року головний інженер ЛКП «Львівелектротранс» Віталій Чаговець повідомив, що на вул.

Науковій встановлено понад 100 опор контактної мережі тролейбуса, на той момент тривав монтаж кронштейнів для контактної мережі тролейбуса.

По новій тролейбусній лінії мали курсувати до автовокзалу тролейбуси маршруту № 2.

«На вул.

Науковій на сьогодні уже встановлено понад 100 опор.

На об`єкті працює дві бригади по 4 чоловіки.

В цілому, на будівництво тролейбусної лінії по вул.

Науковій з міського бюджету виділено 3 млн.

грн.», – розповідав про хід робіт Віталій Чаговець.

Наприкінці 2011 р.

керівник ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Карпа повідомив, що завершення будівництва тролейбусної лінії по вул.

Науковій (із маневровою лінією по вул.

Тролейбусній) буде завершено до 3 січня 2012 року, а на наступний день тролейбуси маршруту № 2 почнуть курсувати до нової кінцевої «вул.

Підстригача» неподалік перехрестя вул.

Наукової та Стрийської, а не до Автовокзалу, як було обіцяно.

Контактна мережа на розворотному кільці «вул.

Академіка Підстригача».

Фото зроблено 31 грудня 2011 р.

Згодом тут будуть зроблені зміни геометрії контактної мережі тролейбуса із встановленням додаткової опори.

Автор фото – Андрій Василюк.

Рух тролейбусів маршруту № 2 за продовженим маршрутом розпочався 6 січня 2012 року, кількість рухомого складу на маршруті № 2 було збільшено із семи до дев’яти машин.

У перший час через проектні прорахунки тролейбусам було складно розвернутися на новій кінцевій «вул.

Академіка Підстригача», відповідно було встановлено додаткову опору та змінено геометрію контактної мережі.

У 2011 році тролейбусним транспортом у Львові було перевезено 22,453 млн.

пасажирів – це, за даними Головного управління статистики у Львівській області, найгірший показник у десятилітті.

На балансі ЛКП «Львівелектротранс» станом на 1 грудня 2011 р.

перебувало 85 тролейбусів, випуск на лінію становив біля 60 машин.

20 січня 2012 року стався кумедний випадок – біля 21:30 до міліції звернувся водій тролейбуса ЛАЗ Е183D1 №103, який повідомив про викрадення цього тролейбуса, який працював на маршруті №5.

Як виявилося, викрадачами тролейбуса виявилися двоє львів’ян віком 21 і 23 років, мешканці вулиці Стрийської.

Правоохоронцям вдалося затримати зловмисників по «гарячим слідам».

Тролейбус «Skoda 14Tr» № 574 на новій лінії по вул.

Науковій в день її відкриття 6 січня 2012 р.

Автор фото – Андрій Василюк.

У лютому 2012 року на баланс ЛКП «Львівелектротранс» надійшов іще один тролейбус ЛАЗ Е183D1, який отримав №113.

Ця машина була виготовлена іще у 2007 році, після цього відправлена до Санкт-Петербурга.

Після нетривалої експлуатації в цьому місті тролейбус кілька років стояв, після чого повернувся до Львова і був проданий Львівському комунальному АТП-1, а потім переданий на баланс ЛКП «Львівелектротранс».

Тролейбус було обладнано електронним маршрутовказівником.

Із 7 червня 2012 року зросла вартість проїзду в міському електротранспорті Львова – до 1,5 грн.

Вартість пільгового квитка для учнів і студентів склала 0,75 грн.

Відповідне рішення виконком Львівської міськради прийняв 1 червня 2012 року.

У зв’язку із розміщенням фан-зони Чемпіонату Європи із футболу «Євро-2012» на пр.

Свободи і неможливістю використання маневрової лінії по пр.

Свободи прийнято рішення про припинення роботи тролейбусного маршруту №13 вул.

Зернова – вул.

Грінченка із 2 червня 2012 року.

Проте 6 червня 2012 року прийнято рішення про відновлення роботи маршруту №13 – чотири тролейбуси на маршрут доставлялося автомобілем-буксиром.

Тролейбус ЛАЗ Е183D1 № 107 у рекламі «RESPECT.

UEFA EURO 2012».

2 червня 2012 р.

Автор фото – Юрій Пилипчук.

У ніч із 3 на 4 липня 2012 року на ділянці тролейбусного маршруту №11 до лікарні було викрадено біля 100 метрів контактного дроту.

Рух тролейбусів на цьому маршруті було тимчасово призупинено.

7 липня 2012 року відновлено курсування тролейбусних маршрутів №№ 7 і 12 за звичними трасами – на ділянці від вул.

Кульпарківської до вул.

8-го Березня тролейбусну контактну мережу збудовано заново.

На ділянці від вул.

Тобілевича до вул.

Кульпарківської побудовано нову контактну мережу по непарній стороні вулиці.

Зайва контактна мережа зі сторони Приміського вокзалу досі не демонтована.

Курсування тролейбусного маршруту №6 пл.

Кропивницького – вул.

Суботівська відновлено не було (через брак рухомого складу).

Антон ЛЯГУШКІН, Юрій КАУКАЛОВ та Дмитро ЯНКІВСЬКИЙ.

Автори висловлюють вдячність шанувальникам історії львівського електротранспорту Олександру Єрохіну та Андрію Дрималику за надання важливих матеріалів із історії львівського тролейбуса.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Поліцейський, що малює ікони
Ukraine Art News
2025-11-26T10:51:44Z
Її треки у світових ТОП-20 Shazam! Яскрава LELY45 28 листопада виступить у Львові
Photo Lviv
2025-11-25T06:03:26Z
Автопортрет Фріди Кало продано за рекордні 54,7 мільйона доларів
Ukraine Art News
2025-11-21T14:00:25Z
Міс Всесвіт 2025 стала Фатіма Бош Фернандес з Мексики
Ukraine Art News
2025-11-21T11:45:32Z
Квітковий світ Олени Онуфрів: інтерв’ю з львівською художницею
Elle
2025-11-20T16:15:22Z
Двоє суддів покинули “Міс Всесвіт” за кілька днів до конкурсу
Ukraine Art News
2025-11-20T08:30:50Z
Трек, згенерований штучним інтелектом, очолив Billboard США
Ukraine Art News
2025-11-18T08:12:25Z
Мером Нью-Йорка став Зохран Мамдані — один із найбільш обговорюваних політиків року
Хмарочос
2025-11-05T08:34:40Z
Відтепер «сер»: Девід Бекхем отримав титул лицаря від короля Чарльза у Віндзорі
Elle
2025-11-04T21:20:54Z
«Зустріч наша пізня»: Іво Бобул і Лілія Сандулеса дадуть у Львові два додаткові концерти
Photo Lviv
2025-11-26T06:06:16Z
На Прикарпатті презентували бренд центру Карпатської культури «Килимарка»
Ukraine Art News
2025-11-25T15:40:02Z
Не пропустіть: Львівська національна опера презентує балет-феєрію «Мавка»
Elle
2025-11-25T15:40:01Z
Kyiv Orchestra вирушає у різдвяний тур із програмою Sinatra.White Christmas
Ukraine Art News
2025-11-25T14:57:32Z
Євробачення-2026: Україна оголосила список учасників Національного відбору
Ukraine Art News
2025-11-25T13:16:36Z
Майстер кутюру: спільна виставка Dior та Alaïa
Ukraine Art News
2025-11-25T11:15:51Z
Ця смілива альтернатива шарфу — головний аксесуар зими 2025–2026
Elle
2025-11-25T09:00:31Z
Джаз у фоє та черги на прем’єру: яким ми пам’ятаємо кінотеатр “Україна”
Photo Lviv
2025-11-25T06:12:15Z
Автопортрет Фріди Кало продали за $54,7 млн — новий рекорд серед художниць
Ukraine Art News
2025-11-24T20:51:32Z
Дружина Брюса Вілліса розповіла про найважче рішення сім’ї на тлі його деменції
Elle
2025-11-25T23:45:27Z
Єва Грін зіграє тітку Дженни Ортеги в новому сезоні «Венздей»
KinoFilms
2025-11-25T19:03:21Z
У чому феномен шаленої популярності серіалу «Дивні дива»
Elle
2025-11-25T15:21:34Z
У віці 81 року помер німецький актор Удо Кір, який зіграв у фільмах "Мій власний штат Айдахо" та "Тіло для Франкенштейна"
Ukraine Art News
2025-11-25T12:15:48Z
10 культових різдвяних фільмів, які варто переглянути напередодні свят
Elle
2025-11-24T18:04:08Z
«Персі Джексон та олімпійці»: офіцнійний трейлер і дата виходу 2 сезону фентезі від Disney
KinoFilms
2025-11-24T17:45:16Z
Біллі Айліш і Джеймс Кемерон представлять концертний фільм Hit Me Hard and Soft
Ukraine Art News
2025-11-24T13:42:42Z
Раян Ґослінґ має врятувати Землю в новому трейлері фантастичного фільму «Проєкт "Аве Марія"»
KinoFilms
2025-11-24T12:24:17Z
«Ховаючи колишню»: вийшов офіційний трейлер нового серіалу SWEET.TV
Cineast
2025-11-24T11:06:37Z
Шкільний басейн у Лондоні перетворили на освітній простір
Хмарочос
2025-11-26T07:06:40Z
У замку на Хмельниччині облаштують безбарʼєрний доступ до середньовічної вежі. Оголошений архітектурний конкурс
Хмарочос
2025-11-26T06:36:39Z
Загублений склеп та таємні ходи: розкіш і занепад садиби, де поєднувалися банківські статки та графські інтриги
Photo Lviv
2025-11-26T06:12:15Z
У Дюссельдорфі вписали офісний комплекс у щільний квартал
Хмарочос
2025-11-25T11:37:17Z
Дитячий майданчик у Стокгольмі надихнула архітектура функціоналізму
Хмарочос
2025-11-25T07:15:41Z
У Братиславі будують все більше хмарочосів
Хмарочос
2025-11-24T10:39:38Z
У пішохідній зоні в центрі Брюсселя заборонять велосипеди
Хмарочос
2025-11-24T08:15:41Z
Львів на майже невідомих столітніх світлинах
Photo Lviv
2025-11-24T06:12:20Z
Різанина на Високому Замку 1648 року очима очевидців
Photo Lviv
2025-11-22T06:12:14Z
Чорна п’ятниця: книжки, техніка та декор, які варто придбати на знижках
Elle
2025-11-26T09:48:27Z
На початку грудня в Україні стартує «Тиждень енергоефективності 2025»
Хмарочос
2025-11-26T09:45:37Z
Ворог пошкодив один з найсучасніших логістичних центрів в Україні
Хмарочос
2025-11-26T09:42:59Z
Головний wellness-тренд 2026 року — не який вигляд маєте, а що відчуваєте
Elle
2025-11-26T09:15:29Z
У справі про гучне пограбування Лувру заарештували ще чотирьох підозрюваних
Ukraine Art News
2025-11-26T08:24:27Z
Яка зараз ситуація з будівництвом ТРК «Лук’янівка»?
Хмарочос
2025-11-26T07:12:38Z
У Львові вимикатимуть рекламне освітлення на час комендантської години
Хмарочос
2025-11-26T07:06:39Z
Відновлення пам’яті: Львівщина презентувала пілотний проєкт Стратегії національної пам’яті до 2030 року
Photo Lviv
2025-11-26T06:03:15Z
Різдво в Білому домі: Меланія Трамп в пальті Dior і туфлях Manolo Blahnik зустріла головну ялинку країни
Elle
2025-11-25T22:54:27Z
Укрпошта витрачає майже 2 мільйони гривень на свій TikTok
Хмарочос
2025-11-26T07:54:50Z
Українські виробники дронів: як формується нова індустрія та хто допомагає їй рости
Хмарочос
2025-11-26T07:09:37Z
Чорна beauty-п'ятниця — 2025: рекордні знижки на креми, парфуми, девайси для обличчя, пензлі та багато іншого
Elle
2025-11-24T17:35:09Z
Мапа Реновації запускає подкаст про «елементи, з яких складається місто»
Хмарочос
2025-11-24T10:42:38Z
Подивіться на антидронові сітки вздовж траси, які монтує Autostrada
Хмарочос
2025-11-20T06:09:40Z
Спортивний бренд Decathlon створив модель скафандра для європейських космонавтів
Хмарочос
2025-11-20T06:06:33Z
Hyundai Tucson 2024: кросовер, який знаходить баланс між стилем і розумом
Photo Lviv
2025-11-15T05:57:14Z
Словник Collins назвав слово 2025 року
Ukraine Art News
2025-11-06T16:12:34Z
Тустань: Код Карпатської Скелі, або Як 4000 Пазів Відтворили Неіснуючу Фортецю
Photo Lviv
2025-11-05T06:18:53Z
Мигдальний тарт зі сливами: покроковий рецепт найніжнішого осіннього десерту
Elle
2025-11-18T18:30:23Z
Готуємо швидку смачну та ефектну страву на Гелловін
Elle
2025-10-31T11:15:32Z
Простий рецепт найсмачнішого гарбузового чизкейка
Elle
2025-10-23T14:36:33Z
Гарбузовий крем-суп: покроковий рецепт топ-страви осені
Elle
2025-10-21T21:33:27Z
Гарячі страви із м’яса для обіду восени
Photo Lviv
2025-10-21T04:57:26Z
Найкорисніший сніданок для краси волосся і шкіри
Elle
2025-09-15T14:39:26Z
Сицилійські роли з баклажанів з рикотою і томатним соусом
Elle
2025-08-19T14:03:36Z
Раціон для довголіття, краси шкіри, здоров'я серця: що таке гарвардський альтернативний індекс здорового харчування
Elle
2025-08-18T13:42:35Z
Смачне детокс-меню для спекотних днів від відомої української нутриціологині
Elle
2025-07-23T11:45:38Z