/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fe91eafcc3f7c2a2f2fc0fabff421aca7.jpg)
Переселенців розвозить вузькоколійка ХІХ століття
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 289 днів. За цей час ми опублікували вже 17286 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
На тлі російського вторгнення Укрзалізниця додала рейси на раритетному маршруті Гайворонської вузькоколійки.
Вузькоколійна залізниця з колією завширшки 750 мм була збудована у 1887 році. Зараз 130-кілометровий відрізок шляху — найдовша вузькоколійка в Європі.
Вона проходить Вінницькою та Кіровоградською областями — від Рудниці, через міста Бершадь і Гайворон, до Голованівська.
Рух вузькоколійкою поновили у жовтні 2021 року — запустили приміський поїзд Гайворон–Рудниця.
З третього травня Укрзалізниця додала додатковий денний рейс — у зв’язку зі стрімким зростанням пасажиропотоку. Вузькоколійку активно використовують переселенці. Тільки в Гайвороні та Бершаді знайшли прихисток від війни близько 10 тисяч людей.
Основний поїзд курсує щодня, а доданий денний — тричі на тиждень: щовівторка, щоп’ятниці та щонеділі. Вартість квитка за повним маршрутом, від Гайворона до Рудниці, — 32 гривні.
На першому рейсі для журналістів курсували традиційні для вузькоколійки раритети: два пасажирські вагони Pafawag та паротяг Гр-280 (змінюється з тепловозом ТУ2).