/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F09e5e308da0034216839e12c65596faf.jpg)
Клайпеда першою в Литві запустила річковий громадський транспорт
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 8 років та 92 днів. За цей час ми опублікували вже 18894 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
У Клайпеді запустили регулярний пасажирський маршрут річкою Данга — це перший водний громадський транспорт у Литві, повідомляє TheMayor.EU.
З 2018 року місцевий стартап Popa Boat надає електричні катамарани для розваги. Підприємство «Клайпедський автобусний парк», яким керує муніципалітет, побачив у цій ідеї потенціал для регулярного маршруту і спільно зі стартапом створив водний електробус.
Автобус-катамаран вміщає 12 пасажирів, одне місце обладнано для людей з інвалідністю. Довжина судна — 10,6 метра. Катамаран курсує зі швидкістю 11-13 км/год. Один заряд дозволяє долати 80 кілометрів.
Розробники зазначають, що намагалися зробити катамаран якомога мобільнішим: він може рухатися вперед, назад, боком, крутитися. Надалі планують обладнати його смарт-системами розпізнавання перешкод, що дозволять йому автономно пересуватися без водія.
«Річка в місті часто стає розділовим бар’єром для автомобільного транспорту — подолати певні ділянки можна лише проїхавши мостами. Як наслідок, водії доводиться робити об’їзд, що потребує додаткових витрат часу та пального», — зауважує Андріас Сутнікас, менеджер з розвитку Клайпедського науково-технологічного парку.
Водний електротранспорт не створює шкідливих викидів і при правильному плануванні дозволяє прибрати з вулиць певну кількість автомобілів.
Маршрут працюватиме у теплу пору року й, відповідно, повноцінно запуститься навесні. На восьмикілометровому маршруті, який обслуговуватимуть два таких водних автобуси, передбачено п’ять зупинок: від історичного центру через ботсад до околиці міста.