/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F9834d1f89b49084d9de8ce53a35a9c0e.jpg)
Іспанія заплатила майже 200 мільйонів євро за поїзди, завеликі для маршрутів
Іспанська залізнична компанія Renfe зазнала найбільшого фіаско за останні роки, замовиши поїзди, завеликі для тунелів, повідомляє El País.
У 2020 році замовили 31 поїзд — їх планували запустити Астурією і Кантабрією на півночі країни. Це гірські регіони зі старою вузькою колією та безліччю тунелів.
Виробник, компанія CAF, попереджав, що у розрахунках висоти вагонів є помилка. Але це сталося лише за два роки після проведення тендеру. Вагони так і не виготовили, вони лишилися на папері. За договором, за вагони встигли заплатити 190 мільйонів євро, однак цим збитки не обмежуються: адже затримка з виготовлення поїздів передбачає підвищення вартості матеріалів.
Міністерство транспорту визнало проблему, лише коли історія набула розголосу в ЗМІ. При цьому деякі чиновники у мінтрансі були свідомі помилки протягом місяців. Кількох менеджерів компаній Renfe і Adif було відсторонено від роботи.
До кінця літа планують розробити проєкт з правильними габаритами і створити перший прототип.
В інших країнах, зазначає видання, таких помилок уникають за допомогою компаративного методу — тобто просто порівнюють проєкт із замірами вже існуючих поїздів, які виходять на маршрути. В Іспанії це не практикують.
Газета зауважує, що все ж помилка Renfe не зрівняється з історією, яка трапилася у Франції. У 2014 році залізничний перевізник SNCF закупив у виробників Alstom і Bombardier 2000 нових вагонів для регіональної мережі TER. І вони виявилися заширокими для платформ старих станцій. Довелося перебудовувати платформи, що обійшлося у 300 мільйонів євро.