/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fefbabe9a30f395585d941c39c1df197d.jpg)
«Укрзалізниця» планує збудувати євроколії до кордону з Польщею
«Укрзалізниця» планує до кінця цього року побудувати першу євроколію зі Львова до кордону у Раві-Руській, повідомляє польська газета Rzeczpospolita. Нові лінії не замінять старі, їх будуватимуть поруч із наявними.
Через різницю в ширині колії між Україною та країнами Євросоюзу, а також через блокаду портів, черги вантажівок із товарами на експорт на кордоні з Польщею та Румунією сягають 20 кілометрів. Аби збільшити кількість перевезень залізницею, Україна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного. Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою.
Видання зазначає, що з точки зору вантажних перевезень для інших країн важливішими проєктами є будівництво гілки від Медики до Львова та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля. Таким чином стандартна євроколія вийде на кілька десятків кілометрів вглиб України та з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів. В «Укрзалізниці» додали, що завершують переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо коштів для цих інвестицій.
У планах також будівництво лінії для швидкісних поїздів із Кракова через Медику та Львів до Івано-Франківська. Потенційно цей маршрут можна продовжити територіями Румунії та Молдови до Одеського порту. До травня 2023 року «Укрзалізниця» планує підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проєкту.
Наразі «Укрзалізниця» вже уклала договір із польським центральним комунікаційним портом на розробку техніко-економічного обґрунтування швидкісної залізниці Варшава – Львів. Також у планах будівництво швидкісної лінії Варшава – Київ.