/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F07e2daac4f3275505ca3d2f5baa6f662.jpg)
Мікроавтобуси сполучать столицю Болгарії з передмістям. Це маршрутки чи ні?
Болгарська столиця Софія купила за 1,4 мільйона євро, надані ЄБРР, п’ять електричних мікроавтобусів для сполучення двох віддалених від центру районів — Павлово та Монастирські левади, повідомляє mediapool.bg.
Тут будується чимало нового житла, при тому, що бакує транспортного сполучення. Міські автобуси курсують із завеликими інтервалами, немає метро у пішій доступності. До того ж багатьма вузькими та запаркованими вуличками великі автобуси не проїдуть.
Мікроавтобуси на 22 посадкових місця вже вийшли на маршрути 12 травня. Вони довозять до зупинки трамваю «Бакстон».
У пікові години курсуватимуть з інтервалом приблизно 16-18 хвилин. При цьому автобус можна викликати за допомогою мобільного застосунку. Або ж пасажир може чекати на зупинці та зупинити мікроавтобус помахом руки.
Проїзд оплачується тією ж транспортною карткою, що діє й на іншому муніципальному транспорті.
Десять років тому в Софії були поширені маршрутні таксі, як і зараз у Києві. Однак із 2011 року муніципалітет почав розривати договори з приватними перевізниками, й зараз маршруток на вулицях не побачиш, а онлайн-сервіси повідомляють лише про три реліктових маршрути.
Зараз у місті доволі розвинена мережа громадського транспорту. Метрополітен почали будувати у 1998 році й зараз він налічує чотири лінії та 47 станцій. Містом хздять низькопідлогові тролейбуси Škoda, нові автобуси та трамваї. Електронні табло на зупинках повідомляють час прибуття.
Ідея закупити мікроавтобуси для віддалених районів Софії — це один із проєктів ініціативи Євросоюзу Urban Innovative Actions, яка заохочує сталий міський розвиток у європейських містах.