Для багатьох працівників fashion-індустрії Сполучені Штати лишаються мрією — Олімпом, який чи не всі прагнуть підкорити. Це й не дивно, адже модний ринок країни протягом років лишається у центрі уваги, задаючи нові тенденції й представлячи різноманітні інновації світовому простору.
Сьогодні ми поспілкувалися з двома відомими українками, які змогли не лише гучно заявити про себе у світі моди, а й відзначилися роботою з відомими на весь світ компаніями. Так, Марі Сівякова — стилістка з багаторічним досвідом і художниця по костюмах, працювала з Nike, La Mer, Bershka й такими артистами як James Blake, Sevdaliza та Karen Fukuhara.
А у модельному портфоліо Дарини Дериземлі, на професійну карту якої також нанесені Париж, Мілан, Лондон та різні міста Азії: Comme Des Garçons, Philipp Plein, Trussardi, бренд акторки Гвінет Пєлтроу Goop тощо.
В ексклюзивному інтерв’ю для ELLE.UA стилістка та модель поділилися, як почалися їхні шляхи в американській fashion-індустрії, що допомогло їм виділитися та які кар’єрні звершення змусили їх найбільше пишатися собою.
До Лос-Анджелеса прибувають сотні людей, які женуться за мрією, та далеко не всім подолати цей шлях до снаги. З чого почалося ваше підкорення американського ринку?
Марі: Ще тільки-но приїхавши у Лос-Анджелес, я знала, що хочу потрапити у талант-агенцію. Першими кроками було зібрати портфоліо та обрати агенції, з якими я хотіла б співпрацювати. Це було просто перед найбільшими американськими святами — Днем Подяки та Різдвом — і я довго вагалася, чи відправляти листи, бо шанс отримати відповідь у цей період, коли ніхто вже не думає про роботу, мізерний. Але інтуїція підказувала не гаяти часу й діяти. За 5 хвилин, як я зробила розсилку, я отримала одразу два запрошення на співбесіду. Одне з них було в агенцію, у яку я мріяла потрапити давно, — міжнародну агенцію Walter Schupfer Management. Після декількох інтерв`ю ми підписали контракт.
Це був неймовірний старт для мене, бо саме агенція дала мені такі проєкти як Muse x Gucci, співпрацю з Джеймсом Блейком, Walmart та інші.
Дарина: Одними з перших моїх робіт були кампейн відомого бренду одягу Equipment, зйомка для Free People та кампейн американського бренду від L’Oréal group — Pureology, фото з якого, до речі, висять у Sephora по всьому місту. З цього все й почалося. Хороша робота агенства + мої амбіції, натхнення, досвід та працьовитість дали свій результат.
Також однією з найважливіших причин успіху є networking. Вважаю, це одна з головних речей у будь-якій індустрії загалом, а у fashion — тим паче. Я знайомилася з людьми, на роботах зі всіма спілкувалась і дружила. Зараз я знаю дуже багато людей: від відомих фотографів, засновників брендів і дизайнерів до знаменитих музикантів. Багато друзів не буває!
Які ключові відмінності ви б виділили між модною індустрією України та Америки?
Марі: Американська мода більш коммерційна, а українська — креативна. В Америці є надможливості отримати будь-які речі на зйомку, що дуже розкриває у творчості і дає більше свободи. Мені подобається, що тут дуже цінується бачення митця, і якщо тобі є що сказати — тебе обов`язково помітять.
Дарина: Мода у США часто орієнтована на комерційний успіх і включає широкий спектр стилів — від високої моди до streetstyle. Українська мода має сильні етнічні корені й унікальні дизайнерські рішення, які поєднують традиційні елементи з сучасними трендами. У США існує добре розвинена інфраструктура для підтримки модної індустрії: спеціалізовані школи, інститути, медіа, агентства і виставки. Інфраструктура в Україні поступово розвивається, з’являються нові платформи для дизайнерів, але вона ще не досягла рівня підтримки, характерного для США.
Якщо казати саме про модельну індустрію, то американський ринок моделей є дуже різноманітним й охоплює роботу в різних сферах: висока мода, комерційні проєкти, телевізійні шоу, рекламні кампанії тощо. Українська модельна індустрія більше зосереджена на високій моді та фотосесіях для журналів. Проте зростає кількість комерційних проєктів і співпраці з міжнародними брендами.
Американська модельна індустрія різноманітна. Тут поважають моделей різних типів статури, віку, гендеру та етнічного походження. Ця тенденція відображається в кампаніях багатьох провідних брендів і модних показах, що підтримують різноманітність. Я дуже підтримую це, і хоча в Україні все лиш на початку розвитку, впевнена, що ми великими кроками ідемо до цього!
Хоча fashion-індустрія в Україні і США має свої відмінності, обидві країни вносять свій унікальний внесок у світ моди. Кожна має свої переваги і перспективи розвитку.
З яким найбільшим викликом ви зіштовхнулися і як ви його подолали?
Марі: У першу чергу — мовний бар`єр. До переїзду в Лос-Анджелес я пів року жила в Берліні й мала хорошу практику, але там англійська для всіх є другою мовою, тому було трошки легше адаптуватись. Я дуже переживала, але була приємно вражена, наскільки люди в американській індустрії з розумінням ставляться до мігрантів та їхніх помилок під час спілкування.
Дарина: Чесно, довго думала над питанням і зрозуміла, що в роботі викликів не було. Напевно, це більше про сам Лос-Анджелес. Звісно, будь-яке місто кидає свої виклики і, маючи попередній досвід роботи у різних куточках світу, я була готова до всього. Але все одно складно звикнути до шаленого темпу, який відрізняється від європейского, дистанцій і того, що ніхто не ходить пішки, усе робиться тільки на машині.
Модна індустрія вимагає відрізнятися. Які якості та унікальні навички, на вашу думку, допомогли вам не загубитися? Як вам вдалося знайти своє місце в американській fashion-індустрії?
Марі: Я виросла в індустріальному українському місті і все життя накопичувала свій візуальний досвід подорожуючи. Саме те, що я народилася в Україні та не мала доступу до найкрутіших брендів, спонукало шукати будь-які можливості проявити свою креативність. Я завжди намагаюсь використовувати свій максимум та шукати альтернативні шляхи поєднання речей. Я б описала свій стиль як комерційний андеграунд. Це і відрізняє мене на американському ринку.
Дарина: Я думаю, по-перше, це досвід. Я у модельному бізнесі давно, працювала у Мілані, Парижі, Лондоні, Азії. Серед моїх клієнтів дуже багато таких відомих імен як Comme Des Garçons, Ralph & Russo, Philipp Plein, Trussardi тощо.
По-друге, це точно personality. Звісно, мій стиль одягу допомагав мені відрізнятись, але найголовніше — те, як я виконувала свою роботу. Завжди вчасно, завжди з посмішкою, завжди виглядаю на 100%, коли треба допоможу іншим людям у команді, навіть якщо це далеко не мої обов’язки.
У Лос-Анджелесі базуються великі корпорації, які знімають щотижня, тому американці люблять працювати з перш за все людиною. Дуже цінуються позитивні, відкриті, працьовиті й ті, хто добре виконують свою роботу, тобто професіонали. Мої риси і робоча поведінка точно зіграли свою роль, і саме тому я працюю стабільно на такі компанії як бренд голівудської акторки Гвінет Пелтроу Goop уже майже два роки.
І звичайно, мій нетиповий LA girl look: високий зріст, чіткі риси обличчя. Все це дуже допомогло мені stand out (виділитись — ред.) на американському ринку.
Серед ваших клієнтів — відомі на весь світ бренди й компанії: Nike, Spotify, Puma, La Mer та чимало інших. Розкажіть, який досвід роботи був найціннішим для вас? Які проєкти ви вважаєте найбільш значимими у своїй карʼєрі?
Марі: Для початку я б виділила декілька українських проєктів, завдяки яким побачила, на що здатна і який вид стайлінгу розкриває мене як професіонала найбільше. Це робота з Аланом Бадоєвим та артистами над музичними кліпами. Саме під час цього періоду я навчилась push my limits (роздвигати свої рамки — ред.) на максимум та стала справжнім профі. Цей досвід допоміг мені продовжити тут працювати у сфері продакшену музичних відео, і в моєму портфоліо з`явилися такі імена як Chris Brown, David Guetta, Jagwar Twin та Khalid, Charlie XCX.
Найціннішим досвідом я вважаю свій перший великий проєкт в Америці — рекламу Nike. Це було дуже важко, але я змогла винести цінні знання про місцевий ринок та зрозуміти правила, за якими тут треба діяти.
Дарина: Один з найцінніших досвідів — це сто відсотків мій найперший показ високого рівня для бренду Trussardi. Мені було 16 років, усе було новим і стільки всього треба було вивчити.
Дуже важко вибрати один найбільш значимий проєкт. Якщо казати про Америку, то напевно це показ Philipp Plein. По-перше, він був неймовірно гарним: локація — вілла у Bel air; дуже серйозний продакшн і кастинг, уся моя люба команда з Італії прилетіла, це було прям вау! Також один з найбільш значимих проєктів у моїй карʼєрі — робота для Comme Des Garçons. Співпраця з брендом почалася ще у 2017 році, коли я відкрила їхній показ на Паризькому тижні моди. Я думаю, це і був переломний момент — я сподобалась особисто Рей Кавакубо і брала участь у ще декількох показах бренду. Після вони навіть привезли мене у Токіо працювати далі.
Що сьогодні допомагає вам розвивати свій талант, аби підкорювати нові карʼєрні висоти?
Марі: Працьовитість. Я обожнюю колаборуватись із новими фотографами та розвивати своє бачення у творчих зніманнях та едіторіалах для журналів. Нетворкінг — це ключ до всього.
Дарина: Сто відсотків — робота над собою, тобто спорт, теніс, медитації, здорове харчування, дизайн прикрас, книги і справжнє відкриття для мене — акторські курси. Для модельної роботи — це моя скарбничка пандори. Дуже допомогли покращити скіл перевтілення у різні образи і, звісно, стали у пригоді для комерційних зйомок, наприклад, реклами / телебачення. Звичайно, треба ще слідкувати за всіма подіями fashion-індустрії.
Я кайфую від своєї роботи, вона мене надихає і тому насправді майже кожен проєкт допомагає розвивати талант. Важко щось виділити, але мої найулюбленіші за останній час: знімання для Grailed, Entire studios та, до речі, наша спільна з Марією зйомка для відомого українського бренду Zhilyova. Дуже приємно займатись тим, що тобі подобається.
Які цілі ви наразі ставите перед собою?
Марі: Я хочу більше працювати з зірковим стайлінгом. У Лос-Анджелесі неабиякі можливості в цій сфері. Тому наразі мій фокус спрямований туди.
Дарина: Головна ціль — іти далі! Є дуже багато брендів, з якими я ще хочу попрацювати, і ставлю ціль втілювати більше акторських модельних робіт.
Який момент у вашій карʼєрі змусив вас пишатися собою найбільше?
Марі: Я пишаюся тим, що переїхавши сюди і потрапивши в середовище, де комерція is the boss, я змогла не зрадити своєму баченню та робити те, що мені подобається. Клієнти бачать це і кличуть мене на зйомки завдяки цьому. Вони просять дати їм мої стиль і бачення та довіряють. Я неймовірно цим пишаюся.
Дарина: Важко вибрати один момент, думаю, що це або покази Філіпа Плейна, або найперший показ CDG.