MY.UAСтатті
Що не так з оновлеою вулицею Липківського в Києві? Пояснює велоексперт
Що не так з оновлеою вулицею Липківського в Києві? Пояснює велоексперт

Що не так з оновлеою вулицею Липківського в Києві? Пояснює велоексперт

Щовечора у будні на київських дорогах з’являється понад 5 000 велосипедистів, – такі дані оприлюднила громадська організація U-Cycle влітку 2022 року, а сьогодні ці показники можуть бути ще більшими. 

Разом з тим київська велоінфраструктура все ще не розвинена на достатньому рівні, а соцмережами періодично ширяться історії про низьку якість планування та будівництва велодоріжок, які все ж з’являються. Зокрема, нещодавно в інтернеті набула розголосу ситуація з вул. Митрополита Василя Липківського у Солом’янському районі. 

Тоді на початку вулиці, де завершують капітальний ремонт, помітили «надгризену» велодоріжку, залишивши велосипедистам для проїзду зовсім мало місця. Хоча таке рішення не було передбачено у проєктній документації. Після розголосу цю ситуацію вирішили виправити і закласти ділянку асфальтом. Однак таким чином комунальники перекрили люки, які ведуть до підземних комунікацій. Тож тепер до них буде складно дістатися.

Але це не єдина проблема з ремонтом. Оскільки Липківського є важливою магістральною вулицею на Солом’янці, ми вирішили оцінити наскільки якісно виконали роботи та прогулялися маршрутом разом Владом Панченком, членом ради U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»), постійний учасник робочої групи «Майстерні міста».

Як на Липківського з’явився веломаршрут

З 1931 року по Липківського, яка пролягає від вул. Павла Скоропадського (колишня Льва Толстого) до Солом’янської площі, почав ходити трамвай. Він сполучав тодішню «окраїну» міста з вулицею Богдана Хмельницького, курсувавши крутим підйомом вздовж ботанічного саду. Згодом трамвайних маршрутів стало більше, потім менше, а на початку 2000-х трамвайні рейки з Липківського остаточно прибрали, а останнім маршрутом пустили тролейбус №3, який курсує і сьогодні.

У спадок з трамвайних часів залишилась також дуже широка ділянка проїжджої частини, яку трохи звузили під час капітального ремонту

Тож оскільки по Липківського можна дістатися від Солом’янки до Залізничного вокзалу, і далі до центру міста, вулицю вирішили зробити частиною веломаршруту «Солом’янка-Центр», передбаченого прийнятою у 2018 році Велоконцепцією Києва.

У Стратегії міста до 2025 року йшлося, що 5% поїздок в Києві мали б відбуватися велосипедами. Тому згідно з програмою Концепції розвитку велосипедної інфраструктури, з 2018 по 2025 роки у столиці збиралися прокладати 240 км веломаршрутів. Почати робити з облаштування веломаршруту «Солом’янка-Центр» у КМДА планували ще в 2018 році. Однак у бюджет Києва заклали кошти на проєктування тільки у 2019 році. А в 2023-му на Липківського розпочали капітальний ремонт вартістю понад 211 мільйонів грн.

«Загалом добре, що цей веломаршрут реалізовується та з’являється нова велоінфраструктура. Однак зрозуміло, що місто не встигає зробити заплановані веломаршрути до 2025 року. Наприклад, перший київський веломаршрут “Троєщина-Центр” досі не перебуває на балансі міста та знаходиться у поганому стані. А веломаршрут “Солом’янка-Центр” мав стати другим, але він може бути взятий на баланс навіть раніше за перший. Однак терміни завершення робіт з облаштування усіх веломаршрутів продовжили до 2027 року. Хоча я не вірю, що встигнуть навіть до того часу», – пояснює Влад Панченко.

Наразі велодоріжка також облаштована на вул. Скоропадського, у яку переходить Липківського. Хоча під залізничним мостом, де вулиці перетинаються, велосипедистам доводиться користуватися велопішохідною зоною, оскільки цю ділянку важко перебудувати.

З’їзди з велодоріжок і тротуарів 

Одна з перших речей, які привертають увагу на вул. Липківського – це заниження багатьох з’їздів з велодоріжок і тротуарів не «в нуль», як би це мало бути. Головною причиною цього є відсутність верхнього шару асфальту. Адже ремонт досі не завершили до кінця. «Київавтодор» обіцяє облаштувати верхній шар покриття до кінця вересня. Завдяки цьому проїжджа частина має стати вищою, що вирівняє дорожнє полотно з велосипедними доріжками і тротуарами. 

Адже занадто великі перепади на місцях з’їздів становлять ризик небезпечних ситуацій, якщо велосипед набере певну швидкість. Напротивагу заїзди на прилеглі території для машин одразу зробили скрізь пониженими. 

«Уявіть якби майже закінчена дорога для автомобілів, по якій відкрили рух, мала ями і машини були б змушені сповільнюватися і обережно їх проїжджати. Тут така ситуація з велодоріжкою, де велосипедистам ще й необхідно подекуди їхати вгору через рельєф. Це демонструє пріоритети, адже можна було облаштувати хоча б тимчасове заниження на велодоріжках і потім закласти його асфальтом», – зазначає Влад Панченко.

Також під час проєктування оновленої вулиці громадськість висловлювала побажання облаштувати підвищені велопереходи та велопереїзди в одному рівні з тротуаром і велодоріжкою на всіх виїздах з приватних територій й інших вулиць. Але цього так і не зробили, а сильні перепади у деяких місцях можуть навіть становити небезпеку для велосипедистів. Хоча це ускладнює рух і для маломобільних груп населення, які теж можуть користуватися велоінфраструктурою. Водночас такі «ями» на велодоріжках допомагають автомобілям легко заїжджати на приватні території в одному рівні з проїжджою частиною.

Односторонні велодоріжки

Хоча доріжки на Липківського зробили односторонніми, під час прогулянки вулицею можна побачити, як два велосипедисти, що рухаються у протилежні сторони, намагаються розминутися. Адже на таких широких вулицях, де пішохідні переходи облаштовані лише у декількох місцях, краще робити двосторонні велодоріжки. Щоб велосипедистам, яким потрібно проїхатися певною стороною вулиці, де рух відбувається у протилежному напрямку, не доводилося переходити дорогу і робити зайве коло. Наприклад, на Солом’янській площі необхідно спішуватися чи пересуватися проїжджою частиною, щоб потрапити на іншу сторону вул. Липківського.

Хоча, як пояснює Влад Панченко, на київських вулицях часом виникають труднощі з реалізацією двосторонніх велодоріжок, оскільки частина тротуарів перебуває у приватній власності. Тому доводиться переводити велодоріжку в спільну велопішохідну зону. Тож відокремлена велодоріжка, навіть одностороння, буде кращим рішенням у подібних ситуаціях. А на Липківського велодоріжки облаштували саме завдяки зменшенню тротуарів, а не проїжджої частини.  

Структура велодоріжок

Одним з головних недоліків обладнаної велодоріжки є різкі повороти на деяких ділянках. Наприклад, зупинки громадського транспорту велосипедисти змушені об’їжджати, повертаючи під крутим кутом, що може бути небезпечно. Незручність для велосипедистів, яку робить таке проєктування, помітно навіть через сліди від велосипедних шин на поворотах. Вони залишаються внаслідок різкого гальмування, особливо на більшій швидкості. Тож повороти слід було зробити більш плавними, чого вимагала і громадськість. 

Хоча, як вважає Влад, так облаштувати велодоріжки могли навіть спеціально, щоб змусити велосипедистів гальмувати перед зупинками громадського транспорту, де буває багато пішоходів.

Також незрозумілим виглядає рішення зробити маршрут велодоріжок не прямим, а «змійкою». Адже на деяких ділянках вони облаштовані вздовж автомобільної дороги, а на деяких – відокремлені від неї тротуаром. Хоча побажанням активістів було зробити велодоріжки протягом усієї вулиці саме поруч з дорогою, а не в об’їзд зупинок громадського транспорту. Внаслідок такої схеми у велосипедистів можуть виникати труднощі й у місцях поруч з зеленими зонами.

Адже там, де доріжки прокладені занадто близько до зелених насаджень, люди ризикують зачепитися велосипедом, головою або ногами за кущі, дерева і т.д. 

Відокремлення велодоріжки 

Від проїжджої частини велодоріжки і тротуар вздовж усієї улиці відділені бордюром. А від тротуару, як зазначає Влад, їх слід відділяти колотою плиткою. Це необхідно, щоб убезпечити людей з порушеннями зору від випадкового потрапляння на велосипедну доріжку. Однак на Липківського таке рішення не реалізували. Хоча з позитивних моментів можна відзначити обладнання тротуарів тактильною плиткою на перехрестях, перед пішохідними переходами, навколо зупинок громадського транспорту і біля переходів через велодоріжки.

Покриття велодоріжок і тротуарів

Загалом, вздовж усієї вулиці покриття велодоріжок зроблене доволі рівне. Найбільше недоліки помітні на ділянках з люками, котрі не дуже якісно поєднуються з покриттям. Адже у певні сезони до цих щілин може потрапляти вода і там збиратиметься бруд. 

Плитка на тротуарі облаштована доволі якісно, як зауважує Влад. Хоча, на його думку, в декого можуть виникнути проблеми зі сприйняттям такого візерунку, що утворився після укладання плитки. Адже під певним кутом він може занадто відволікати погляд велосипедиста. Взагалі, укладання на тротуарах плитки, а не асфальту, було правильним рішенням. Адже в разі необхідності вона дозволяє легше дістатися до підземних комунікацій та швидше повернути покриття назад. Також під час спеки асфальт нагрівається значно сильніше.

Велосмуги

У деяких місцях велоінфраструктура переходить у велосмуги. Однак негативним моментом є те, що велосипедистів повертають на дороги у найнебезпечніших місцях – на перехрестях. А в умовах непрацюючих світлофорів під час відключень електроенергії це може викликати непорозуміння між автомобілістами та велосипедистами щодо пріоритетності проїзду. Також не на всіх ділянках вулиці зробили велопереїзди. 

Запаркованість автомобілями

Однією з проблем, яка зустрічається по всій вулиці, є запаркованість автомобілями самих велодоріжок або ділянок, де доріжки повинні переходити у велосмуги. Однак ця проблема може вирішитися, коли на доріжках з’являться розмітка та необхідні знаки. Адже поки ці робити ще не встигли провести і присутність велодоріжок на вулиці ніяк не позначена.

Також деякі автівки припарковані занадто близько до бордюру і трохи виступають на велодоріжках, що може перешкоджати велосипедистам під час руху. Однак така ситуація спостерігається лише на ділянках, де ще не облаштували антипаркувальні стовпчики. А про те, що їхнє встановлення заплановане вздовж усієї вулиці – свідчать підготовлені отвори в покритті велодоріжок і тротуару. 

Проте антипаркувальні стовпчики мають з’явитися лише зі сторони проїжджої частини. А подекуди руху велосипедистів перешкоджають машини, припарковані на тротуарах або територіях біля будинків.

Зупинки громадського транспорту

Коли проєкт вулиці ще обговорювався, побажанням активістів була відсутність кишень для заїзду на зупинках, оскільки на вулиці є окрема смуга для громадського транспорту. За словами Влада, такі кишені є поганою практикою для міста, оскільки тоді громадському транспорту важко під’їхати впритул до бордюру і це погіршує доступність для маломобільних груп населення. Проте кишені все ж залишили.

Хоча повні висновки щодо якості виконання капітального ремонту вулиці робити ще зарано, адже процес досі не завершився остаточно, існують деякі проблематичні аспекти, котрі вже не зміняться. Але є і позитивні моменти, які дають надію на кращий розвиток велоінфраструктури Києва надалі. Влад Панченко підбиває такі підсумки:

«Дуже добре, що ця справа у нас взагалі почала рухатися. Навіть якщо велосипедна інфраструктура реалізовується з якимись помилками чи недоліками, то завжди є зворотній зв’язок. Зокрема, на “Майстернях міста” багато зауважень від активістів працівники профільних відомств сприймають і враховують під час наступних ремонтів. Тому добре, що у нас веломаршрути роблять поступово. Адже третій – «Виноградар-Центр», ще й з урахуванням можливих змін до ДБН, зможе бути найбільш якісно виконаним».

    Найпопулярніше за тиждень

    У Польщі нову дорогу проклали навколо сосни, що росла на шляху
    У Швеції судять «королеву сміття» за найбільший екологічний злочин в історії країни
    Як українці втрачають житло в Маріуполі: їхні будинки зносять, новобудови купують росіяни
    На київському ДВРЗ між трамайними коліями постелили газон

    Коментарі:

    Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

    *Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

    Поділитися
    Поділитися сюжетом
    Джерело матеріала
    Ольга Бачинська – “найрозумніша жінка Галичини”
    Photo Lviv
    2024-09-20T05:12:29Z
    Vivat видасть мемуари Камали Гарріс
    Ukraine Art News
    2024-09-19T09:46:03Z
    Польська дизайнерка, що поєднала давні ремісничі традиції та сучасний fashion: історія Магди Бутрим
    Elle
    2024-09-17T09:24:52Z
    Відео дня: «Океан Ельзи» презентували особливу для Святослава Вакарчука пісню «Мукачево»
    Elle
    2024-09-17T09:00:47Z
    Венсан Кассель стане батьком вчетверте
    Elle
    2024-09-16T11:46:43Z
    54 роки “Червоній руті”. Пісня, що стала неофіційним гімном України
    Photo Lviv
    2024-09-13T05:12:32Z
    Стінг та Снуп Догг записують спільну пісню, яку випустять у листопаді
    Ukraine Art News
    2024-09-10T12:00:57Z
    Ув'язненому в США продюсеру Гарві Вайнштейну терміново провели операцію на серці
    Ukraine Art News
    2024-09-10T03:15:48Z
    Кейт Міддлтон поділилася новинами про своє одужання
    Elle
    2024-09-09T22:21:38Z
    На Подолі відкрили мурал WaOne і випустили марки та одяг із ним
    Хмарочос
    2024-09-20T13:55:41Z
    У Німеччині знайшли раніше невідому п’єсу Моцарта
    Ukraine Art News
    2024-09-20T12:51:56Z
    У Таллінні українську культуру представили на Ярмарку національностей Естонії
    Ukraine Art News
    2024-09-20T12:43:12Z
    У німецькій бібліотеці знайшли раніше невідомий твір Моцарта
    Ukraine Art News
    2024-09-20T11:54:41Z
    Збудована у Львові козацька чайка "Пресвята Покрова" прибуде до Лондона
    Ukraine Art News
    2024-09-20T10:52:03Z
    У Києві проходить фестиваль для дітей і підлітків «Різні разом»: які заходи можна відвідати
    Ukraine Art News
    2024-09-20T10:33:55Z
    Нове бачення японської культури в колекції Katimo x Singular
    Elle
    2024-09-20T07:04:40Z
    Сирський, Соловʼяненко та Забужко стали почесними громадянами Києва
    Ukraine Art News
    2024-09-20T07:01:10Z
    Ігор Закус в Львівській філармонії презентує новий альбом
    Photo Lviv
    2024-09-20T05:06:26Z
    Фестиваль короткого метру KISFF оголосив переможців
    Cineast
    2024-09-20T21:39:43Z
    «Донька»: на Варшавському кінофестивалі відбудеться світова премʼєра українського фільму режисера Єгора Олесов про події на Київщині в перші дні великої війни
    Cineast
    2024-09-20T21:15:47Z
    Помер актор "Ліги Сміху" Юрій Рябченко
    Ukraine Art News
    2024-09-20T18:30:56Z
    Сила "Да Вінчі": що подивитися на вихідних
    Ukraine Art News
    2024-09-20T16:39:42Z
    Джонні Депп отримає нагороду за кар’єру на Римському кінофестивалі, де представить свій фільм про Модільяні
    Ukraine Art News
    2024-09-20T16:07:03Z
    Netflix показав тизер другого сезону «Венздей» та трейлер нової частини «Ігри в кальмара»
    Gloss
    2024-09-20T15:58:11Z
    «Коли завмирає серце»: трейлер третього сезону показує зірку «Бріджертонів» і зірку «Месників»
    KinoFilms
    2024-09-20T15:03:58Z
    Уявляв Східну Німеччину до падіння муру, а побачив фантастичний мегаполіс: Майкл Дуглас розповів про поїздку до Києва
    Ukraine Art News
    2024-09-20T14:51:43Z
    Вийшов тизер четвертого сезону серіалу «Зовнішні мілини», що повертається восени
    KinoFilms
    2024-09-20T14:21:28Z
    У Болгарії проведуть референдум щодо відновлення комуністичної пам’ятки бруталізму
    Хмарочос
    2024-09-20T14:07:01Z
    Під час зведення сонячної електростанції в Англії розкопали римське поселення. Від будівництва відмовилися
    Хмарочос
    2024-09-20T09:02:16Z
    На словах зелені береги, а насправді – бетонні жолоби. Як КМДА вже 10 років ігнорує запит киян на ревіталізацію русла річки Либідь
    Хмарочос
    2024-09-20T07:28:00Z
    У Білій Церкві пропонують заборонити їздити на електросамокатах велодоріжками
    Хмарочос
    2024-09-20T07:13:04Z
    Подорож автом по Галичині 1936 року. Частина третя
    Photo Lviv
    2024-09-19T05:12:29Z
    Афіни заборонять здавати туристам нові квартири та піднімуть збір уп’ятеро
    Хмарочос
    2024-09-18T09:50:35Z
    Коротка історія Самбора ілюстрована поштівками початку ХХ століття
    Photo Lviv
    2024-09-18T05:12:24Z
    Романтичний вікенд у Карпатах: оригінальні ідеї для закоханих
    Photo Lviv
    2024-09-18T04:57:28Z
    На Подолі створюють новий громадський сад із городом. Як долучитися?
    Хмарочос
    2024-09-17T09:28:16Z
    США виділили $1 мільйон для захисту культурної спадщини України
    Ukraine Art News
    2024-09-20T19:09:41Z
    "Антитіла" презентували пісню і кліп "Вдома" з кадрами міст, які нині окуповані РФ
    Ukraine Art News
    2024-09-20T18:06:44Z
    У поїздах Інтерсіті запустили вайфай. Невідомо, чи буде він безкоштовний
    Хмарочос
    2024-09-20T15:39:55Z
    "Легкий, надихаючий і справжній": "Океан Ельзи" випустили 10-й альбом "Той день"
    Ukraine Art News
    2024-09-20T13:49:44Z
    12 найкращих масок, які відновлять шкіру після сезону засмаги
    Elle
    2024-09-20T13:40:02Z
    В Одесі пообіцяли демонтувати пам'ятник Пушкіну, коли отримають дозвіл ЮНЕСКО
    Ukraine Art News
    2024-09-20T13:16:01Z
    L'Oréal Paris продовжує підтримувати українських підприємниць: стартувала друга хвиля програми грантів
    Elle
    2024-09-20T12:18:42Z
    Наступна зима буде складнішою ніж у 2022-2023. Варто усвідомити й готуватися
    Ukraine Art News
    2024-09-20T11:48:42Z
    В боротьбі за озеро Вирлиця поставлено крапку. Забудови не буде
    Хмарочос
    2024-09-20T10:49:35Z
    "Квартал 95" використав відео загиблого військового для комедійного номера, після скандалу ролик видалили
    Ukraine Art News
    2024-09-20T17:28:03Z
    Вийшов додаток Windows App, який дозволяє керувати ПК з будь-якої точки світу через смартфон або планшет
    Gloss
    2024-09-20T15:33:48Z
    Процесори AMD Ryzen AI 300 коштують виробникам ноутбуків удвічі дорожче за чипи Ryzen 8040
    Overclockers
    2024-09-20T11:48:52Z
    Розкрито специфікації процесорів Intel Core Ultra 200HX для ігрових ноутбуків
    Overclockers
    2024-09-20T09:49:23Z
    Лінійку гібридних прцоессоров AMD Strix Halo очолить модель Ryzen AI Max+ 395
    Overclockers
    2024-09-20T08:28:23Z
    Samsung налагодила виробництво NVMe-накопичувачів PM9E1 з інтерфейсом PCIe 5.0
    Overclockers
    2024-09-20T08:07:16Z
    На честь 30-річчя PlayStation компанія Sony випустить пристрої в дизайні старої консолі
    Overclockers
    2024-09-20T07:31:00Z
    Intel Core Ultra 9 285K: розкрито дизайн коробки флагмана платформи LGA1851
    Overclockers
    2024-09-20T07:04:51Z
    Apple iPhone 16 вироблятимуть у трьох країнах, включно з Бразилією
    Overclockers
    2024-09-20T05:36:50Z
    Сезонний десерт: хрустка та ароматна сливова галета
    Elle
    2024-09-19T07:32:19Z
    Ідеальний соус до будь-яких страв: чатні з помідорів
    Elle
    2024-09-17T16:04:06Z
    Від Бенедикта до шакшуки: 7 смачних способів приготування яєць
    Elle
    2024-09-13T11:13:30Z
    Фетучіні зі шпинатом і сиром горгондзола
    Elle
    2024-08-30T13:09:44Z
    Готуємо рататуй: елементарний рецепт
    Elle
    2024-08-29T13:21:51Z
    Рецепт легендарного сливового пирога з New York Times
    Elle
    2024-08-27T10:55:13Z
    Яблучний пиріг з яблуком, мигдалем і ромом
    Elle
    2024-08-16T14:49:09Z
    Літній пиріг із ягодами та кедровими горішками
    Elle
    2024-08-09T10:46:05Z
    Елементарний рецепт слабосолоного лосося
    Elle
    2024-08-07T12:18:44Z