MY.UAСтатті
Бренду Poustovit виповнюється 25 років
Бренду Poustovit виповнюється 25 років

Бренду Poustovit виповнюється 25 років

Коли йдеться про Poustovit, цифра 25 тут виключно офіційна, адже все почалося набагато раніше. У 1994 році — перша колекція на фестивалі Alta Moda. У 1996-му — фестиваль In Vogue у Вільнюсі, потім два роки роботи в Парижі для Daniel Hechter, повернення додому, аж поки у червні 1998 року не стався запуск власного бренду. Згадувати з Лілією Пустовіт часи, коли все тільки починалось — це ніби занурюватися в окремий всесвіт. Адже народження власної компанії співпало з першими кроками модної індустрії в Україні. Зустрічі з інсайдерами світу моди, перші покази, мрії та амбіції... Філіжанка запашної кави в Cafe Charlotte, де відбувається наша бесіда з Лілією, яку українське видання ELLE чотири рази відзначало нагородою ELLE Style Awards, налаштовує на довгу розмову.   

фото Андрій Давидовський, Elle, 2009 р.

Віх було чимало. Одна з доленосних, безумовно, — паризька сторінка та робота в Домі Daniel Hechter. Талановитий та амбітний, один із п’ятисот найбагатших людей Франції, Даніель Ештер особисто запросив Пустовіт одразу після її перемоги у Вільнюсі приєднатись до його креативної команди. Звісно, це шанс, яким варто було скористатись. У Парижі, де вона знімала студію поруч з музеєм д`Орсе, із зарплатнею у двадцять тисяч франків (на той момент близько трьох тисяч доларів. — Прим. ред.), життя вирувало на повну, адже все найцікавіше було попереду.

С. З. Ти могла би бути мільйонеркою! 
Л. П. Так, Соню! (Усміхається.) Але вісімсот доларів я сплачувала тільки за комунальні послуги, за свій привілей жити в самісінькому центрі. Однак усе виходило плюс-мінус розумно. Мені тоді дуже допоміг мій досвід у Центрі моди «Екста», де я працювала одразу після інституту. Знала, як це буває, коли на виробництві влаштовують «художні ради». Уяви: сидять виробники, виходить модель, показують черговий лук, а виробник каже: «Ми цей комір не виготовимо» (усміхається).

С. З. А потім баєр каже: «Ми це не продамо». 
Л. П. Так, те ж саме було і в Ештера. Йому належала велика мережа магазинів по всій Франції, і звідти кожен місяць до нас на примірки 
приїжджали баєри, різні постачальники — 
ґудзиків, блискавок, тканини...

С. З. Якою була паризька атмосфера, що сформувала тебе певним чином як професіонала?
Л. П. Надзвичайно творча! Я потоваришувала з британцем Майклом Герцем — він, як і я, 
обіймав посаду головного стиліста Hechter. Решта колег у жіночому відділі були французи — парижани, батьки яких жили в родових замках. Нас, експатів, на вихідні вони до себе не запрошували. Тож робочі стосунки складались нормально, але справжньої дружби не було. А от з англійцями навпаки. Саме Майкл привів мене в бутик Comme des Garçons, де я відкрила для себе моду японців. А от бельгійців я вже знала на той момент і захоплювалася ними. У мене була колега Сара — головна дизайнерка чоловічого відділу Hechter. Пам’ятаю, як побачила її одного разу у взутті, що здалося мені нереально гарним. А вона каже: «Це Prada, хіба не знаєш?» (Усміхається.) І справді, на той момент, коли я приїхала до Парижа, ми всі були трохи відірвані від світу — без інтернету й інстаграму. Журнали доводилось купувати в готелі «Київська Русь» — там мешкало багато іноземців і був єдиний кіоск, де продавали закордонні Vogue та ELLE. Однак у ті ж самі роки я щодня дізнавалась і відкривала для себе все нове. У 1996–97-х уже відчувався певний прорив. Пам’ятаю, як дивилась вдома «Танцюристку в темряві» Ларса фон Трієра. А до того — у Парижі на величезних екранах Trainspotting («На голці»). Стає прикро, коли згадую сприйняття України іноземцями в ті роки. Якось під час мого перебування в Парижі я пішла на оперу Джорджа Гершвіна «Поргі та Бесс». Сиджу в театрі, а мене під час світської бесіди французи питають, звідки я. Ось і відповіла: звідки й Шевченко, тобто Андрій Шевченко...

С. З. А я, до речі, казала ще про Чорнобиль… Переважна більшість іноземців навіть на початку XXI століття не розуміли, де знаходиться Україна і що це за загадкова держава. А безцеремонні напряму питали, де ми знаходимося, і дуже дивувалися, коли відповідала, що від Парижа до Києва всього три години літаком. «Так близько?!» — спантеличено реагували вони (усміхається). 
Л. П. Тоді кожен день йшло навчання. Пам’ятаєш, як ми ходили з тобою на покази prêt-à-porter та haute couture? Не так уже й багато було показів насправді. 

С. З. І тоді голосно звучали класичні французькі імена: Ніна Річчі, Крістіан Лакруа, Тед Лапідус... І ми згадуємо з тобою часи, коли вищим пілотажем вважалося попрацювати на гучне ім’я. Ти пройшла цю школу: розкажи, коли в тебе відбувся перехід від роботи на інший бренд до створення свого власного?
Л. П. Саме Ештер покладав на мене великі надії, бо бачив мене у Вільнюсі: йому дуже сподобалась моя колекція, представлена на конкурсі. Він хотів зробити певний рефреш, але був уже в поважному віці. Можливо, йому забракло сил та енергії. Проте саме Ештер дав мені багато можливостей: я робила цікаві ескізи, хоча більшість з них так і залишились на папері. Ясна річ, я ж могла б шукати іншу роботу в Парижі, але багато українців радили мерщій повертатися додому і створювати власний бренд. Та я й сама відчувала себе потрібною вдома. Я людина-розповсюджувач прогресивних ідей. Для мене було вкрай важливим все те, що я отримала, аби транслювати цей багаж знань далі. Відчувала необхідність щось змінювати, бо побачила разючий контраст: там стиль, там класно одягнені люди, а в нас на вулицях все зовсім по-іншому.

С. З. Отже, ти усвідомила своє покликання модного просвітництва, так би мовити.
Л. П. Мені пощастило сприйняти вчасно свою місію. Це так драйвило, що я взагалі ні про що інше не думала. Я завжди прагнула бути першою і зробити якомога скоріше все, що замислила. Тоді, наприкінці 1990-х,  розуміла, що дуже потрібна в Україні.

Фотосесія Elle, 2014 р. 

С. З. Тож удома ти стала диктувати правила модної гри, спробувала себе у ролі геймченджера. 
Л. П. Просто збагнула, що ходити з моїм новим портфоліо по різних модних домах уже не хочу, а волію створювати своє. Коли повернулась до Києва, одразу пішла до Михайла Вороніна, і ми буквально за кілька тижнів зробили чоловічу колекцію. Якщо пам’ятаєш мій перший показ на Сезонах моди 1997 року, там були і чоловіча, і жіноча колекції. А також саме в цей період з’явилась ще одна моя робота — чорно-біла. Я тоді неабияк надихнулася бельгійцем Дрісом Ван Нотеном і теж хотіла зробити щось маскулінне — як альтернативу стилю хлопців, які вдягалися на один кшталт: у двобортні жакети з квадратними плечима. Аж тут Сергій Бизов саме розпочав кампанію з організації Ukrainian Fashion Week.

С. З. Я б сказала, Бизов започаткував кампанію з нашої модної європеїзації. Він активно досліджував покази, і я навіть пам’ятаю певні елементи копіпастингу. Наприклад, дефіле Christian Dior у чорній залі — ось вам і в Україні показ у чорній залі (усміхається).
Л. П. Трохи настрою з шоу Gucci, трохи з Dior... Іноді добре подивитися на щось класне, наснажитись цим і народити своє. Ukrainian Fashion Week було відкриттям нової історії для нас. Я не один раз про це розповідала в різних інтерв’ю. Саме наш з тобою друг Сергій Бизов виплекав ідею створити Український тиждень моди. Він привів мене до Ірини Данилевської. Пам’ятаю, як ми писали лист до Французького синдикату моди. Думали, що вони нам мають дати дозвіл проводити Ukrainian Fashion Week, та палко бажали офіційного статусу. Це були класні часи, коли багато речей ми робили вперше. 
Саме Сергій Бизов витяг мене з «Ексти». Навесні 1998 року ми вже провели перший показ, а потім до мене звернулась Тетяна Львівна Ярошенко з Nota Bene (компанія-постачальник тканин. — Прим. ред.). Тоді й було створено бренд NB Poustovit. Добре пам’ятаю, як влітку 1998 року ми разом поїхали до Італії на закупівлю вовни й шовку, щоб зробити першу колекцію. Наш альянс тривав до 2007 року.

фото Stephan Lisowski, фотосесія ELLE STYLE AWARDS, 2018 р. 

С. З. Тож від того моменту розпочалося абсолютно самостійне плавання? 
Л. П. Напевно, так. Коли є партнери, є тил — це одна історія. Коли ти залишаєшся сама собі господинею, постають нові виклики. Перший час я була і бухгалтеркою, і прибиральницею. В мене був свій конструктор і лише три майстри. Олексій Сай намалював наш логотип. Тоді я вже мала декілька класних клієнток, які не боялися, а пишалися носити українське. Серед них Марина Осика та Настя Катеринчук, яка мене дуже підтримувала вже з першої колекції. 

С. З. А які колекції для тебе найяскравіші, найпам’ятніші?
Л. П. Для мене кожна з них — це завжди досвід, що його я перед тим отримала, або якісь подорожі, емоції, котрі я вкрай гостро відчула. Період після Франції був морально непростим для мене. Врятували сахаджа-йога та регулярні відвідини Індії. Ця дивовижна країна зі своїми традиціями, практиками й музикою настільки вплинула на мене, що на одному з моїх шоу виступали суфійські співаки.
Якщо й далі пригадувати знакові покази, то в мене завдяки Nota Bene склалося багато цікавих контактів і спільних проєктів. Наприклад, колекції, створені за підтримки Swarovski, з якими ми добре потоваришували. Пам’ятаєш масивні намиста та туфлі на підборах із каменів Swarovski?
Окрема тема — українські традиції, що увій-шли в мою творчість. Пригадую, як вперше потрапила в Косів! Ця подорож до Карпат багато чого змінила. Ми жили в родині, де чоловік працював зі шкірою, — робив сумки, пояси, череси, а його сестра ткала. Їхній двоюрідний брат майстерно виробляв металеві речі. Ще один брат вирізав писанки. Мене все настільки вразило, що в 2002 році я зробила цілу колекцію з українським акцентом. А за кілька років стався Майдан. Ми з моїми друзями з Косова всі разом там були. Напевне, саме Косів допоміг осягнути, що таке українська ідентичність. У нас вже тоді намагалися її забрати. 
А ще варто зазначити період digital print та масайську колекцію, яка народилася після відвідин Кенії. Ну і, звісно, вкрай важливою особисто для мене стала моя співпраця з генієм сучасного живопису Павлом Маковим.
 
С. З. Це дійсно був прецедент — перша спільна робота модного бренду із сучасним українським митцем.
Л. П. Вона виявилася дуже успішною. Ми з Павлом відкрили новий мінімалістичний світ, так би мовити, всі відтінки сірого. Навіть додатково виготовили лляні скатертини й серветки. 

С. З. Яку пораду ти дала б собі з висоти сьогоднішнього досвіду? 
Л. П. Я — індивідуалістка, і напевно не все відбувалось бездоганно у моїй співпраці з іншими. Треба бути більш вдячною людям. Мені цього бракувало. Я точно знаю, що зараз про це шкодую. 

С. З.  Я тут з тобою не згодна. Думаю, з погляду творчості в тебе все завжди було гаразд.
Л. П. Мені здається, останнім часом я трансформувалася. Мені не вистачало часу для самої себе, адже була перевантажена всім на світі. Тільки зараз нарешті повертаюся до себе, дозволяю робити те, що подобається мені. Саме зараз настає період бачити свій бренд таким, яким я його відчуваю.

Фотосесія Elle, 2013 р. 

С. З. Мені здається, ми наразі логічно повернулися до одного з перших питань: коли ти починала, яким собі бренд уявляла та яким він став? Однак головне надбання будь-якого бренду — це коли дизайнер досягає рівня дозволити собі бути таким, яким тільки він бажає. Без огляду на вимоги ринку, сезонність тощо.
Л. П. Ми можемо собі дозволити сподобатися самим собі, і це найголовніше. Не комусь, а лише собі. Це вкрай важливо для дизайнера: я так хочу, я так вважаю, крапка. Ну як би я боролася за те, у що не вірила б на сто відсотків?! 

Фотосесія Elle, 2015р. 

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Названы лучшие астрономические фото 2025 года по версии Королевской обсерватории Гринвича
Gloss
2025-07-16T12:28:30Z
Ким Кардашьян и ее 69-летняя мама снялись в рекламе купальников SKIMS x Roberto Cavalli
Gloss
2025-06-30T14:45:43Z
Украинский трейлер фильма «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
Вышел анимационный трейлер к сценарию будущей полнометражной игровой ленты «Хорт. Первый характерник» по мотивам книги Ольги Навроцкой
KinoFilms
2025-10-27T16:24:21Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Старая с..ка»
KinoFilms
2025-10-27T15:45:26Z
Украинский трейлер триллера «Помогите» с Рэйчел МакАдамс
KinoFilms
2025-10-17T18:51:28Z
Украинский трейлер фильма «Гренландия 2: Миграция» с Джерардом Батлером
KinoFilms
2025-10-17T18:27:21Z
Финальный тизер-трейлер фильма «Океан Ельзи: Спостереження шторму»
KinoFilms
2025-10-17T18:03:23Z
Украинский трейлер мультфильма «Космическая принцесса-лесбиянка»
KinoFilms
2025-10-17T17:00:24Z
Лучшие сериалы года: триумфаторы премии Эмми-2025
Gloss
2025-09-15T17:27:39Z
В Египте открыли самый крупный археологический музей мира, который строился 20 лет
Gloss
2025-11-04T15:00:35Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Тренировки со скакалкой
Men's Life
2025-11-05T09:21:46Z
Как бросать кости в кости: Лучшие техники бросания
Cineast
2025-11-03T16:03:39Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
10 лучших iGaming B2B-компаний в 2025 году
Cineast
2025-10-06T11:24:33Z
Медиабаинг в iGaming: Тенденции и прогнозы на 2025 год
Cineast
2025-10-06T11:12:36Z
Зерносушилки KMZ Industries: особенности и преимущества
Cineast
2025-09-26T16:06:42Z
HBO Max выходит на рынок Украины: сколько будет стоить подписка на стриминговый сервис
Gloss
2025-09-23T12:30:35Z
Как выбрать фрезер для маникюра и педикюра?
Gloss
2025-09-23T07:18:29Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z