Днями одна з найбільших українських продуктових ІТ-компаній MacPaw оголосила про скорочення 20% співробітників (тобто 120 працівників). Причина – «серйозні фінансові виклики». Переповідаємо, що відбувається в ІТ-компанії та чому вона затягує паски.
Як пише видання Forbes, звільнення торкнуться різних департаментів MacPaw, але компанія докладатиме зусиль для збереження найкритичніших напрямів (техпідтримка наявних та розвиток нових стратегічних продуктів).
Працівникам, які потрапили під скорочення, виплатять дві місячні зарплати, покриють невикористану відпустку, подарують робочу техніку і допоможуть з пошуком нової роботи. Скорочення торкнуться й офісу компанії в Бостоні, відкритого торік.
Для релокованих працівників є хаб у Варшаві. Договір оренди підписано до березня, але продовжувати його не будуть, каже засновник і CEO MacPaw Олександр Косован. «Це частина наших заходів з оптимізації витрат», – пояснив ІТ-бізнесмен.
Читайте також: ІТ-компанія MacPaw випустила власну книгу. Про що Innovation in Isolation і як придбати
Також MacPaw зупинить або скасує проєкти, пов’язані з капітальним будівництвом і розвитком офісних просторів, зокрема MacPaw Village; звузиться R&D-напрям.
Перед скороченнями компанія кілька місяців аналізувала ситуацію та розглядала варіанти для оптимізації витрат. Проте згодом стало зрозуміло, що доведеться йти на такий крок.
«Коли стало очевидно, що наші поточні витрати значно перевищують наші можливості, а ресурси швидко вичерпуються, ми були змушені діяти», – сказав Косован.
Чому MacPaw доводиться економити
Керівний партнер фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок зазначає, що через скорочення компанія намагається сфокусуватися на напрямах, які працюють найкраще. Тоді як непріоритетні продукти переходять у режим підтримки.
Він додав, що зараз зростає ринок програм для очищення комп’ютерів і телефонів, на якому представлена CleanMyMac. Менше оптимізму і щодо іншого продукту – ClearVPN.
Читайте також: Grammarly, SoftServe, MacPaw і не тільки. Де хочуть працювати українські айтівці
Крім згаданих програм, компанія має ще десяток продуктів. Зокрема, запущену навесні цього року програму для очищення iPhone CleanMyPhone та магазин застосунківSetapp.
Співробітник MacPaw відзначає, що запуск нових продуктів вимагає ресурсів. За останні три роки компанія збільшила кількість працівників майже вдвічі, були й необовʼязкові посади, каже він.
«У порівнянні з 2021 та 2023 роками наші інвестиції в розробку та розвиток продуктів зросли кратно», – визнає Косован. Доходи зростали повільніше: у 2022-му виторг збільшився на 12% у порівнянні з 2021-м – до $84 млн
До того ж, за словами співробітника, під час COVID-19 продукти MacPaw продавалися краще, тому компанія зростала. «А зараз світ змінився», – додав він.
Один зі співробітників MacPaw зазначає, що ці скорочення – проактивні заходи, щоб уникнути проблем у майбутньому. Адже «до цього дня ніхто слова “економія” взагалі не чув». Так, працівники отримували якісну техніку, дорогий софт і допомогу з релокацією.
Чи буде зростання? Компанія очікує зростання завдяки запуску нового CleanMyMac 5 та планує за кілька місяців презентувати CleanMyMac for Business.
- Нагадаємо, раніше стало відомо, що ІТ-компанія airSlate скорочує близько 100 співробітників.