Відкриття нової книгарні, як і будь-якого закладу, ретельно планують. Проте навіть якщо здається, що ви продумали все до найменшої дрібниці, ніхто не застрахований від несподіванок, чи не так? Лідерки книгарень book.ua, «Паперове життя» та Readeat розповіли про виклики, з якими довелося зіштовхнутися їхнім командам.
Анастасія Виноградова
- Адміністраторка книгарні book.ua
Анастасія Виноградова зазначила, що завжди треба бути готовими рухатись далі. Колаж: MC.today
Анастасія розповіла нам, що помилки трапляються – це треба визнати й бути готовими оперативно виправляти їх та рухатися далі.
«У нашій першій книгарні барна стійка виглядала як величезна шафа через помилки в розмірах. Довелося оперативно все змінювати та виправляти перед самим відкриттям», – пригадала вона.
Читайте також: Відкриття року: які книги обов’язково радять прочитати співробітники українських книгарень
Наталія Черкас
- Власниця книгарні-кав’ярні «Паперове життя»
Наталія Черкас зазначила, що книгарня «Паперове життя» досі перебуває в режимі залучення нових людей і донесення концепції. Колаж: MC.today
Наталія назвала найбільшою проблемою після відкриття книгарні-кав’ярні в Одесі необізнаність про такий тип закладів. За її словами, одна річ – знати про те, що мало людей читає, а інша – відчути це після відкриття. В Одесі й раніше було порівняно небагато книжкових магазинів, а книгарень-кав’ярень до появи «Паперового життя» – лиш одна або дві. Тож упродовж перших трьох місяців роботи відвідувачам доводилося пояснювати саму концепцію закладу.
«Також були проблеми із запитами на кшталт “А у вас есть книги на рускам?”. Звісно, немає, тож деякі люди відсіялись одразу. І, напевно, ми досі перебуваємо в режимі залучення нових людей і донесення концепції в широкі маси. Бо, наприклад, у Львові й Києві не треба пояснювати, як ви працюєте. Там до вас точно прийдуть, а тут трохи не так. Та загалом ми бачимо позитивну динаміку в цьому русі й дуже-дуже раді цьому», – розповіла Наталія.
Читайте також: Які книги обирають українці: лідери книгарень розповіли про бестселери 2024 року
Анастасія Стрельнікова
- Директорка з маркетингових комунікацій Readeat
Анастасія Стрельнікова розповіла, що не все задумане вдалося, проте в Readeat розвиватимуть досвід читачів. Колаж: MC.today
Анастасія зазначила, що після першої річниці з дня відкриття книгарні в Readeat пишаються шляхом, який уже подолали. Вона додала, що засновник мережі Дмитро Феліксов розпочав новий великий бізнес-проєкт під час війни в доволі непростій галузі, у якій не мав партнерів або знайомств, розраховуючи винятково на власні сили.
«Це здається навіть сьогодні сміливим. Рішення було правильним, хоча не всі з очікувань здійснилися за цей рік. Але ми тільки на початку нашого шляху, і наш головний фокус залишається на розвитку досвіду читачів у взаємодії з Readeat, спонуканні через сервіс, атмосферу, асортимент, наявність і ціну збільшувати чисельність читачів і частоту покупок», – розповіла Анастасія.
Також вона висловила окрему подяку всім видавцям, що співпрацюють із мережею, і запевнила, що їхнім книжкам добре в Readeat.
Нагадаємо, нещодавно лідери українських книгарень «Паперове життя», book.ua, «Закапелок», Readeat та «ТуТ» розповіли про власні книжкові клуби та інші заходи, які відбуваються в їхніх закладах.