Автоконцерн GM зупинив програму розробки роботаксі Cruise, не зважаючи на значні інвестиції та попередні прогнози, за якими проєкт мав приносити до 50 мільярдів доларів щорічного доходу до 2030 року.
Однією з причин, чому проєкт було згорнуто, називають ДТП з участю роботаксі в Сан-Франциско у жовтні 2023 року.
Тоді роботаксі збило пішохода, протягнувши його на відстань близько шести метрів і затиснувши під автомобілем. Після цього ліцензію на автономне водіння компанії Cruise швидко анулювали, а сам сервіс було припинено.
Багато топменеджерів компанії були або звільнені, або залишили компанію. На той час лише у третьому кварталі 2023 року у проєкт було інвестовано 723 мільйони доларів. Тоді більшість помилок компанії було покладено на колишнього CEO, Кайла Вогта. Але, як бачимо з новим СЕО ситуація не змінилася.
До цього інциденту компанія уклала партнерство з Honda для створення роботаксі під назвою Cruise Origin. Вони навіть побудували кілька таких автомобілів, але їх довелось законсервувати на одному з підприємств GM у Мічигані.
Цей інцидент підкреслює актуальні занепокоєння щодо того, коли реально буде впроваджено роботизовані автомобілі. Так, у серпні 2024 року Ілон Маск анонсував розробку свого роботаксі, пообіцявши, що проєкт буде реалізовано до 2027 року.
Однак на той момент інвестори ставились до цього з певним скептицизмом через те, що він на презентації не вказав, завдяки яким технологіям він це реалізує у такі терміни.
Наразі провідним лідером технології роботаксі є Waymo, яка належить компанії Google. Компанія тестує свій сервіс роботаксі починаючи з 2018 року.
Але працюють таксі на лімітованих маршрутах і розширює компанія покриття дуже поступово. Нещодавно вони анонсували що послуга стане доступною у Маямі, та лише у 2026 році.
Також нагадуємо, що восени 2023 року у Сан-Франциско почалися протести проти роботаксі.
- #авто
- #роботаксі
- #Технології
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті