Без квітів неможливо уявити жодне свято, адже саме вони перетворюють буденність на красиву мить, нагадують про найщиріші почуття й промовляють до тієї частини душі, що так прагне дива. Однак квіти — це не лише вдалий подарунок для ваших коханих або елемент атмосферного декору, квіти — це справжнє мистецтво, і це блискуче доводить флористичний маркет Flowerpot.
Від самого початку своєї діяльності компанія робила ставку на креативні колаборації. Так, у скарбничці Flowerpot уже представлені спільні проєкти з Маріанною Панасюк і Альоною Шибуновою, «Видавництвом Старого Лева» і брендом KHUSTYNA, The World of Comics і Art-Hall Ceramics тощо. Кожна зі співпраць втілює місію маркету — єднатися, аби допомагати одне одному, допомагати українському долати складні часи.
У розмові з ELLE.UA Анна Григор’єва, CEO Flowerpot, поділилася таємницями вдалих колаборацій і поєднання традиційних українських мотивів із новітніми трендами флористики.
Сукня, DELEGAN
Flowerpot зосереджується не просто на квітах як бізнесі, а на квітах як мистецтві й складнику культурного коду нації. Розкажіть, які аспекти роботи є найважливішими для вас?
Для нас дуже важливою є наша місія — показати, що єднати означає допомагати одне одному. Поєднувати квіти з мистецтвом дорівнює допомагати мистецтву стати трохи ближчим і доступнішим, а квітам — знайти нове, цікаве, креативне обрамлення.
Співпрацювати з молодими художниками та бізнесами означає допомогти всім нам разом пройти непростий період, бути взаємокорисними та віднаходити нові горизонти для розвитку.
Усі наші проєкти народжуються дуже легко завдяки відкритості, яку проявляють нові українські бізнеси й митці. Вона символізує цей час — коли ми допомагаємо одне одному.
Але, звісно, тут є і бізнес-складова. Співпрацюючи, ми поєднуємо наші цільові аудиторії та отримуємо цікавіший для нас результат у продажах і популяризації двох брендів.
Як ви зазначили, Flowerpot зосереджується на підтримці українського. Одним із напрямів вашої роботи є поєднання традиційних мотивів з елементами сучасного декору. Розкажіть, як вам це вдається?
Це поєднання варто розглянути на прикладі проєкту «Квітковий дивосвіт витинанок», створений у колаборації з Маріанною Панасюк. Маріанна є членкинею Національної спілки майстрів народного мистецтва України, вже багато років вона досліджує і відроджує майстерність витинання.
У межах роботи над проєктом Маріанна вирізала оригінальну витинанку, на що витрачається дуже багато часу. Далі — надсилала декілька варіантів, ми затверджували, приміряли до пакування букетів. А потім вже за допомогою лазерного пристрою відтворювали її оригінал у необхідній для нас кількості. Для досягнення балансу традиційне пакування ми доповнювали креативним поєднанням квітів, зокрема із сухоцвітами, що втілювало сучасні тренди у флористиці.
Весняна колаборація
Ця колекція була дуже успішною, ми отримали багато відгуків про неї. Люди запитували, як ми взагалі це вигадали — поєднати витинанки з квітами.
До речі, Маріанна Панасюк створювала також і величезні панно, якими прикрашений наш маркет.
Зимова колаборація
Колаборації є нетиповим напрямом діяльності для квіткової сфери. Як народжуються ваші співпраці та як ви обираєте партнерів для них?
По-перше, нам дуже важливо збігатися за цінностями, поглядами. Ми ретельно відбираємо компанії, перш ніж сказати: «Так, зробімо щось цікаве». Також є проєкти, наприклад, із The World of Comics, де ми виготовляли патріотичні букети й донатили з їх продажів.
По-друге, ми завжди відкриті до нестандартних підходів, тож і партнерів шукаємо таких. Іноді ми самі щось вигадуємо і приходимо до брендів з пропозицією. Так, наприклад, відбулося з «Різдвяною історією» з «Видавництвом Старого Лева». Це компанія з історією, я знаю, як її люблять українці.
Ми хотіли на День святого Миколая підготувати комбо з подарунком для діток. Тепер, коли йдеш у гості до сім’ї, можна презентувати батькам гарний різдвяний букет, а дітям — книжку. Для реалізації проєкту ми зі «Старим Левом» обрали «Різдвяну історію» Чарльза Дікенса, а принт для квіткової композиції було взято з обкладинки книги, яку розробили українські ілюстратори Роман Романишин і Андрій Лесів.
У колабораціях ми шукаємо інакший погляд, аби створити щось нове, чого ніхто ніколи не робив.
Окрім «Різдвяної історії», чи є інші особливі різдвяно-новорічні колаборації, які ви реалізовуєте цього святкового сезону?
Цього сезону в нас є партнер — бренд шовкових хусток KHUSTYNA, що створює креативні колекції з історією. У нас вже була весняна колаборація, до якої увійшли хустки з квітами й букети у відповідному обрамленні. На Різдво KHUSTYNA випускає нову колекцію — хустку з принтом «Щедрик». Обличчям цієї кампанії стала відома українська акторка, а ми створили новорічні композиції в коробках-кашпо з таким самим принтом «Щедрик» у двох кольорах: темно-зеленому і бордовому.
Також ми представили співпрацю з українським брендом керамічних виробів Art-Hall Ceramics. Ми створили різдвяні композиції, щоб доповнити їхню різдвяну колекцію посуду й декору за святковим столом.
Розкажіть також детальніше про співпрацю Flowerpot з Альоною Шибуновою.
Альона Шибунова — засновниця концепту GEMATRIA, її творчий шлях — це багаторічне дослідження та поєднання народних традицій із сучасними мистецькими практиками. Коли ми побачили роботи Альони — різдвяних солом’яних павуків, то захотіли поєднати їхню традиційну символіку з флористикою, адже здавна вони вважалися оберегом у родині.
У межах співпраці Альона розробила для нас у центрі маркету великі інсталяції-обереги з семи різних зірок. А під ними ми розмістили композиції, прикрашені іграшками й цими самими різдвяними павуками. Сенс у тому, що, купуючи таку композицію, людина приносить додому оберіг, гармонізатор простору.
Шоурум Flowerpot виглядає радше як мистецький простір, ніж квітковий маркет. Як виникла ідея саме такого його оформлення та яким деталям ви приділили особливу увагу?
Flowerpot — це дуже динамічний новітній проєкт, ми поєднуємо офлайн і e-commerce. У Flowerpot є каси самообслуговування (модель роботи з якими зараз доробляємо), великі екрани, кол-центр приймання замовлень, невеличка фотостудія, де одразу знімаємо букети; у нас дуже швидке доставлення. З флористичного погляду це проєкт майбутнього.
І до всієї цієї новітності нам захотілося додати частинку душі, наших проєктів з українським кодом. Наприклад, у нас на стінах висять панно від Маріанни Панасюк, величезні ялинки, які вона створювала вручну; центр прикрашений інсталяцією від Альони Шибунової.
Ми додали на стелю сухоцвіти, аліуми, — це тренд, що набирає обертів у всьому світі. Я бачила, що магазини деяких відомих брендів у Мілані прикрашені саме ними. Тож ми закупили українські висушені аліуми й оформили ними стелю, додали різдвяних павуків і величезні паперові зірки. Таке поєднання, на мою думку, додає душі цій технологічності й має дуже актуальний вигляд.
Щодо трендів — розкажіть, які тенденції квіткової індустрії 2025 року ви могли б виділити?
Трендів дуже багато, і часто вони залежать від регіону, від країни. Але якщо йдеться про глобальні тренди на 2025 рік, то вони відображають прагнення до природності (крафтовість), унікальності та експериментів з матеріалами.
Можна виділити три основні напрями, але насправді їх набагато більше:
— Тренд на локальність і сезонність.
— Експерименти з матеріалами: включення нестандартних елементів, таких як сухоцвіти (аліуми), пампасна трава, фрукти, метал, скло чи тканина, робить композиції унікальними та креативними. Флористика сьогодні — це не тільки про квіти, це про поєднання.
— Повернення стрічок: атласні, оксамитові, шовкові та мереживні стрічки роблять букети більш вишуканими. Замість пакування дедалі частіше використовують лише стрічки, і цей тренд буде розвиватися.
Але завжди, коли йдеться про тренди, я наголошую, що в нас інша стратегія. У Flowerport ми використовуємо Out of the Box Thinking («Мислення поза рамками»): ми слідкуємо за трендами, але зазвичай створюємо щось своє поза ними. Це дозволяє нам виділятися, бути іншими, бути трендсетерами.