MY.UAСтатті
Таню Муіньо підкорює світ
Таню Муіньо підкорює світ

Таню Муіньо підкорює світ

Вони зустрілися як давні друзі — коли нарешті бачать один одного після тривалої розлуки. Нещодавно MONATIK презентував свою першу персональну виставку картин та артоб’єктів у співпраці з українським творчим проєктом KOTO — The Views. Цей мистецький простір на сьомому поверсі ЦУМ, де впродовж двох тижнів тривала виставка, став ідеальним майданчиком для зустрічі двох творчих особистостей. Яскраві та емоційні картини MONATIK — наче готові декорації для зйомок кліпу, що його ось-ось почнуть знімати. Можливо, колись саме так станеться, а поки час налаштуватись на розмову.

Monatik Раз, два, три... Саундчек... Ну що, перше питання буде про те, як ти ставишся до політичної ситуації? Жартую... Про творчість: почнімо з того, наскільки складно працювати в індустрії, де колеги по цеху, режисери та кліпмейкери — переважно чоловіки?
Таню Муіньо О, як сказати... Мабуть, так, складно. Прагну не звертати уваги, але сексизм є скрізь. Він жорсткий. І я вважаю, що питання на зразок «Скільки тобі років?», «Ти дівчина, чи витримаєш?» — безглузді. Але такі питання досі існують, і вони лунають як попередження, нібито я чогось не зможу, адже я жінка. Пам’ятаю, коли ми вперше з тобою зустрілися в нашій улюбленій кав’ярні, щоб обговорити перший відеопроєкт, у мене не було жодних сумнівів, чи я впораюсь. Мені здається, це більше стосується чоловіків, які сумніваються в здатностях жінок. Часто люди, які працюють на зйомках, не люблять, коли жінка командує. Це і в США, і в Україні. Я також чула, що в Японії мені взагалі не вдасться знімати, бо скажуть, що потрібно наймати чоловіка-режисера. Вони взагалі не слухатимуть жінку. Кажуть, там прогресивний світ, але в Японії жінка досі не може бути головною.


М. Вони багато втрачають і скоро це усвідомлять. Розкажи про свій найбільш складний проєкт.
Т. М. Я намагаюся братися за роботу, яка дозволяє мені робити те, чого я ніколи не робила раніше, щоб рости та випробовувати свої навички. Ймовірно, найскладнішою була остання зйомка для Леді Гаги. Я приєдналася до готової команди, з усіма новими для мене людьми. Включно з оператором, продюсером і всіма іншими. Цей проєкт був дуже емоційно напружений. Зазвичай я працюю з яскравими сюжетами, а тут був трилер, ще й за сонячного світла. Це серйозна пісня про її залежностi: треба було зробити щось більш темне та жорстке. Це було складно, тому що мені треба було думати по-іншому. Довелося в чомусь ламати себе, але вийшло непогано. Хоча, ні — вийшло, як завжди, клаcно (посміхається). Але було нелегко, відчувала себе так, ніби прийшла до нового класу в школі. Я стала сильнішою, але водночас, здається, постаріла на три-чотири роки.

M. Ти виглядаєш супер. Навіть молодша порівняно з тим, коли ми бачились в останній раз... До речі, у твоїх творчих тандемах, хто має останнє слово — виконавець чи режисер? Як вирішуються суперечки, коли у вас з артистом різні бачення?
Т. М. Артисти старої школи поважають режисерів, додержуються їх вказівок, радяться, телефонують, аби щось змінити. Вони відчувають відповідальність і готові багато працювати заради ідеального результату. А молодь (не вся) — це іноді жесть: ти зняв кліп, і вони можуть робити що хочуть, навіть не питають. Буває, що виникають конфлікти, коли вони не розуміють, як все працює. Часом можуть відзняти пару дублiв і сказати: «Все, я втомився!» Леді Гага робила багато дублів, поки ми не зняли ідеальний кадр.

M. Як ти вважаєш, чому приходять саме до тебе? Що відрізняє твої роботи від інших кліпмейкерів? Я, наприклад, одразу впізнаю твої роботи.
Т. М. Ну, складно сказати. Я роблю так, як відчуваю. Навіть коли намагаюся зробити щось нове, воно все одно виглядає в моєму стилі. Можливо, через те, що намагаюся робити все якомога яскра- віше та стилізованіше.

M. Це насправді круто! Це як з фільмами Веса Андерсона — їх теж миттю впізнаєш. Думаю, ти коли-небудь знімеш суперкрутий фільм. Мюзикл у тебе вже є (посміхається). Мені здається, це справжнє, коли ти займаєшся тим, що тобі дійсно подобається. Ти ж починала як фотограф, це вплинуло на твою творчість. Недавно бачив твої старі танці. Ти чудово танцюєш.
Т. М. Це був студклуб ФМЕ. П’ять років мого життя.

M. Ти запалювала танцпол! Чому ти про це ніколи не розповідала? Це взагалі топ. Які рухи стегон... 
Т. М. Ми завжди перемагали. Нашi студвесни, студосені. Ми добре справлялися. Це дало мені поштовх до того, що я роблю зараз. Студклуб був неабиякий творчий. Ми робили все, що хотіли. Ми знімали, компонували музику, шили костюми. Все було.

M. А яка стилістика тебе надихає сьогодні? 
Т. М. Дивлюсь багато фільмів, читаю книжки. Ходжу по класних книжкових магазинах і музеях, купую різні видання про архітектуру, мистецтво, біографії. Дивлюся постановки, костюми. Візуально можна постійно щось спостерігати. Потрібно насичуватись — подорожі, архітектура, зорові враження. Те, чого не бачив раніше. Обожнюю вивчати будівлі Рікардо Бофілла. 

M. Ти дуже добре передаєш все, що бачиш. 
Т. М. Дякую.

M. Ти надаєш перевагу живим кадрам, знятим у природних декораціях, як-от кліп Дуа Ліпи, що його знімали в басейні в Барселоні, де проходили літні Олімпійські ігри-1992. Це принципова позиція щодо віртуальних технологій, які використовують інші режисери?
Т. М. Я взагалі люблю архітектурні локації з красивими пейзажами, архітектурою та чимось особливим, тому що таке складно побудувати, а бюджети через теперішній економічний стан не такі великі. Тому я обираю класні локації. Їх багато. Так я вдаюся і до VFX, але, знову ж таки, для цього треба створити цілий світ. Зараз більшість відео знімають дуже швидко, ніхто заздалегідь не готується, немає часу створювати світ по три місяці. А за два тижні зробити щось неймовірне, створити окремий світ неможливо.

M. Ну так, класно, що є красиві місця. Наприклад, ти зараз розповідаєш, а я згадую, як ти колись скинула фото будинку П’єра Кардена і написала: «О, як було б круто колись зняти в цьому Bubble House (місце, де згодом зняли кліп «Глибоко». — Прим. ред.)». І ми всі посміялися.
Т. М. Ти розумієш, я теж думала, що це нереально. Ми всі разом над цим посміялися.

M. Так-так, мріяти не шкідливо. І реально десь через рік-два ми вже там знімали. Я досі не можу повірити, там було просто приголомшливо. Я ніколи не забуду цю локацію. Завдяки тобі я наче побував в абсолютно іншому вимірі.
Т. М. Там нещодавно знімали кліп The Weekend. Але якось не так.

M. Адже це не ти знімала (посміхається). 
Т. М.Там була інша естетика, ясна річ, але вони, мені здається, не розкрили це місце на повну. 

M. Ну добре, можна подивитися кліп «Глибоко», там все розкрите максимально. Класно, що ти завжди шукаєш архітектурні локації, це важливо. І головне, вмієш їх показати.
Т. М. Мені здається, якби мені підказали в дитинстві, що існує така професія, я була б саме архітектором. Просто про це ніколи не думала. У мене не було нікого в оточенні, хто б мав відношення до архітектури, і я ніколи гадки не мала, що це можливо. Але мені дуже подобається.

M. Ну, з усім цим ти любиш красиву архітектуру. Хто твій улюблений архітектор? Гауді? 
Т. М. Ні. Він якраз не мій кумир.

M. Чому?
Т. М. Я віддаю перевагу більш структурованим формам. Мені подобається Рікардо Бофілл, Сантьяго Калатрава. Це одні з моїх улюбленців. Тим більше, що вони іспанці.

M. Усі іспанці, виходить: Антоніо Гауді, ти теж трохи іспанка, я знаю. А як щодо того, коли порівняти роботу в Україні та за її межами — де складніше? Напевно, з українськими артистами?
Т. М. Ні, знімати вдома класно. До війни було ще класніше, бо була інша атмосфера. Ми нещодавно знімали, пам’ятаєш ракети та обстріли?

M. Так, під час зйомок. Ми двічі бігали в укриття, втратили дві години. Небо гриміло. 
Т. М. Команда, люди — всі натхненні та готові робити неймовірні речі. Мені завжди найбільше подобалося знімати у нас. І досі, якщо порівнювати з довоєнними зйомками, найкращі зйомки — в Україні. Бо для тих, хто за кордоном, це просто робота. Там це рутина. А в Україні люди працюють, бо їм подобається, їм цікаво. Загалом за кордоном складніше. У нас цікавіше. Навіть під час війни.

M. А з ким із артистів ти мрієш попрацювати? Є ще такі? (посміхається.) Мені здається, майже всі твої мрії здійснилися. Кого із зірок ти загадуєш собі на 2025 рік?
Т. М. А що, мрії здійснюються, коли про них говорити? (посміхається.) Є така нова співачка, її звуть Едісон Рей. Дуже сексуальна, відкрита, природна, не намагається вдавати з себе когось іншого. Мені подобається її музика. А щодо розкручених — я чула, Ріанна випускає новий альбом. Було б класно попрацювати з нею. Це складно, але, гадаю, можливо.

M. Власне, а чому б і ні? Цікаво, яка вона? До речі, пам’ятаю, в якому я був захваті, коли ти зняла Розалію і ще привезла мені її автограф на вінілі. Я дуже вдячний, бо я її фанат.
Т. М. Розалія моя найулюбленіша. Для мене ідеальна в усьому: як виглядає, як рухається. Вона справляє ідеальне враження. Була на її концерті двічі минулого року, і це було найкраще, що я бачила. Дуже просто, без спецефектів, нічого зайвого, але як вона це робить! Мінімальні постановки, проте вони неймовірно надихають. У неї теж виходить новий альбом, і вона може зробити щось зовсім інше, тому чекаємо.

M. Цікаво, як вони вміють переключатися. Коли пишу музику, все одно використовую свої прийоми.
Т. М. Я тобі скажу, мені здається, в неї кожен альбом — новий персонаж, якого вона розробляє.

M. Круто, треба спробувати на п’ятий альбом зробити і собі щось нове, бо четвертий вже записаний, там той самий персонаж, тільки постарілий (посміхається). Знаєш, я хотів тобі неодмінно сказати — хочу висловити тобі респект за все, що ти робиш, і за Євробачення. Це класно! Дуже круто, що режисер твого рівня виступив за Україну і підтримав. Це неабияк важливо.
Т. М. Я це робила в першу чергу, аби підтримати Україну, аби не забували, що вона є. Реально, про те, що відбувається у нас, треба постійно нагадувати — не тільки про негативне, але й про позитивне, бо негатив уже не працює на іноземців.

M. Мабуть, зараз слушна нагода сказати про це: ти суперскромна, безмежно талановита. Це говорить про тебе як про людину. У найскладніший час ти готова підтримати батьківщину. У моєму випадку, коли всі казали: все, кінець, Таню поїхала в Голлівуд. Багато хто стверджував, що ти більше не знімеш жодного кліпу в Україні. Але ми й надалі співпрацюємо. Ти робиш це з любов’ю та професіоналізмом. У той момент, коли в Одесі я кажу: Таню, давай покажу тобі три нових пісні — ти береш і знімаєш ці три кліпи. Така людяність, це супер. І я, людина, яка давно у цій сфері, можу сказати: таких людей дуже мало. Тому, будь ласка, 
залишайся собою. Такі люди і отримують світову славу.
Т. М. У мене дуже мало друзів, і я дуже їх всіх люблю. Вони мене надихають. Тому love forever!  Дякую. 

M. Дякую за розгорнуту відповідь, Таню, дякую за інтерв’ю. Успіхів! Ми дуже чекаємо твоїх нових робіт. І надихаємося тобою.   

фото АНДРІЙ ПИЛИПЕЦЬ

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Два украинских фильма попали в шорт-лист премии "Оскар-2026"
Gloss
2025-12-22T19:59:29Z
IGN назвал лучшие игры 2025 года для ПК и консолей
Gloss
2025-12-22T19:59:13Z
Украинский тизер фильма «День истины» с Эмили Блант и Колином Фертом
KinoFilms
2025-12-22T19:57:38Z
Финальный украинский трейлер фильма «Служанка» с Сидни Суини и Амандой Сейфрид
KinoFilms
2025-12-22T19:57:36Z
Лучшее кино года: объявлены номинанты на «Золотой глобус»-2026
Gloss
2025-12-09T15:12:28Z
Украинский трейлер фильма «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
В Египте открыли самый крупный археологический музей мира, который строился 20 лет
Gloss
2025-11-04T15:00:35Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Кроссовер для груди
Men's Life
2025-12-22T19:58:42Z
Google выпустила нейросеть Nano Banana Pro: сгенерированные изображения не отличаются от фото
Gloss
2025-11-28T14:42:55Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z