Експерти OLX опитали понад 1584 представників малого та середнього бізнесу, щоб дізнатися, чи готові українські компанії створювати інклюзивне робоче середовище.
Дослідження показало, що більша частина учасників опитування не впроваджують практик інклюзивності та безбар’єрності.
- Зокрема, 33,94% не обговорюють ці теми з працівниками.
- 24,05% поки планують впровадити такі практики у майбутньому
Респонденти не вважають безбар’єрність актуальною через те, що зараз вони зосереджені на інших проблемах, як війна, економічні труднощі чи нестабільність, і не бачать вигоди від таких змін. Також підприємці не відчувають підтримки від влади та сумніваються в її ініціативах. Але водночас багато хто розуміє важливість безбар’єрності через соціальну відповідальність, підтримку ветеранів та людей з інвалідністю, покращення репутації бізнесу та розвиток економіки. Але часто вони не знають, як це реалізувати.
Так лише 17,6% підприємців знають про державну програму компенсації витрат на облаштування безбар’єрного робочого місця, і лише 14% з них скористалися цією можливістю. Також експерти OLX зазначили, що безбар’єрні практики частіше впроваджують бізнеси, які працюють понад п’ять років, що свідчить про більшу фінансову стабільність компанії.
Але водночас половина респондентів уже реалізовують інклюзивні та безбар’єрні практики, серед яких 20,73% активно обговорюють ці теми та організовують відповідні заходи.
Загалом компанії, які обирають підтримку співробітників, роблять наступне:
- 15,3% надають гнучкий графік роботи або віддалена робота
- 12,0% дають оплачувані відпустки та лікарняні
- 8,3% мають програми професійного розвитку та навчання
- 7,5% корпоративні заходи та тімбілдинги
- 5,4% реалізують програми харчування або компенсація обідів
- 1,6% мають пенсійні програми або додаткові виплати на пенсію
- 4,9% наймають на роботу представників інклюзивних груп
- 4,4% надають медичне страхування
- 4,1% допомагають фінансово при народженні дитини
- 3,1% мають програми підтримки ментального здоров’я.
Разом з тим найпопулярнішою категорією соціально-вразливих груп, яка працевлаштована в компанії є особи 45-60 років. Другу позицію займають люди з інвалідністю, а третю — особи пенсійного віку.
Нагадуємо, що понад 80% українців вважають безбар’єрність новою цінністю.
- #безбар'єрність
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті