Укрпошта починає партнерство з китайським маркетплейсом Temu, який пропонує великий асортимент товарів за низькими цінами. BBC пояснює, як влаштована бізнес-модель цієї платформи.
Українські ритейлери загалом не надто радіють цій новині. Наразі посилки вартістю до 150 євро не підлягають оподаткуванню. Проти спроб запровадити податок виступили Укрпошта та Нова пошта.
Керівник мережі «Аврора» Тарас Панасенко стверджує, що за дев’ять місяців 2024 року 54 мільйонів замовлень вартістю 89 мільярда гривень не принесли жодних податків в Україні. Тоді як його компанія, як всі інші, сплачують мільярди податків.
Temu відкрила у вересні 2022 року китайська компанія PDD Holdings. Маркетплейс швидко завоював понад 80 ринків. Щомісяця застосунком користуються понад 150 мільйонів американців.
Товари Temu доставляють прямо з заводських цехів без посередників, і вони фактично стають безмитними.
Ринковий аналітик Ніл Сондерс називає платформу «Amazon на стероїдах». Temu тонко враховує психологію споживача і геймифікує процес покупок.
Покупки нагадують похід у віртуальне казино: Temu пропонує прокрутити колесо рулетки та виграти купони зі знижками. Повсюду миготять таймери, сповіщуючи про час, що лишився до кінця дії акцій. Професор поведінкової залежності Марк Гріффітс порівнює таймери зі стратегією ігрових автоматів, де звуки, пов’язані з натисканням кнопки, підвищують рівень збудження.
Існує опція «миттєвої покупки» — користувач клікає на кнопку і за секунду з його картки списуються гроші без додаткового підтвердження, що не дає змоги передумати. Хаотичний інтерфейс створює у споживача ілюзію того, що він може «зануритися та досліджувати».
До дешевих товарів, постійних купонів, акцій і знижок з’являється звикання. Олена замовила в Temu товари на 250 гривень, але з вини компанії доставки посилка не дійшла. Як відшкодування Temu нарахував за акаунт споживачки 250 гривень і до цього додалася ще приблизно така ж сума подарункових купонів. Тож Олена замовила товарів на 500 гривень.
Успіх Temu значною мірою покладається на збір даних у величезних масштабах, каже експертка з електронної комерції Інес Дюран. Якщо Amazon продає ці дані виробникам за надбавку, Temu надає їх безкоштовно.
Фахівці, утім, вважають, що незабаром західні країни посилять регулювання і закриють лазівки у транспортуванні. Вже зараз Temu фігурує у кількох розслідуваннях щодо етики її бізнес-моделі та використання примусової праці. У США законодавці навіть закликають заборонити Temu через обробку даних.
- #Temu
- #Покупки
- #Ринок
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті