Наприкінці минулого року в одній з китайських провінцій автотрасу між двома містами заполонили сотні тисяч студентів на велосипедах. І ні, це не були учасники антиурядових протестів, як могло здатися на перший погляд. Адже чимало велосипедистів вимахувало китайськими прапорами, співало національний гімн і вигукувало гасла на підтримку Комуністичної партії Китаю.
Однак вже наступного дня місцева влада обмежила рух на дорогах і посилила контроль за студентами, не випускаючи їх за межі територій навчальних закладів. Що ж стало причиною таких дій і які проблеми могли спричинити велосипедисти? Розповідаємо як завдяки нічній подорожі студенток за супом серед молоді зародився цілий велосипедний рух і чому влада спочатку це підтримувала.
«Нічний туризм»
Влітку минулого року чотири студентки в китайському місті Чженчжоу, столиці провінції Хенань, запустили у соцмережах тренд «Night Ride to Kaifeng». Як розповідає China Daily, студентки вирушили у спонтанну подорож до розташованого за 80 кілометрів стародавнього міста Кайфен, щоб поїсти традиційний місцевий суп з пельменями. Але хештег «молодість безцінна», використаний для допису про поїздку, швидко завірусився, зокрема в популярному китайському застосунку Douyin.
Це надихнуло більше молоді зайнятися «нічним туризмом». Студенти Хенанського університету почали збиратися групами та вирушати пізно ввечері на спільні велосипедні прогулянки до Кайфена, відомого своїми історичними пам’ятками. Але пошук розваг і туризм не був єдиною причиною для здійснення подорожей. Як зазначає CNN, для декого це була рідкісна можливість звільнитися від хвилювання через проблеми на ринку праці та економічного спаду в країні. Наприклад, студентка останнього курсу університету в Чженчжоу розповідала, що нічна поїздка на велосипеді, про яку вона дізналася з соцмереж, допомогла їй позбутися тривоги через пошук роботи та стала справжньою пригодою.
Як повідомляє BBC, місцева влада Кайфена вирішила скористатися раптовою популярністю в інтернеті та впровадила заходи для залучення більшої кількості молодих туристів. Наприклад вхід до багатьох туристичних місць став безкоштовним, а для захисту велосипедистів зробили додаткове регулювання дорожнього руху, зокрема за допомогою дронів. Окрім цього, вздовж дороги з Чженчжоу розставили машини екстрених служб. Державні ЗМІ також підтримали «нічний туризм» до Кайфена, назвавши його демонстрацією «пристрасті молодості».
Цей велосипедний рух студентів висвітлювався як приклад стрімкого розвитку китайської індустрії туризму. Наприклад, англомовна версія газети People’s Daily, офіційного органу Комуністичної партії Китаю, описувала велорух так: «Нещодавня хвиля нічних велосипедних поїздок до Кайфена – це лише один із способів студентів університету вдихнути життя в туристичну сферу Китаю. Це також підкреслює стійкість і адаптивність економіки Китаю, яка процвітає, оскільки вона розвивається разом із прагненнями її молоді».
Транспортний колапс
Однак те, що мало стати економічним підйомом для Кайфена – створило зворотній ефект. Масові нічні велосипедні прогулянки, кількість учасників яких збільшувалася з кожним тижнем, призвели до серйозних проблем на дорогах. Фотографії та відео, що поширилися мережею, демонстрували серйозні затори на головній дорозі від Чженчжоу до Кайфена. На деяких ділянках велосипедисти захопили п’ять смуг, паралізуючи дорожній рух. Як пише The Guardian, в одну з п’ятниць листопада дорогу до Кайфена, за різними оцінками, заполонили від 100 до 200 тисяч студентів.
Житло, ресторани та громадські місця у самому Кайфені були переповнені людьми. А головною проблемою для міста стали покинуті велосипеди та електробайки, що валялись вулицями на ранок. Як пояснює Voice of America, громадський велопрокат, яким користувалася більшість студентів, дозволяє брати та залишати велосипеди будь-де. Тож багато людей використовували регіональні залізниці, автобуси або таксі для повернення до Чженчжоу, кидаючи велосипеди де заманеться. Міській владі довелося залучити значні ресурси для збору і транспортування десятків тисяч велосипедів назад до Чженчжоу, де навпаки виник дефіцит велотранспорту.
Реакція влади
Після ситуації з сотнями тисяч туристів у листопаді, що ускладнили міжміський рух, місцевій владі довелося вводити певні обмеження. Наступного дня дорожня поліція оголосила про тимчасово перекриття велосипедних доріжок вздовж дороги, що з’єднує Чженчжоу та Кайфен. Міська влада також закликала студентів не їздити великими групами та подбати про громадську безпеку.
Щоб студенти не приєднувались до масових поїздок на велосипедах, деякі навчальні заклади в Чженчжоу навіть обмежили вихід зі своїх кампусів і заборонили користуватися велосипедами. Зокрема, студентам потрібно було отримати спеціальні перепустки, щоб вийти назовні. Наприклад, за свідченням співробітників Хенанського інституту економіки, батьки студентів мали зв’язатися з навчальним закладом для отримання дозволу.
Реакція громадськості
У китайському інтернеті думки з оцінкою наслідків «нічного туризму» молоді розділилися. Одні користувачі звинувачували студентів у тому, що вони завдали проблем Кайфену та створили незручності для місцевих жителів. Інші вважали, що місцева влада мала б краще підготуватися до великого напливу студентів і забезпечити всі необхідні зручності, перш ніж активно заохочувати до туризму.
Деякі студенти висловлювали в соцмережах відчуття гордості через участь у «Нічній поїздці до Кайфена», оскільки навіть попри її абсурдність, вони мали сміливість вирушити тоді, коли захотіли, насолоджуючись швидкоплинною молодістю. Багато студентів вибачалися за спричинений безлад і дискомфорт для жителів Кайфена, які скаржилися на такий туризм через переповненість міста та залишені велосипеди чи сміття.
Також три головні китайські велопрокати Hellobike, DiDi Bike і Mobike випустили спільну заяву про блокування велосипедів у разі виїзду за межі визначених зон у Чженчжоу. Компанії закликали студентів користуватися іншим громадським транспортом для подорожей на далекі відстані та уникати поїздок на велосипедах вночі.
Протести на велосипедах
Після ситуації з посиленням контролю над студентами деякі користувачі соцмереж припустили, що насправді місцеві чиновники переймалися не громадським порядком у Кайфені, а масовими зібраннями молоді, побоюючись протестів. Адже китайська влада завжди з підозрою ставилася до великих зібрань, які виникали стихійно та з власної ініціативи людей, вбачаючи у цьому ризик виникнення політичних демонстрацій.
Зокрема, у 1989 році студенти Пекінського університету їхали на протести на площу Тяньаньмень саме на велосипедах. Також дехто у мережі порівнював масштабність «Night Ride to Kaifeng» з рухом «White Paper Movement» під час пандемії, коли тисячі людей вийшли на вулиці з чистими аркушами паперу, щоб висловити невдоволення політикою Китаю щодо COVID-19.
І хоча велосипедні поїздки до Кайфена не мали жодного політичного підтексту, а багато молоді навпаки демонструвало свою прихильність китайському уряду, деякі студенти дізнавалися від своїх університетів, що освітній департамент провінції Хенянь і керівництво навчальних закладів заявляли про участь у велоподорожах «антисоціальних елементів» чи «іноземних ворогів». Після введених обмежень «нічний туризм» до Кайфена поступово припинився.
- #велотранспорт
- #транспорт
Найпопулярніше за тиждень
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті