/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2F93b0df1231849212ae5a1b879d780f84.jpg)
Взуття, що стало мрією кожної: історія бренду Jimmy Choo
Ім’я цього дизайнера вже давно стало символом елегантності, розкоші та витонченого стилю. Його взуття носять голлівудські зірки, члени королівських родин і найвибагливіші модники світу.
Від скромного малайзійського мігранта, що працював прибиральником у нічні зміни, він подолав шлях до засновника одного з найуспішніших люксових брендів світу. Його ім’я — Джиммі Чу.
Більше про видатний бренд і його засновника розповів стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
Джиммі Чу (справжнє ім’я — Кіт Джиммі Єнг Чоу) народився 1948 року в Пінанзі, Малайзія. Мати хлопця була домогосподаркою, а батько працював шевцем. Родина жила досить бідно, тому з раннього дитинства Кіт почав допомагати батькові в майстерні.
Спочатку хлопець займався нескладним ремонтом і підготовкою матеріалів, але пізніше, побачивши талант сина, старший Чоу дозволив йому брати замовлення на виготовлення власного взуття.
Свою першу пару туфель майбутній дизайнер створив в 11 років, і з цього моменту стало зрозуміло, що в нього справжній талант. Дізнавшись про юного генія, до майстерні Чоу почали приходити все більше й більше клієнтів з індивідуальними замовленнями. Проте Кіт не хотів залишатися в маленькому сімейному бізнесі — він мріяв про кар’єру у світі високої моди.
Зібравши достатньо грошей на квиток до Лондона, у 1980 році Чоу вирішив здійснити свою мрію та поїхати навчатися до Великої Британії. Завдяки чудовим практичним навичкам та визначному портфоліо він з легкістю вступив до Cordwainers Technical College (нині частина London College of Fashion). Однак фінансове становище Кіта не дозволяло йому жити безтурботно, і хлопець був змушений працювати прибиральником у кілька змін у ресторанах та майстернях, щоб оплачувати навчання.
У 1983 році Чоу закінчив коледж та здобув відзнаку «Студент року». Попри це, пропозицій про роботу дизайнер так і не отримав, тому ще якийсь час змушений був продовжувати працювати прибиральником.
1986 року Чоу відкрив власну невеличку майстерню в районі Хакні у східній частині Лондона. Окрім заняття ремонтом, він почав робити вручну ексклюзивне взуття для приватних клієнтів.
З часом чутки про молодого і талановитого шевця розійшлися по всьому Лондону, і до його майстерні почали приходити найрізноманітніші клієнти — від творчої молоді до аристократів. У 1988 році британський Vogue опублікував велике інтерв’ю з Чоу, де докладно описав і показав його працю. Це принесло дизайнеру неймовірну популярність серед модної еліти Лондона та привернуло увагу мешканців Букінгемського палацу — принцеса Діана стала однією з головних і найвідданіших клієнток ательє.
У 1996 році Кіт познайомився з Тамарою Меллон, тодішньою головною редакторкою рубрики аксесуарів британського Vogue. Розуміючи потенціал дизайнера, вона запропонувала Чоу створити власний бренд.
Партнерство було чітко розподілене: Чоу, як і раніше, займався дизайном, а Меллон відповідала за бізнес-стратегію, фінансування та маркетинг. Того ж року Кіт реєстрував бренд Jimmy Choo Ltd. Для більш зручного звучання на західному ринку було вирішено використовувати друге ім’я дизайнера — Джиммі — та альтернативне написання його прізвища на європейський манір — Чу.
Перша ж колекція бренду миттєво стала популярною серед голлівудських зірок та фешн-інфлюєнсерів. Попит на взуття в декілька разів перевищив пропозицію.
1998 року відкрився перший бутик Jimmy Choo в Лондоні, а згодом магазини почали стрімко з’являтися по всьому світу — у Нью-Йорку, Лос-Анджелесі, Токіо та Парижі. Проте, попри комерційний успіх бренду, Чоу не погоджувався з тим, як розвивався бізнес. Кіт вважав, що бренд має залишатися ексклюзивним і орієнтуватися на ручну роботу, тоді як Меллон прагнула масового виробництва та капіталізації.
2001 року, не витримавши суперечок, Чоу продав свою частку компанії Jimmy Choo Ltd за 10 мільйонів фунтів стерлінгів і полишив бізнес. Місце креативного директора та головного дизайнера, за рекомендацією Кіта, обійняла його племінниця Сандра Чой, яка працювала в компанії з моменту заснування.
Після виходу з Jimmy Choo Ltd Чоу заснував власну лінію Jimmy Choo Couture, що орієнтувалася на створення індивідуальних замовлень. Окрім того, він інвестував у створення Інституту моди в Малайзії, де згодом почав викладати.
Під керівництвом Сандри у наступні роки бренд Jimmy Choo розширив асортимент і почав випускати сумки й аксесуари. Згодом світ побачив і перший парфум від Jimmy Choo.
У 2007 році фонд TowerBrook Capital Partners викупив бренд за 225 мільйонів фунтів стерлінгів. З того часу розпочалася глобальна експансія бренду у світі. Менше ніж за 5 років відкрилося понад 100 магазинів марки, не враховуючи франшизи на продаж.
У 2009 році світ побачив культову колаборацію Jimmy Choo x H&M, у межах якої вийшли впізнавані моделі взуття та сумок. Ця співпраця мала грандіозний успіх і закріпила за Jimmy Choo статус культового бренду.
За два роки німецька компанія Labelux купила контрольний пакет акцій марки у TowerBrook Capital Partners. Не знайшовши спільної мови з новим керівництвом, співзасновниця Jimmy Choo Тамара Меллон покинула компанію.
У 2017 році американський холдинг Capri Holdings, що належить Майклу Корсу, купив Jimmy Choo Ltd за 1,2 мільярда доларів. Під керівництвом нових власників марка почала активно інтегруватися в соціальні мережі та розширювати клієнтську базу завдяки співпраці з інфлюєнсерами та взаємообміну з іншими люксовими брендами.
На рахунку Jimmy Choo вже є колаборації з Mugler, Jean Paul Gaultier, Timberland, Ugg, Swarovski, Bentley та багатьма іншими.
Сьогодні Jimmy Choo є одним із провідних люксових брендів взуття у світі. Його продукція поєднує в собі бездоганну якість, майстерність та інноваційний підхід до дизайну. Сам же Кіт Чоу повернувся до своїх коренів і почав керувати невеликим магазином у Лондоні, який водночас служить штаб-квартирою для ексклюзивної лінії Jimmy Choo Couture. Тут він створює унікальні пари взуття та навчає студентів зі своєї альма-матер, передаючи знання наступному поколінню.