MY.UAСтатті
Скільки заробляють водії автобусів, тролейбусів і трамваїв у Києві? Менше, ніж заявляє «Київпастранс»
Скільки заробляють водії автобусів, тролейбусів і трамваїв у Києві? Менше, ніж заявляє «Київпастранс»

Скільки заробляють водії автобусів, тролейбусів і трамваїв у Києві? Менше, ніж заявляє «Київпастранс»

Наприкінці зими київські комунальні підприємства транспортної сфери проводили ярмарок вакансій для залучення нових працівників. З початком повномасштабної війни міська влада неодноразово повідомляла про нестачу кадрів у комунальних установах. Зокрема, минулого року дефіцит працівників найгостріше відчувався саме на підприємствах транспортної інфраструктури, як заявляла КМДА. Наприклад улітку в «Київпастрансі» нестача кадрів сягала 27%.

Тож під час ярмарку вакансій представники «Київпастрансу» активно закликали долучатися до їхньої команди, обіцяючи майбутнім водіями оплачуване навчання та зарплату на рівні 54 тис. грн для роботи на автобусах, 46 тис. грн – на тролейбусах і 39 тис. грн – на трамваях. У відповідь на запит «Хмарочоса» підприємство повідомило схожу інформацію щодо середньомісячних заробітних плат водіїв у Києві станом на перше лютого 2025 року: автобусів – 54 137 грн, тролейбусів – 44 848 грн, трамваїв – 39 549 грн. Залишається невідомим, ці суми вказані до вирахування податків, чи після.

Чи справді працівники «Київпастрансу» можуть очікувати заробіток такого рівня? «Я працюю водієм тролейбуса І класу та завжди перевиконую норму годин. Однак 44 800 грн я не отримував жодного разу!», – розповідає Артем (ім’я змінене), що працює водієм тролейбуса у Києві вже близько 15 років і має досвід керування автобусом. Щоб з’ясувати реальну ситуацію з оплатою роботи водіїв громадського транспорту в столиці, «Хмарочос» поспілкувався з працівниками «Київпастрансу». Розповідаємо від чого залежить рівень зарплати водіїв і який заробіток вони зазвичай отримують.

Як відбувається навчання водіїв

Перед початком роботи частина водіїв «Київпастрансу» навчається близько трьох місяців у Навчально-курсовому комбінаті. Однак для цього у водіїв автобусів обов’язково має бути водійське посвідчення мінімум категорії D. А ось водії тролейбуса і трамвая для роботи повинні мати категорію Т, яку можна отримати лише в навчальному комбінаті. Як підтверджують водії, навчання справді безкоштовне. Оформлення в комбінат відбувається через Держслужбу зайнятості, яка навіть виплачує стипендію.

Навчання водіїв складається з трьох етапів: теорія, практика та стажування. Теорію та практику вивчають по декілька годин щодня, а на стажуванні на маршрутах водії повинні відпрацювати близько 200 годин. Після закінчення навчання й успішної здачі іспитів, за словами Артема, водії тролейбусів отримують зарплату близько 20 тис. грн на місяць. Однак, хоча новачків зазвичай не залучають до понаднормової роботи, внаслідок великої нестачі кадрів водії-початківці тепер також можуть працювати понад норму та заробляти до 30 тис. грн.

Що впливає на розмір зарплати

Складність маршруту

Однак на рівень заробітної платні водіїв впливає не лише понаднормова робота. Як розповідають водії, розмір зарплати формують такі аспекти: кількість відпрацьованих годин, тип рухомого складу, класність водія і складність маршруту. На останнє впливає наявність ділянок з крутими схилами, мостів і залізничних переїздів, довжина маршруту, завантаженість дороги іншими авто тощо. 

Наприклад, у Подільському трамвайному депо найлегшим вважається 19 маршрут, як розповідає Наталя (ім’я змінене), що працює водійкою трамвая вже близько десяти років. А найскладнішими у водіїв правобережних нешвидкісних маршрутів вважаються 14, 15 і 18, через великі схили. Раніше на них доплачували близько 25%. У водіїв тролейбусів ситуація аналогічна, як зазначає Артем: «На складних маршрутах доплачують премію 20% за тролейбуси-«гармошки» і 25% за одинарні, а на легких маршрутах – 12% за «гармошки» і 15% за одинарні».

Класність водіїв

Також Артем розповідає, що зарплата буде вищою, якщо їздити на рухомому складі більшої місткості. На тролейбусах-«гармошках» заробіток приблизно на 20% більший. Але керувати ними можуть лише водії ІІ та І класів. Загалом, класність також впливає на розмір зарплати: для водіїв автобусів і тролейбусів ІІ клас – це +10% до виплат, а І клас – +25%. Водіям трамвая найвищого класу доплачують близько 5-6 тис. грн. 

Як пояснює Артем, вищий клас можна здобути в Навчально-курсовому комбінаті. Навчання триває до двох місяців і відбувається паралельно з основною роботою. Однак для водіїв це не безкоштовно, вартість такого підвищення кваліфікації становить близько 2-3 тис. грн. 

Але скільки ж часу водіям необхідно працювати, щоб отримати можливість підвищити свою класність? «Відразу після навчання водії-початківці отримують ІІІ клас. Найшвидше підвищити рівень до ІІ класу можна через рік роботи. І ще через рік – до І класу. Проте найвищий клас дають лише в разі відсутності у водіїв порушень і провини у спричиненні ДТП», – пояснює водій тролейбуса Микола (ім’я змінене).

Хоча за інформацією Артема, водії тролейбусів можуть претендувати на І клас лише через два роки роботи, оскільки для здобуття найвищого класу загалом необхідно пропрацювати принаймні три роки. А ось водії автобусів можуть отримати ІІ клас вже через кілька місяців роботи. Але для найвищого І класу їм потрібно обов’язково отримати права з категорією DE. Водії трамваїв, як розповідає Наталя, також мають ІІІ клас після завершення навчання. Підвищення до ІІ класу можливе через два роки роботи, до І – ще через 2-3 роки. 

Також серед водіїв трамвая є конкурс, вигравши який можна екстерном підвищити класність. Сама Наталя змогла отримати І клас через п’ять років роботи. Загалом, більшість водіїв трамваїв, автобусів і тролейбусів у Києві мають найвищий клас. Адже його зазвичай отримують всі, хто працює понад п’ять років. У київських тролейбусних і трамвайних депо це близько 80% працівників, за словами Артема й Наталі.

Норма годин

Проте класність – не найбільший фактор, який впливає на рівень зарплати водіїв. Основна сума заробітку залежить від кількості відпрацьованих годин. Адже кожного місяця водії громадського транспорту повинні виконати певну норму. Для водіїв і трамваїв, і тролейбусів, і автобусів вона становить 160-180 годин на місяць. 

Тривалість однієї зміни у водіїв тролейбусів зазвичай варіюється від семи до дев’яти годин, залежно від маршруту. А графік роботи водіїв трамвая Наталя описує так: «В середньому одна зміна триває вісім годин. Є зміни і по 6,5, і по 7,5 годин. Якщо це «розривна» зміна, коли частину відпрацьовуєш зранку, а частину ввечері – може бути і дев’ять годин. Але за такі розривні зміни потім доплачують більшу суму».

Премії та доплати

Премія нараховується, коли у водіїв відсутні порушення трудової дисципліни. «Якщо сумлінно виконувати свої обов’язки, то премія буде нараховуватися кожен місяць. Наприклад, у мене за останній рік порушень не було, тому додаткові кошти я отримував завжди. У випадку дрібних порушень зазвичай знімається від 10% до 50% премії. А взагалі без неї залишають у разі значних порушень», – пояснює Артем. Окрім класності та понаднормової роботи, доплати водіям можуть бути за інтенсивність праці, нічні години, простої під час повітряних тривог тощо.

Середній рівень зарплати

Водії тролейбусів

То скільки ж може заробити водій, відпрацьовуючи свою норму годин? За інформацією Миколи, ставка за годину роботи на тролейбусах довжиною до 14 метрів –  близько 116 грн, а довжиною понад 18 метрів – близько 145 грн. Тобто працюючи 180 годин у місяць водій ІІІ класу, який має право керувати лише 12-метровим тролейбусом, без урахування інших доплат зароблятиме близько 20 тис. грн. А водій І класу за таку ж кількість відпрацьованих годин на довшому автобусі матиме лише 32 тис. грн. Тому щоб отримувати вищу заробітну плату – доведеться працювати більше норми.

«Шанс на підвищення зарплати з’являється тоді, коли водій готовий працювати понаднормово. Адже оскільки оплата праці погодинна, чим більше працюєш – тим більше отримуєш», – пояснює Артем. – «Хоча кількість відпрацьованих годин може ще залежати від конкретного депо. Десь більшість водіїв робить як і я: бере максимум одну зміну на день і принаймні один вихідний на тиждень. А там, де катастрофічна нестача водіїв, багато хто працює по півтори-дві зміни на день, тобто по 12-16 годин».

Сам Артем, маючи І клас, зазвичай заробляє до 40 тис. грн. Наприклад, минулого місяця після сплати всіх податків заробіток вийшов 39 тис. грн, позаминулого – 36 тис. грн. І таку зарплату Артем називає вищою за середню, хоч і не максимальною. Однак для цього рівня заробітку водій працює понаднормово. Тобто за 25 робочих днів на місяць Артем відпрацьовує в середньому 200-210 годин (звичайний робочий місяць, якщо працювати п’ять днів на тиждень – це 21-22 робочі дні або 168-176 годин). 

Відповідно, з наданою «Київпастрансом» інформацією про середньомісячну зарплату водіїв тролейбуса у розмірі понад 44 тис. грн Артем не погоджується: «Керівництво «Київпастрансу» часто озвучує не той рівень зарплати, який працівники отримують «на руки» після вирахування всіх податків, а той, який ще включає у себе податковий збір, нарахування в пенсійний фонд, військовий збір тощо. А ось сума, яка має залишитися від 44 тис. грн після сплати всіх цих зборів – уже більше схожа на правду». 

Це підтверджується й інформацією з розрахункового листа заробітної платні, наданим Миколою. Адже зазначена там сума нарахованої зарплати спочатку становила понад 42 тис. грн, однак після вирахуваних ПДФО та військового збору – скоротилася на майже 10 тис. грн. Відповідно, виплату цей водій отримав лише у розмірі близько 32 тис. грн.

Водії автобусів

В автобусних парках, як пояснює Артем, взагалі майже всі водії працюють без вихідних і по півтори чи дві зміни на день. Дехто відробляє навіть по 400 годин на місяць. Тому різниця в зарплатах може бути доволі великою: хтось заробляє 20 тис. грн, а хтось – 75 тис. грн. 

Хоча взагалі погодинна тарифна ставка в автобусів нижча, ніж у тролейбусів. Тобто при однаковій кількості відпрацьованих годин водії автобусів заробляють менше, ніж водії тролейбусів. Наприклад, у 2022-2023 роках погодинні ставки були такими: 12-метровий автобус – 59 грн, 15-метровий автобус – 66 грн, 18-метровий 4-дверний автобус – 84 грн, 18-метровий 5-дверний автобус – 95 грн. А тарифні ставки водіїв тролейбусів у той же період: 12-метровий тролейбус – 72 грн, 18-метровий тролейбус – 89 грн. Сьогодні тарифні ставки вже вищі, але співвідношення залишається таким самим. 

«Так, фактична зарплата у водіїв автобусів виходить вища. Але це відбувається внаслідок того, що вони працюють значно більше годин на місяць, ніж водії тролейбусів і трамваїв», – зазначає Артем. Це підтверджується й офіційною інформацією від «Київпастрансу» про середньомісячний заробіток водія автобуса у розмірі понад 54 тис. грн, що є найбільшою сумою в порівнянні з іншим транспортом. Але такий результат, за інформацією водіїв, досягається саме великою кількістю понаднормової роботи, а не високим рівнем зарплати за тарифною ставкою.

Водії трамваїв

Подібно до ситуації з автобусами та тролейбусами, Наталя погоджується, що зазначена «Київпастрансом» зарплата майже 40 тис. грн. може бути середньою для водіїв трамвая лише до вирахування податків. Адже у самої водійки І класу за весь час роботи максимальний заробіток, отриманий уже після оплати всіх зборів, сягав лише 32 тис. грн. А так її середньомісячна зарплата становить 30 тис. грн.

Однак Наталя зауважує, що зазвичай не працює понаднормово та у вихідні. А ті водії, що відпрацьовують більшу за норму кількість годин, наприклад на «розривних» змінах, можуть справді отримувати по 40-50 тис. грн. Хоча у водіїв нижчих класів заробіток часто буває і по 20 тис. грн, як зазначає Наталя.

Наскільки менше коштів водій трамвая отримує після сплати всіх податків видно і з розрахункового листка зарплати за один з місяців 2023 року, отриманого від джерела. Початкова сума зарплатні зі 174 відпрацьованими годинами становила близько 35 тис. грн (куди входила доплата за класність майже 3,5 тис. грн, тобто це був водій не найнижчого класу). Однак після вирахування ПДФО, військового збору та профспілкового утримання водій отримав зарплату в розмірі лише близько 28 тис. грн.

Як пояснює Наталя, рівень заробітку водіїв також залежить від виду трамвайних вагонів. Адже за трамваї Tatra оплата за годину менша, а за PESA чи «Електрон» – на 10 грн більша. Загалом, погодинна ставка за роботу на великих вагонах становить близько 140 грн.

Також цікаво, що у відповіді на наш запит «Київпастранс» зазначив про підвищення зарплати водіїв від початку повносштабного вторгнення. Однак Наталя коментує це так: «За останній рік заробітну платню нам підвищували тричі. Але чесно скажу, що лише останній раз був хоча б трохи відчутний, коли нам збільшили ставку на певний відсоток. А попередні рази ми навіть не відчули, настільки маленькими були ці суми. До того ж, коли одне підвищують, інше обрізають. Тому звісно хотілося б більшого заробітку не лише за рахунок перепрацювань». 

  • #Громадський транспорт
  • #Транспорт

Найпопулярніше за тиждень

В Україні планують скасувати Житловий Кодекс. Які наслідки?
Кейс: як громада, забудовники та міська влада відновлюють історичний будинок в центрі Києва
Будинок коменданта Аушвіца вперше відкриють для відвідування (фото)
На Київщині продають історичний «палац» за 20 тисяч доларів (фото)

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Надувная Ким Кардашьян появилась в центре Нью-Йорка на Таймс-сквер
Gloss
2025-03-05T16:12:56Z
Россияне украли песню Златы Огневич и используют ее на пропагандистских мероприятиях
Gloss
2025-02-27T15:25:00Z
Потап дал 3-часовое интервью Дудю: репер утверждает, что помог Украине на 100 миллионов гривен
Gloss
2025-02-10T15:03:53Z
20-летняя модель завоевала титул «Мисс Украина 2024»: она представит страну на конкурсе «Мисс Мира»
Gloss
2024-12-06T16:30:50Z
В сети рассекретили имя мужчины, который должен был стать героем шоу «Холостяк-13» вместо Терена
Gloss
2024-11-29T17:16:39Z
Украинский Щедрик стал частью новогодней рекламы Chanel
Gloss
2024-11-22T16:13:24Z
Украинка стала режиссером нового клипа Леди Гаги
Gloss
2024-10-30T15:28:08Z
Рэпер Эминем впервые станет дедушкой: видео его реакции на новость
Gloss
2024-10-04T16:48:49Z
Linkin Park возвращается с новой вокалисткой спустя 7 лет после смерти фронтмена
Gloss
2024-09-06T15:22:47Z
Crocs выпустили пушистые и глазастые тапки в коллаборации с «Корпорацией монстров»
Gloss
2025-02-07T17:12:54Z
МастерШеф 14 сезон. Випуск 18 від 28.12.2024
InfoHome
2025-01-08T16:45:55Z
Balenciaga представила очень минималистичную обувь The Zero
Gloss
2024-12-04T18:36:54Z
Аукционный дом MacDougall;s проведет перед аукционную выставку 22-23 ноября в Лондоне
Ukraine Art News
2024-11-12T20:18:58Z
Самые смешные фотографии дикой природы: финалисты конкурса Nikon Comedy Wildlife Awards 2024
Gloss
2024-09-30T13:13:29Z
Надя Дорофеева презентовала клип на новую песню «Нитроглицерин»
Gloss
2024-08-07T15:40:50Z
Balenciaga выпустили самую дорогую в мире авоську за 7 тысяч долларов
Gloss
2024-07-17T16:30:55Z
В Steam стартовал фестиваль файтингов
Overclockers
2024-07-16T06:52:19Z
ЗНАКОМСТВО С ЛОНДОНСКОЙ ХУДОЖНИЦЕЙ ЛАРОЙ ДЖУЛИАН
Ukraine Art News
2024-06-08T15:42:56Z
Названы победители премии «Оскар-2025»: возвращение российской культуры
Gloss
2025-03-03T17:45:49Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Until Dawn: До рассвета»
KinoFilms
2025-02-28T12:30:40Z
Смотрим второй украинский трейлер фантастических приключений «Minecraft: Фильм»
KinoFilms
2025-02-28T10:51:42Z
Вышел первый тизер мультфильма «Шрек 5» – видео
Gloss
2025-02-27T18:27:59Z
Официальный трейлер комедии «Песики» с Лесей Никитюк
KinoFilms
2025-02-12T12:45:30Z
Украинский трейлер аниме «Кот-призрак Анзу»
KinoFilms
2025-02-07T13:03:39Z
Украинский трейлер мультфильма «Динозаврик»
KinoFilms
2025-02-07T12:03:38Z
Вышел трейлер фильма «Мир Юрского периода: Возрождение»: звездный состав и динозавры
Gloss
2025-02-05T19:18:55Z
Второй украинский трейлер боевика «Опасный рейс» с Марком Уолбергом
KinoFilms
2025-01-31T13:48:33Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Гольф на снегу
Men's Life
2024-12-30T20:57:37Z
Стала известна судьба собаки, которую заметили на вершине 140-метровой пирамиды Египта
Gloss
2024-10-24T17:16:12Z
В Берлине открыли самые высокие качели в Европе – видео
Gloss
2024-10-14T15:15:49Z
Доступ к реке: 6 идей, как киевляне могут получить комфортные набережные
Хмарочос
2024-09-30T13:23:52Z
ТОП-8 экстремальных видов спорта
Men's Life
2024-08-19T07:57:54Z
В Китае открыли 24-километровый морской мост, который побил сразу 10 мировых рекордов
Gloss
2024-07-03T12:40:09Z
Самый большой в мире круизный лайнер Icon of the Seas отправился в свой первый рейс
Gloss
2024-01-29T17:51:45Z
Самые комфортные места для жизни уже в недалеком будущем
Men's Life
2024-01-24T08:33:40Z
50 правил идеального мужа
Men's Life
2025-03-06T09:21:49Z
AI for good: how Artificial Intelligence is leading sustainable solutions
Elle
2025-03-05T12:09:55Z
Rising multi-disciplinary artist Sean Go speaks up on filipino representation
Elle
2025-03-05T12:09:55Z
Знаменитый украинско-польский капустняк по рецепту бабушки!
InfoHome
2025-03-05T10:39:39Z
Занятия спортом делают человека умнее
Men's Life
2025-03-04T10:54:43Z
Энергетические напитки провоцируют инсульт и аритмию
Men's Life
2025-03-04T10:54:43Z
Почему важно спать по ночам?
Men's Life
2025-03-03T11:21:53Z
Эксперты выяснили существует ли дружба между мужчиной и женщиной
Men's Life
2025-03-03T11:21:51Z
Fashion's new voice: Sadi Kara Zade's contribution to industry diversity
Elle
2025-02-28T12:45:49Z
Дом на колесах будущего: Chery показали фургон для длительных путешествий
Gloss
2025-03-04T17:57:53Z
Apple представила iPhone 16E — самый доступный смартфон в линейке компании
Gloss
2025-02-19T18:57:53Z
GTA 6 официально выходит в 2025 году: что известно о самой ожидаемой игре в мире
Gloss
2025-02-17T16:06:57Z
В России выпустили настольную игру по мотивам захвата территорий Украины
Gloss
2025-02-06T15:51:53Z
Орешки с шоколадной начинкой на нежном, песочном, тесте
InfoHome
2025-03-06T11:09:47Z
Я попробовала шпроты в новом формате и мне это очень понравилось
InfoHome
2025-03-05T10:45:49Z
Вкуснее голубцов! Беру капусту и фарш и готовлю к ужину эту вкуснятину. Намного быстрее и проще!
InfoHome
2025-03-05T10:42:45Z
Такой супчик варю 3 раза в неделю! Все в восторге и просят снова и снова простой Куриный суп
InfoHome
2025-03-05T10:39:39Z
Его обожают все! Самый простой и вкусный рецепт супа! Вкуснее, вы не пробовали! Фирменный рецепт!
InfoHome
2025-03-01T09:06:51Z
Никакого мяса не надо. Вкусная рисовая каша в сковороде
InfoHome
2025-03-01T09:03:49Z
Добавьте манку в творог! Никто не верит что я готовлю их так просто!
InfoHome
2025-02-25T10:03:53Z
Секрет самой вкусной курицы. Мега сочная курица в духовке. Этот рецепт курицы невозможно испортить!
InfoHome
2025-02-25T10:03:53Z
Яблоки вкуснее, чем пирог за 5 минут! Простой рецепт! Быстрая яблочная запеканка к чаю на сковороде
InfoHome
2025-02-21T07:24:38Z