/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0308e4782922fe4ff5a332ceb47240d1.jpg)
На Венеційській бієнале презентували візію відбудови Маріуполя
На архітектурній бієнале у Венеції презентували проєкт відбудови Маріуполя після деокупації.
Чотири архітекторські команди займалися проєктом з 2023 року. Кожна відповідала за окремий шар дослідження і проєктування. Усі проєкти обговорювалися з громадою маріупольців. команду Команду Ro3kvit запросили до Французького павільйону презентувати проєкт.
Ro3kvit розробили загальні принципи інтеграцію природи в міську тканину, економічну стратегію, щільність і транспортну стратегію; МРІЯ — місця пам’яті, медзаклади, історичний центр і новий центр; Big City Lab & PUPA — освітні та спортивні простори; Zotov & Co — інклюзивність, підходи до житлової забудови, набережні та пляжі.
Візія передбачає поетапне відновлення міста, де на першому етапі розглядається населення приблизно 250 тисяч мешканців і на четвертому — 800 тисяч.
Забудова
В історичному центрі передбачається реконструювати всі споруди, які підлягають відновленню. Особливу увагу слід звернути на можливість збереження залишків цінних об’єктів й інтеграції їх у нову забудову. Підходи до відновлення будівель можуть бути такими:
- детальна реставрація або реконструкція,
- комбінування сучасної архітектури та залишків попередньої забудови,
- консервування руїни як пам’ятки,
- художній триб’ют до втраченої пам’ятки.
Для міста слід розробити дизайн-код, який визначатиме кольори та матеріали, спираючись на автентичну забудову.
Площі Визволення пропонують повернути історичні назву та функцію — Базарна площа. По вихідних там працюватиме фермерський ринок.
У житловій забудові на перших етапах зусилля мають бути спрямовані не на ущільнення, а на збереження помірної щільності та переосмислення ролі періферійних районів. Далі слід поєднати два береги та розвернути місто до моря: розширити прибережну смугу та створити низку піщаних пляжів. Для скорочення шляхів евакуації у випадку небезпеки висоту забудови пропонують обмежити шістьма поверхами.
Вектор розвитку планують зосередити на Новому центрі, що з’єднає правий і лівий береги річки Кальміус, а також все місто — з морем. Саме в Новому центрі має з’явитися транспортний хаб, який активізує розвиток території Азовсталі.
Транспорт
Основою транспортної мережі має стати електротранспорт: швидкісний трамвай та електробуси. Спершу передбачено налагодження базових автобусних маршрутів, потім — розвиток трамвайної мережі, на третьому етапі — запуск швидкісного трамваю, що сполучатиме два береги та Азовсталь як головний промисловий об’єкт.
Так, сполучення між берегами забезпечить велопішохідний міст зі швидкісним трамваєм.
Маріуполь бачать як «15-хвилинне місто», де користування транспортом, як приватним, так і громадським, є опціональним, а не обов’язковим. Парки пропонують створити у пішіій доступності 5-10 хвилин. Міське середовище має бути змішаним і пропонувати різні стилі життя.
Планувальники розробили профілі ключових вулиць Маріуполя: проспект Миру, вулиці Грецька, Леваневського, Приморський бульвар.
Пам’ять
Документ також містить пропозиції щодо облаштувань місць пам’яті, серед яких: Меморіал Драмтеатру, Музей оборони міста, меморіальний маршрут, Центр сталі тощо.
- #Відбудова
- #маріуполь
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті