/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2F035400a498e676a9144ba45d2dcb0786.jpg)
Історія бренду Miu Miu: від альтер-его Прада до найвпливовішого модного дому покоління Z
Говорячи про найвпливовіші модні будинки сьогодення, неможливо не згадати цей. За даними Lyst Fashion Index, бренд не просто стабільно входить у топ запитів пошуку на різних платформах, а й самостійно формує глобальні тренди, що миттєво розлітаються соцмережами.
Їхня фірмова інфантильна сексуальність, що межує з суворою офісною естетикою, стала не просто модним віянням, а новою класикою. Продажі марки стрімко ростуть, а її сміливими ідеями не тільки надихаються — відверто копіюють.
Так у чім же секрет несамовитого успіху бренду і як з особистого експерименту він переріс у глобального fashion-гравця?
Це історія бренду Miu Miu — молодшої, але не менш харизматичної сестри Prada.
Марка Miu Miu народилася 1993 року як альтер-его дизайнерки Міуччі Прада — жінки, що перетворила Prada з невеликої сімейної справи на всесвітньо відомий бренд з еталонним тоном інтелектуальної моди.
Міучча Прада на показі Miu Miu, Брайант-парк, Нью-Йорк, 1993 рік
Назва бренду — це дитяче прізвисько Міуччі.
На відміну від стриманого та елегантного мінімалізму Prada, Miu Miu від початку орієнтувався на молодшу авдиторію, пропонуючи свободу стилю й гру з архетипами.
Для самої Міуччі бренд першочергово був емоційною розрядкою та своєрідною грою, де вона могла реалізовувати сміливі та неординарні ідеї, не боячись налякати консервативну публіку з клієнтів Prada.
Як говорила сама Міучча, «коли я створюю для Miu Miu, рішення має бути миттєвим, спонтанним, інакше воно вже буде не моїм».
Miu Miu, 1993 рік
Саме тому попри тісний зв’язок із материнською компанією Miu Miu ніколи не був просто саббрендом чи другою лінією.
З кожною новою колекцією він послідовно формував власну естетику, просуваючи інновації у світ високої моди.
Перший бутик Miu Miu відкрився в Мілані 1993 року. Утім, перші роки становлення були досить непростими для бренду, і не лише через відсутність впізнаваності, а й через тінь великої «старшої сестри». Попри безмежний талант, Міуччі було важко уникати впливу дизайну Prada в силуетах, крої та шитті в колекціях для Miu Miu. Пошук власної айдентики варіювався від натхнення 1960-ми та яскравими кольорами до довжини міні та щедрого використання принтів і декору.
Аби остаточно «відділитись» від Prada, 1994 року Miu Miu переїздить до США, де серед менш консервативної авдиторії продовжує формувати власне обличчя.
Miu Miu, 1994 рік
Орієнтуючись на молодих та прогресивних покупців, бренд робить ставку на цілісні образи: луки, які легко носити, комбінувати та трансформувати між колекціями.
Саме ця доступність — як у стилі, так і в ціні (адже на початку своєї історії речі від Miu Miu коштували на 40–50% дешевше за Prada) стала першою комерційною перемогою марки.
1999 року Міучча наважується на ще один експеримент і презентує чоловічу колекцію від Miu Miu.
Miu Miu, 1999 рік
Показ перетворюють на мінівиставу, де замість моделей — актори. Такий хід на той час був новаторським.
До колекції включили мінімалістично-андрогінні силуети та фірмове поєднання спортивної естетики з класичними елементами.
Однак справжній успіх до бренду прийшов лише 2006 року. Miu Miu вперше виходить на Тиждень моди в Парижі. Вирішивши остаточно розмежувати Prada та Miu Miu, Міучча розділяє і Тижні моди.
Miu Miu, 2006 рік
Prada залишається в Мілані, а «молодша сестра» вирушає підкоряти французьку столицю.
Перша ж колекція, презентована в Парижі, принесла й перший культовий аксесуар: сумки з ефектом «м’ятої» шкіри, вироблені в техніці, яку винайшла сама Міучча. З цього моменту аксесуари стають комерційною опорою бренду: окуляри, сумки, взуття.
Кожна нова колекція ставала гарячою темою для обговорення.
Міучча філігранно обігравала ніжну інтелігентність у стилі «дівчинки із французького інтернату», міксуючи її з зухвалою сексуальністю та провокаційними міні.
Така амбівалентність зробила бренд особливим як візуально, так і емоційно.
Натомість чоловіча лінія не отримала визнання публіки й була закрита 2008 року.
2010-ті минули для бренду без кризи ідентичності.
Колекція FW11 принесла ще один великий хіт серед аксесуарів — сонцезахисні окуляри, що били всі рекорди продажів.
До кінця року бренд відзвітував про прибуток на рівні €261 млн.
2011 року Miu Miu запускає проєкт Women’s Tales — серію короткометражних фільмів про жіночність очима режисерок з усього світу. Це була не просто реклама, а маніфест Miu Miu про силу жіночого наративу.
Наступними роками Miu Miu продовжує активно працювати над своєю впізнаваністю, зосереджуючись на поєднанні ретроестетики, богемної недбалості та інтелектуального флірту.
Їхні рекламні кампанії стають концептуальнішими та спрямованими на молодшу й прогресивнішу авдиторію студентів Ліги Плюща».
Проте загравання з образом Лоліти не завжди йде на користь брендові. Так, за знімання весняного компейну з Хейлі Стайнфелд, якій на той момент було 14 років, бренд потрапив у справжній скандал навколо доречності використання сексуалізованого дитячого образу в моді.
2013 року починається експансія азійського ринку. Протягом року відкриваються бутики в Шанхаї, Дубаї та Гонконгу. Бренд починає активно залучати зіркових амбасадорів до співпраці. Серед його облич — Люпіта Ніонго, Ель Фаннінг, Леа Сейду, в особі яких молодість поєднана із глибиною думки.
Miu Miu, 2013
2015 року Miu Miu входить у топ 10 брендів за приростом упізнаваності серед покоління Z. Тоді ж бренд остаточно перемикається на нове покоління та нові інструменти популяризації.
Miu Miu, 2016
За рік у Парижі марка презентує «Miu Miu Club» — нічне шоу круїзної колекції, що поєднує музику, моду й перформанс.
Це стало першим кроком бренду до переосмислення формату дефіле: від традиційних показів — до емоційного досвіду.
Поступово бренд запускає спеціальні pop-up та інсталяції, що привертають увагу Instagram-авдиторії, адаптуючись до цифрової ери без втрати власного «я». Бренд одним з перших пристосовується до цифрового майданчика Tik Tok. Завдяки бездоганній роботі відділу маркетингу Miu Miu блискавично реагують на запити авдиторії та пропонують готовий продукт.
Одним з прикладів стає їхня реакція на ріст запитів «французька школярка з 90-х», що був у трендах пошуку на Pinterest, Tumblr і згодом TikTok.
У відповідь Miu Miu переосмислює власні архіви та повертає силуети 90-х, характерні мініспідниці, бахрому і вінтажні кардигани у колекції 2019 року. Успіх був фантастичним.
Miu Miu, 2018
З початком пандемії бренд переводить презентацію колекції у цифровий формат, поєднуючи показ із онлайн-інсталяціями.
Нові знімання присвячені темам ізоляції, жіночої солідарності та пошуку краси в повсякденні. Тоді ж виходить і ювілейна, 20-та короткометражка «Women’s Tales» режисерки Малгожати Шумовської.
Фільм — це німий, але симфонічний портрет молодих людей, які кидають виклик сім`ї та суспільним очікуванням. Фільм сповнений хвилювання самопізнання — він про те, як двоє незнайомців звільняються від традиційних гендерних ролей і вирушають назустріч мрії.
Коли 2021 року світ трохи оговтується після пандемії, саме Miu Miu представляють нову мову офісного одягу.
Колекція весна-літо 2022 вивела на подіум образ дівчини в мікроспідниці, кроптопі та грубих мокасинах. Це був не просто лук — це був маніфест нового покоління. Свободи, сексуальності та інтелекту.
Miu Miu, 2022 рік
Колекція стала вірусною, особливо спідниці та лофери, а Miu Miu вчергове підтвердив, що він не просто «креативний саббренд», а головний трендсеттер сезону.
Того ж року бренд повернув чоловічу лінію, оформивши її з максимально гендерно-нейтральним дизайном та силуетами.
Ще однією знаковою подією став початок співпраці Miu Miu з американським спортивним гігантом New Balance.
Спершу команда дизайнерів на чолі з Міуччею переосмислила культову модель бренду — 574, а згодом — 530.
Дизайнери бренду обгорнули класичні кросівки в денім, шкіру та додали необроблені краї, зробивши їх максимально комплементарними до стилю Miu Miu.
Капсула миттєво стала абсолютним must-have, і не лише через обмежений тираж, а й через правильний меседж: комфорт може бути модним.
2023 року випустили спільну колекцію з Church’s — англійським брендом класичного чоловічого взуття, що є частиною Prada Group. Це був несподіваний мікс: англійська стриманість і дівоча провокація у фірмовій обгортці від Міуччі.
Крім того, бренд активно співпрацює з креаторами з азійського ринку — особливо Японії та Південної Кореї. Спеціально для азійського ринку Miu Miu створює лімітовані капсули, pop-up-простори та активно співпрацює з локальними інфлюенсерами. Усе це вилилося у феноменальне зростання продажів. За січень–вересень 2024 року роздрібні продажі зросли на 97%. У Японії — на 40%, в усьому азійсько-тихоокеанському регіоні — на 9%.
Попри зрослу конкуренцію Miu Miu лишається одним із небагатьох брендів, який не женеться за швидкими трендами, а адаптує їх у просторі власної ДНК.
Miu Miu, 2023 рік
Сьогодні Miu Miu говорить з поколінням Z мовою провокації, ніжності, власних архівів і гумору.
Нові колекції бренду — це шана своїй історії, переосмислена у вигляді гостромодних запитів нового покоління.
Miu Miu, 2025 рік
Колись задуманий як бренд «аби випустити пару», сьогодні Miu Miu — трендсеттер світу моди, який не лише вийшов з тіні «старшої сестри», а й став маяком для нового покоління концептуальної моди.
Miu Miu, 2025 рік