MY.UAСтатті
«Підземні переходи – катівні для людей» – про що говорили на Першій транспортній конференції на Троєщині?
«Підземні переходи – катівні для людей» – про що говорили на Першій транспортній конференції на Троєщині?

«Підземні переходи – катівні для людей» – про що говорили на Першій транспортній конференції на Троєщині?

У суботу, 26 липня, в Деснянській РДА відбулася Перша транспортна конференція району.

Говорили зокрема про метро на Троєщину та про те, як маршрутки псують Київ.

Новий очільник Деснянської РДА Максим Бахматов зібрав конференцію, щоб разом із громадою обговорити головні проблеми Троєщини та знайти рішення.

Метро на Троєщину

Зокрема йшлося про те, що Деснянський район — найбільший в Україні, але досі не має прямого сполучення з метро чи швидкісним транспортом. Хоча за державними нормами дорога до центру має займати 30–40 хвилин, з Троєщини вона може тривати до двох годин. Це створює відчуття транспортної ізоляції району.

В рамках цього питання Максим Бахматов розкритикував проєкт метро, за його словами КМДА хоче витратити два мільярди євро на проєкт, якого фактично ще не існує.

Нагадуємо, у «Хмарочосі» був про це матеріал.

Інженер Олександр Біляєв запропонував альтернативний варіант: використати Подільський міст і побудувати лише дві станції — Подільську (із пересадкою на станцію Тараса Шевченка) та Райдужну (із пересадкою на швидкісний трамвай). Також він запропонував оновити сам трамвай — зробити його справді швидким і комфортним, додавши більше вагонів.

Це, на його думку, дозволить мешканцям Троєщини швидко діставатися метро з мінімальною кількістю пересадок. Такий варіант буде дешевшим, безпечнішим і менш ризикованим, ніж старий план із тунелями під водонасиченими ґрунтами. Його вже обговорювали в КМДА та включили до пропозицій нового Генплану Києва.

Затори

Іншою темою конференції стали затори. Після 24 лютого 2022 року TomTom припинив публікувати трафік-дані для Києва, що ускладнило моніторинг. У відповідь активісти створили локальний лічильник трафіку на основі Google Maps API, який охоплює 600 км маршрутів. Він показав, що Київ щомісяця втрачає 100–120 мільйонів гривень через затори. У Деснянському районі затримки в ранковий пік сягають 54%, а ввечері — 42%, адже люди живуть переважно на лівому березі, а працюють — на правому.

Попри наявність зручного 114-го маршруту на Троєщину, він часто стоїть у заторах, також кількість рухомого складу значно скоротилась, через мобілізацію водіїв.

А на Лісовому масиві майже всі користуються маршрутками, які є фактично недоступними для людей з особливими потребами, а ще в них немає безготівкового розрахунку. Також є трамваї — 27, 28, 4 і 5, але вони не покривають усіх потреб району, а більшість з цих станціє теє є недоступними для маломобільних груп, а проєкт реконструкції трамвайної лінії Милославська — Дарницький вокзал – так і не реалізували.

Бахматов пропонує вирішення проблеми у вигляді контролі за смугами для громадського транспорту, щоб автівки не перекривали рух полосі для автобусів та залучені жінок до керування автобусами, передачі нерозмитнених автобусів для поповнення таксопарку та розбудові трамвайної мережі.

Маршрути громадського транспорту

Також говорилось, що самі маршрути району розподілені неефективно: там, де багато пасажирів — їдуть малі маршрутки, а великі автобуси возять мало людей. Тому Максим Бахматов запопонував передати малонавантажені маршрути приватникам або змінити їх, щоб краще використовувати транспорт.

Загалом маршрут 114 (Троєщина — Центр) є першим кандидатом на глибоку модернізацію. Так активісти, експерти та мешканці хочуть зробити з нього взірцеву транспортну лінію з виділеними смугами, новими зупинками, інформуванням та доступністю для всіх груп населення.

Безбар’єрність

Не оминули і проблему безбар’єрності району. Враховуючи очевидну недоступність району для маломобільних груп, у Деснянській РДА озвучили низку конкретних планів для покращення ситуації. Так хочуть перевірити всі зупинки — чи зручні вони для всіх і чи відповідають нормам (має бути 20 см заввишки, а не 15). Підземні переходи хочуть замінити або доповнити наземними — бо теперішні незручні. Також мають заборонити паркування в кишенях зупинок, яке заважає автобусам. Ще одна проблема — водії часто не під’їжджають до бордюру.

Зазим’я та Биківня

Обговорили і проблеми районів Зазим’я та Биківня, де досі немає базової інфраструктури: доріг, каналізації, водопроводу. А частина вулиць навіть не взяті на баланс міста — жодного стратегічного плану по цим територіям не видно. Мешканці Биківні виступили з ініціативою зробити мікрорайон пілотним проєктом організації руху, адже наразі там немає жодного світлофора і безпечних переходів навіть біля шкіл, а громада самостійно ставить знаки.

Вони виступили з пропозицією об’єднати зусилля РДА і місцевої ініціативи для побудови нової моделі, яку потім можна масштабувати на інші райони. Максим Бахматов підтримав ідею: усі відділи вже готуються до виїзду в Биківню з попереднім аналізом проблем — сміття, благоустрій, забудова, школа, організація руху тощо.

Велоінфраструктура

Окремо обговорили стан велосипедної інфраструктури. Владислав Панченко з Асоціації велосипедистів розповів, що маршрут Троєщина – Центр формально існує, але не добудований і не переданий місту. Через це немає прибирання, не оновлюється розмітка, а деякі ділянки — небезпечні. Особливо ризикованими є переїзди на Шухевича, де водії часто не помічають велосипедистів. Після ремонту мосту через Десенку авто і громадський транспорт отримають нове покриття, але велодоріжки залишаються без уваги. Владислав закликає вирішити хоча б базові речі — нанести розмітку та прибрати пісок, навіть без повної добудови маршруту.

Маніфест

У межах конференції мешканці Деснянського району публічно зачитали та підписали маніфест, що став підсумком обговорення транспортних проблем району. У документі було чітко визначено ключові вимоги: визнання критичної ситуації з перевантаженістю, недоступністю та незручністю громадського транспорту, засудження багаторічних політичних маніпуляцій навколо обіцянок метро на Троєщину, вимога до влади забезпечити доїзд до центрів активності міста громадським транспортом не довше ніж за 45 хвилин у години пік, а також — до появи метро — налагодити стабільну роботу наземного транспорту, зокрема автобусного маршруту №114.

Окремо підкреслено потребу в прозорій комунікації влади та регулярному звітуванні перед громадою про реальні кроки. Маніфест планують офіційно передати до КМДА, а також залучити до подальшої роботи представників Київпастрансу, транспортного департаменту та поліції. Усі учасники конференції отримали можливість підписати документ на підтримку цих вимог.

Також очільник району неодноразово закликав мешканців надсилати скарги через 1551, щоб створити тиск на владу і прискорити вирішення проблем, чого б це не стосувалося – транспорту чи опалення. Ще організатори пообіцяли створити протокол конференції з алгоритмами дій для тиску на владу.

  • #Громадський транспорт
  • #Транспорт
  • #троєщинна

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
"Мене німіє душа, коли на нас тиснуть США". OTOY випустив пісню про кохання під час війни
Ukraine Art News
2025-07-28T07:16:27Z
Макс Барських 3 серпня виступить у Sirka Camp
Photo Lviv
2025-07-27T05:06:24Z
Мирон Коновалець. “Він ніколи не афішував те, що робив для брата”
Photo Lviv
2025-07-26T05:12:26Z
Раптова загибель Ярослава Рущишина: Україна втратила видатного політика та громадського діяча
Photo Lviv
2025-07-25T06:03:29Z
Британський музикант Оззі Осборн помер у віці 76 років
Ukraine Art News
2025-07-23T13:15:40Z
Пішов з життя Оззі Осборн — легендарний фронтмен Black Sabbath і «Принц темряви»
Ukraine Art News
2025-07-23T07:30:43Z
Мешканка Великої Британії повернула викрадену 50 років тому картину XVI ст. музею в Італії
Ukraine Art News
2025-07-22T10:30:40Z
«ELLE Україна» презентує новий номер разом із додатком ELLE BUSINESS
Elle
2025-07-22T08:00:37Z
Я знаю роль, яку можу зіграти, - актор Хостікоєв про свою мрію
Ukraine Art News
2025-07-21T11:10:19Z
На Світязі провели Всеукраїнський етнофестиваль "Культура єднає"
Ukraine Art News
2025-07-28T21:30:33Z
Фестиваль актуальної анімації LINOLEUM оголосив міжнародний конкурс та айдентику цьогорічної едиції
Cineast
2025-07-28T21:24:39Z
13 нових книжок серпня від українських видавництв
Elle
2025-07-28T17:30:39Z
Купальники, шовк, прикраси та взуття: головні новинки від українських брендів
Elle
2025-07-28T17:15:37Z
Село на Черкащині рясніє мозаїчними панно, і вони чудово збереглися
Хмарочос
2025-07-28T15:45:58Z
Києво-Печерська лавра: Відновлення українського голосу у світовій спадщині
Ukraine Art News
2025-07-28T15:30:41Z
Музичний фестиваль Brave! Factory оголосив частину учасників
Хмарочос
2025-07-28T15:10:06Z
Українці долучилися до святкової фестивальної ходи в Марокко
Ukraine Art News
2025-07-28T14:54:34Z
На місці «Життя чудових людей» у Києві відкрився ресторан «Життя». Там пропонують вчорашній борщ
Хмарочос
2025-07-28T14:39:52Z
Вийшов тизер мультсеріалу «Очі Ваканди», спінофу пригод Чорної пантери
KinoFilms
2025-07-28T14:00:29Z
Легенда повертається: перший погляд на Меріл Стріп на зйомках фільму «Диявол носить Прада 2»
KinoFilms
2025-07-28T13:12:27Z
Вийшов трейлер трилера «Ніч завжди настає» за участю Ванесси Кірбі
KinoFilms
2025-07-28T12:18:33Z
«Монашка у великому місті» — український трейлер і постер нової комедії з Марілу Беррі
KinoFilms
2025-07-28T11:12:31Z
Подорож у минуле: історія культової сумки Gucci Jackie 1961, присвяченої Жаклін Кеннеді
Elle
2025-07-28T08:30:35Z
Перший погляд: Енн Гетевей і Меріл Стріп на знімальному майданчику «Диявол носить Prada 2»
Elle
2025-07-28T07:00:37Z
Піжама — універсальний літній тренд, який легко інтегрувати в повсякденні образи
Elle
2025-07-28T06:39:38Z
Фільм «Ліло і Стіч» нарешті заробив свій мільярд
KinoFilms
2025-07-26T11:03:28Z
Український «Корпорат» готується до старту: оголошено дату кінотеатрального релізу
Cineast
2025-07-25T18:24:49Z
Курортне Славсько на ретро фото
Photo Lviv
2025-07-28T05:12:28Z
Фонтан посеред транспортної розв’язки в Іспанії перетворили на міську купальню
Хмарочос
2025-07-27T06:07:03Z
Як створювати комерційні архітектурні проєкти: особистий досвід за останні роки
Хмарочос
2025-07-24T10:48:57Z
Місце, куди хочеться повертатися: УЛІС відкрив подієвий простір, басейн просто неба і формат вечерь у лісі
Elle
2025-07-24T08:30:43Z
Церква св. Климента в Белзі. Археологічні розкопки 1930-х років
Photo Lviv
2025-07-24T05:12:23Z
«Не висовуйтесь»: турфірми інструктують американців, як не дратувати європейців за кордоном у часи Трампа
Хмарочос
2025-07-23T06:51:48Z
У Щирецькій громаді створять ландшафтний заказник “Озеро Лебедине”
Photo Lviv
2025-07-23T05:06:32Z
Напій "золотої доби"
Ukraine Art News
2025-07-22T05:45:49Z
Люди рай розбентежують мій… : рибальськими берегами Івана Франка у давньому селі Медвежа
Photo Lviv
2025-07-22T05:12:30Z
Згенеровані ШІ фотографії моделі у Voge викликали неоднозначні відгуки у beauty-індустрії
Ukraine Art News
2025-07-28T20:36:41Z
Технології можуть легко стати не лише інструментом прогресу, а й джерелом загрози, - митець Онух
Ukraine Art News
2025-07-28T19:30:45Z
COSMOPOLITAN SUMMER DAY: день краси, здоров’я і натхнення біля басейну
Elle
2025-07-28T16:36:47Z
Головний рабин будує під Києвом житло для вразливих сімей — у пам’ять про сина
Хмарочос
2025-07-28T12:57:54Z
Престижний Міжнародний Шекспірівський фестиваль у Ґданську відкрився виставою зі Львова
Ukraine Art News
2025-07-28T12:39:42Z
Укрзалізниця і dott випустили блиски для губ, присвячені українським містам
Хмарочос
2025-07-28T10:48:48Z
"Гданський Ланселот": у Польщі археологи знайшли скелет середньовічного лицаря
Ukraine Art News
2025-07-28T10:45:51Z
"Україна хоче не лише отримувати допомогу Німеччини. Нам є що їм запропонувати"
Европейская правда
2025-07-28T09:27:17Z
Українська компанія представила у Стамбулі мінувальний дрон «Тримінер»
Ukraine Art News
2025-07-28T16:45:39Z
Bolt запускає підписку. Вона дає бонуси під час замовлення поїздок і доставки
Хмарочос
2025-07-24T08:22:00Z
25 найкращих архітектурних студій з України — за версією Architizer
Хмарочос
2025-07-23T09:09:47Z
У відділеннях Нової пошти можна лишити багаж перед потягом чи автобусом
Хмарочос
2025-07-18T10:12:57Z
МКСК запускає електронний Реєстр базової мережі закладів культури
Ukraine Art News
2025-07-17T17:03:42Z
Пентагон показав прототипи майбутніх дронів
Ukraine Art News
2025-07-17T05:57:53Z
Жуки можуть знищити історію: найстарішу бібліотеку Угорщини рятують від нашестя комах
Ukraine Art News
2025-07-15T11:58:14Z
Україна першою в Європі надаватиме послуги мобільного зв’язку через Starlink, — гендиректор Київстар
Хмарочос
2025-07-10T12:31:47Z
В Україні заблокували інтернет-магазин Leader-Books, у якому продавали книжки з РФ та Білорусі
Ukraine Art News
2025-07-09T17:42:47Z
Смачне детокс-меню для спекотних днів від відомої української нутриціологині
Elle
2025-07-23T11:45:38Z
Простий рецепт найсмачнішої окрошки
Elle
2025-07-16T09:46:20Z
Готуємо гаспачо за рецептом знаменитого іспанського шеф-кухаря Хосе Андреса
Elle
2025-07-09T12:21:43Z
5 рецептів літніх смузі: прості та дуже корисні
Elle
2025-07-08T15:36:36Z
ТОП-5 легких літніх закусок
Elle
2025-06-17T14:30:38Z
«ТопШефи х WINETIME. Готуємо разом»: Влад Кіндер ділиться рецептом тунця татакі
Elle
2025-06-06T12:49:01Z
8 найкращих лимонадів у літню спеку
Krasinfo
2025-06-03T07:09:43Z
Весняне меню: детокс-салат із цибулі-порею з креветками
Elle
2025-05-20T19:09:34Z
«ТопШефи х WINETIME. Готуємо разом»: Анастасія Степанова ділиться рецептом лимонного тарту
Elle
2025-05-14T19:03:31Z