MY.UAСтатті
Будуєте і продаєте не те і не тим: чому ваш девелоперський бізнес втрачає мільйони через незнання своєї аудиторії
Будуєте і продаєте не те і не тим: чому ваш девелоперський бізнес втрачає мільйони через незнання своєї аудиторії

Будуєте і продаєте не те і не тим: чому ваш девелоперський бізнес втрачає мільйони через незнання своєї аудиторії

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 45 днів. За цей час ми опублікували 27035 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Автор колонки:

Аліна Щербина

Засновниця PR-агенції «Великі історії»

Нещодавно один наш клієнт зізнався: після глибинного дослідження він відмовився від покупки понад 100 гектарів землі, адже зрозумів – його девелоперський проєкт у цьому місці, в цей час та для цієї аудиторії неактуальний. Виявилося, що всі його гіпотези про регіон і те, що там треба будувати, не підтвердилися. 

Історія не унікальна – більшість девелоперів будують, спираючись на припущення, а не на реальні потреби аудиторії. Тим самим, втрачають мільйони ще до початку будівництва.

Як цього уникнути за допомогою глибинних досліджень аудиторії – розповідаю далі.

Головна помилка більшості девелоперів

Найрозповсюдженіше припущення девелоперів стосується B2B аудиторії – потенційних інвесторів. Більшість думає так: “Мене вже знають на ринку. Тому інвестори будуть вкладати свої гроші”. 

Але насправді інвесторська аудиторія набагато складніша, ніж здається. Недостатньо бути просто девелопером, який уже щось побудував. Недостатньо мати керуючу компанію для оренди чи обслуговування. Зараз інвестори шукають не просто прибуткові проєкти – вони хочуть емоційно зрозумілі і близькі їм концепції.

Ключовий інсайт з практики нашої піар-агенції “Великі історії”: люди інвестують туди, де самі хотіли б відпочивати. Якщо потенційний інвестор ніколи не був у Карпатах, він навряд чи вкладе гроші в котеджне містечко там. Якщо він не любить море – навіщо йому апарт готель на узбережжі? Ми купуємо те, що нам емоційно близьке. І інвестуємо за тим же принципом. Але щоб зрозуміти, що саме близьке сучасним інвесторам, треба розуміти, як змінилися їхні потреби.

Як вплинула війна на вподобання інвесторів, і як же тепер будувати?

Повномасштабна війна кардинально змінила поведінку туристів, а з ними – і потреби інвесторів. До 2022 року люди відпочивали довше – тиждень, два тижні, навіть 21 день у санаторіях. Зараз загальна тенденція: люди хочуть відновитися за два-три дні, але роблять це частіше.

Це називається ескапізмом – короткі вилазки-втечі від реальності. Саме такі потреби характеризують сучасного споживача в Україні. І якщо ви будуєте, не враховуючи цього тренду, ви будуєте не для сучасної аудиторії. 

Але розуміння загальних трендів – це лише початок. Набагато важливіше зрозуміти, хто конкретно буде вкладати гроші у ваш проєкт.

Раціональні vs емоційні інвестори: як вони мислять

В інвестиційній аудиторії є два кардинально різні типи людей, і підходи до них мають бути протилежними. Раціональні інвестори збирають портфель нерухомості, їх цікавить REIT – за мінімальний бюджет отримати максимальну вигоду. На них неможливо вплинути концепцією чи красою пейзажів. Вони питають: “Де математика?”

Емоційні інвестори – зовсім інша історія. Продавати їм більш високомаржинальні продукти можна тільки через емоції. Треба дати їм максимальне уявлення про майбутній досвід. Всі емоційні інвестори хочуть, щоб ви побудували ту картинку, яку продали. А краще – щоб вона була ще гарнішою.

Проблема в тому, що зрозуміти емоції та мотиви інвесторів неможливо через стандартні методи дослідження ринку. Тут потрібен інший підхід – глибинні інтерв’ю.

Чому кабінетних досліджень недостатньо, а потрібні «глибинки»?

Стандартні інтернет-дослідження відповідають на поверхневі питання: хто конкурент, скільки витрачає аудиторія. Але вони не розкажуть, які асоціації викликає ваша компанія чи локація у потенційних клієнтів. А саме асоціації часто визначають, чи буде успішним проєкт.

Приклад з нашої практики: досліджуючи проєкт біля Київського моря, ми виявили, що одна з локацій була окупована в 2022 році та розмінована трохи пізніше. В кабінетному дослідженні ми б побачили лише новини про це. 

А чи знають ці новини люди, яким ми плануємо продавати об’єкт? Виявилося, що так. І для цієї локації відразу була розроблена антикризова комунікація.

Такі нюанси можна виявити тільки через пряме спілкування з аудиторією. Але є один підводний камінь – емоційних інвесторів складно досліджувати звичними методами.

Глибинні інтерв’ю: як розкрити справжні мотиви

Щоб зрозуміти емоції інвесторів, з ними треба розмовляти особисто. Люди, які інвестують сотні тисяч чи мільйон доларів у котедж, зазвичай, не фотографують їх і не кричать про це в соцмережах. Тому стандартний “метод селфі” – аналіз постів у соцмережах – тут не працює.

Найкращий інструмент розуміння емоцій – щиро цікавитися ними. Люди рідко самі рефлексують: “А чому я так зробив? Що я в цей момент відчував?” Лише коли ти даєш людині можливість зупинитися і подумати, вона готова поговорити про себе. Всі люди люблять говорити про себе.

Та перш ніж проводити дослідження, девелопер має чесно відповісти собі на кілька ключових питань, які визначать весь подальший шлях проєкту.

Три питання, які збережуть мільйони

Перед стартом нового проєкту девелопер має чесно відповісти собі на три питання:

  • Хто моя аудиторія? Не “всі, хто має гроші”, а конкретні портрети людей з їхніми потребами, страхами, мріями.
  • Який проєкт я хочу зробити? Чітке бачення, що відповідає вашим амбіціям і можливостям, і де ваші цілі пересікаються з цілями аудиторії.
  • Чи потрібен цей проєкт моїй аудиторії в цьому місці за ту суму, яку я заклав у прорахунки? Найскладніше питання, яке багато хто боїться собі поставити.

Відповіді на ці питання часто кардинально змінюють початкові плани. І краще дізнатися це ще на етапі планування проєкту.

У роботі нашої агенції “Великі історії” був кейс, коли вже готовий архітектурний план довелося переробляти майже повністю після дослідження. Ми вивчили клієнтський шлях і виявили, що розташування ресторану, зони для прогулянок не відповідало задачам, які люди хотіли вирішувати на цій локації. Але переробка проєкту після глибинного дослідження все ще коштувала менше, ніж побудувати проєкт, який не мав би попиту і в якому б клієнти отримали негативний досвід.

Тож глибинні дослідження – це не витрата, а інвестиція, яка може зберегти мільйони або допомогти їх заробити. Тому що краще дізнатися правду на етапі планування, ніж втратити репутацію і гроші на етапі реалізації.

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
На тлі хвилі бодішеймінгу: Неллі Фуртадо оголосила, що йде зі сцени
Elle
2025-10-28T23:33:25Z
У Великій Британії знайшли перший опублікований вірш Агати Крісті
Ukraine Art News
2025-10-28T14:57:31Z
"Недобре прочитаний": багаторазова переможниця радіодиктанту львів’янка Христина Гоянюк розкритикувала цьогорічний флешмоб
Ukraine Art News
2025-10-28T08:45:35Z
Це хвилююча мить, це урочистість: Наталія Сумська про підготовку до читання радіодиктанту національної єдності
Ukraine Art News
2025-10-27T14:15:32Z
Рекордсменка з написання радіодиктантів розкритикувала цьогорічний текст та прочитання
Ukraine Art News
2025-10-27T13:25:02Z
Відомий український репер SKOFKA виступить у Львові з великим сольним концертом
Photo Lviv
2025-10-27T06:06:18Z
Кеті Перрі вперше з’явилася на публіці з Джастіном Трюдо як пара
Elle
2025-10-26T18:24:27Z
"Гади", Кузьмінський і всі-всі-всі
Ukraine Art News
2025-10-26T05:45:30Z
Кім Кардаш’ян змінила два вінтажних образи від культових дизайнерів під час святкування 45-річчя — фото
Elle
2025-10-24T06:54:30Z
Повернення майстра: У Львові відкривається виставка Якова Гніздовського «Вітер у кукурудзяному полі»
Photo Lviv
2025-10-30T06:06:22Z
У Києві з’явилася нова мініскульптурка - сточений олівець
Ukraine Art News
2025-10-29T19:54:54Z
У Києві презентували Сезон України у Франції під гаслом «Культура дає відсіч»
Ukraine Art News
2025-10-29T17:42:31Z
У Києві виставку Ukraine WOW продовжать до 30 листопада
Ukraine Art News
2025-10-29T16:09:33Z
У Національній опері України презентували оновлену постановку опери Жака Оффенбаха «Казки Гофмана»
Ukraine Art News
2025-10-29T15:24:28Z
МКСК про перші сто днів роботи уряду: гранти для креативних індустрій, реставрації та Фонд культурної спадщини
Ukraine Art News
2025-10-29T13:39:26Z
У Києві запускають проєкт про зруйновані пам’ятки
Хмарочос
2025-10-29T10:48:44Z
На Криті презентували виставку «Покоління війни»
Ukraine Art News
2025-10-29T10:39:33Z
Інтер’єр ресторану в Іспанії від YOD переміг у міжнародному конкурсі
Хмарочос
2025-10-29T09:06:43Z
«Божественна Сара» та ще 5 фільмів про життя видатних акторок
Elle
2025-10-29T16:48:27Z
Серіал «Доктор Хто» повернеться на Різдво у 2026 році
KinoFilms
2025-10-29T14:06:23Z
Перший погляд на мультфільм «Історія іграшок 5», який вийде у 2026 році
KinoFilms
2025-10-29T13:12:27Z
Дивіться офіційний трейлер комедії «Батьківські збори» із зіркою серіалу «Спіймати Кайдаша»
KinoFilms
2025-10-29T11:48:23Z
Режисер Кустуріца вирішив взяти російське громадянство
Ukraine Art News
2025-10-29T11:24:27Z
Студія MAKHNO створила 7-метрову скульптуру для львівського скансена
Хмарочос
2025-10-29T07:09:45Z
5 фільмів, після перегляду яких ви закохаєтеся в Джулію Робертс
Elle
2025-10-28T15:45:35Z
Сам будував сцени, монтував і знімав: львівський школяр створив англомовний фільм про Стуса з Lego
Ukraine Art News
2025-10-28T14:15:40Z
7 найочікуваніших серіалів листопада
Elle
2025-10-28T11:51:35Z
Коробки без вікон: 8 будинків із глухими фасадами
Хмарочос
2025-10-29T13:57:39Z
Білий скелет, просочений сонцем: у Бельгії відкрили вокзал за проєктом Калатрави
Хмарочос
2025-10-29T10:48:43Z
У Нідерландах бум плавучих будинків. Як вони влаштовані й чим відрізняються від хаусботів?
Хмарочос
2025-10-29T07:12:35Z
Кава, дуель і заборонене почуття: де пускали стріли Амура у міщанському Львові XIX століття
Photo Lviv
2025-10-29T06:12:20Z
У Копенгагені відкрили першу лінію трамваю між передмістями
Хмарочос
2025-10-28T12:03:51Z
Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях
Хмарочос
2025-10-28T10:54:39Z
Маршрут-Привид: Як мала виглядати залізнична лінія від Клепарова до Св. Анни
Photo Lviv
2025-10-28T06:12:19Z
В Німеччині фонд дикої природи надає охочим креслення хвірток для їжачків
Хмарочос
2025-10-27T11:00:47Z
У Країні Басків збудували центр місцевої кулінарії за проєктом BIG
Хмарочос
2025-10-27T07:06:35Z
Чи підвищать тарифи на опалення в Україні цього сезону
Хмарочос
2025-10-30T07:01:37Z
Авторка тексту схопила цей нерв і емоцію, що додала живості в обговоренні диктанту національної єдності, - В'ятрович
Ukraine Art News
2025-10-30T06:15:28Z
Ніч з 31 жовтня на 1 листопада у Львові 1918 року. Воєнний спомин
Photo Lviv
2025-10-30T06:12:19Z
Ветеринари Львівщини завершили масштабну осінню кампанію проти сказу: 346 тисяч доз вакцини розкладено на території 13,8 тис. км²
Photo Lviv
2025-10-30T06:00:28Z
Жіночі куртки adidas: залишайтесь активними у будь-яку пору
Photo Lviv
2025-10-30T05:57:23Z
У листопаді Дуа Ліпа читатиме роман Маргарет Етвуд «Оповідь служниці»: що варто знати про книжку
Elle
2025-10-29T19:18:34Z
Шлюбний договір та договір про поділ майна подружжя: який із них доцільно обрати
Elle
2025-10-29T16:03:33Z
Макіяж на Гелловін: makeup-продукти, без яких не обійтися
Elle
2025-10-29T11:51:28Z
Вперше в історії: бренд Kérastase випустив парфум для волосся
Elle
2025-10-29T11:15:27Z
Nike представила кросівки Mind, які стимулюють роботу мозку
Gloss
2025-10-28T17:15:35Z
Netflix закрив студію, яка створила мобільну гру "Squid Game: Unleashed"
Ukraine Art News
2025-10-25T20:45:27Z
Тренди вивчення мов для кар’єрного росту в 2025 році
Хмарочос
2025-10-23T06:48:44Z
4 критерії, щоб обрати пуско-зарядні пристрої
Хмарочос
2025-10-22T11:42:39Z
Вчені сподіваються на революцію в сонячній енергетиці: завдяки панелям із перовскіту
Хмарочос
2025-10-16T13:45:39Z
Netflix і Spotify запускають спільні відеоподкасти
Ukraine Art News
2025-10-15T14:18:34Z
«Укрпошта» запускає власні поштомати
Хмарочос
2025-10-15T13:00:51Z
В Україні офіційно почав працювати стримінг HBO Max
Хмарочос
2025-10-15T08:12:47Z
HBO Max відтепер в Україні: що пропонує стримінгова платформа
Elle
2025-10-14T19:39:27Z
Простий рецепт найсмачнішого гарбузового чизкейка
Elle
2025-10-23T14:36:33Z
Гарбузовий крем-суп: покроковий рецепт топ-страви осені
Elle
2025-10-21T21:33:27Z
Гарячі страви із м’яса для обіду восени
Photo Lviv
2025-10-21T04:57:26Z
Найкорисніший сніданок для краси волосся і шкіри
Elle
2025-09-15T14:39:26Z
Сицилійські роли з баклажанів з рикотою і томатним соусом
Elle
2025-08-19T14:03:36Z
Раціон для довголіття, краси шкіри, здоров'я серця: що таке гарвардський альтернативний індекс здорового харчування
Elle
2025-08-18T13:42:35Z
Смачне детокс-меню для спекотних днів від відомої української нутриціологині
Elle
2025-07-23T11:45:38Z
Простий рецепт найсмачнішої окрошки
Elle
2025-07-16T09:46:20Z
Готуємо гаспачо за рецептом знаменитого іспанського шеф-кухаря Хосе Андреса
Elle
2025-07-09T12:21:43Z