/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2Fb1f5d0a6c270c97ce7309cf55c6029a4.jpg)
RITO презентує капсульну колекцію, натхненну творчістю Ганни Собачко-Шостак
Український бренд RITO в рамках Ukrainian Fashion Week у співпраці з Національним музеєм декоративного мистецтва України представив нову колекцію — сучасне прочитання художньої спадщини Ганни Собачко-Шостак, мисткині декоративного розпису, чия практика втілює глибинні архетипи народної культури.
Ганна Собачко-Шостак вигадувала квіти, яких не існувало в природі: «квіти-птахи», «квіти-рибки», «квіти-веселки». Її візії зливалися зі слов’янськими орнаментами, де тварини й рослини перетворювалися одне в одне. У цьому — унікальний культурний код, який важливо зберегти та вплести в сучасність.
«Я вперше побачила неймовірно яскраву вишиту наволочку Ганни Собачко-Шостак на виставці, присвяченій Аллі Горській. Потім — занурення в її творчість, питання: чому я не бачила цього раніше, які саме роботи зможу втілити у трикотажі й які техніки для цього обрати. Далі — скетчі й унікальна розробка кожної речі. Це магія поєднання складних в’язальних технологій і ручної вишивки», — розповідає дизайнерка RITO, Альона Пікуль.
Ключовим образом колекції став джемпер «Квітка-Редька». Джемпер цінний тим, що на ньому спочатку частково вивʼязана по програмі, а потім вручну вишита повністю робота художниці — це 30 годин праці майстрині над складною вишивкою по петлях. «Квітка-Редька» — одна з найяскравіших і авангардних картин Ганни, ця «Квітка» з оком просто зачаровує і стає справжнім оберегом для власника.
Сукня та палантин «Осінні квіти» — фрагменти квітки з «пташиним» поглядом симетрично «обіймають» плечі. Використано техніку лінійної вишивки білими стібками по темному, завдяки чому лінія нібито розмивається на сірому фоні. Це річ — 20 годин кропіткої ручної праці. Також є тонкий джемпер із графічним листком — збільшеним елементом «Осінніх квітів», вив’язаним технікою «інтарсія». У такому масштабі мотив стає самостійною абстракцією. Довгий кардиган з червоною квіткою — ще один приклад комбінації вʼязальної програмної технології та ручної вишивки гладдю. Малюнок цієї квітки — фрагмент вишивки наволочки Собачко-Шостак 1951 року. А вже блакитні та рожеві квіти на молочному кардигані зʼявились завдяки картині «Пробудження» 1915 р. Їх наївний і чарівний вигляд приваблює своєю простотою.
Вже традиційні для RITO хустки в цій капсулі теж вкрились Квітами з «Пробудження». А у пальто з капсули контур квітів «Пробудження» у бренді зробили обʼємним за допомогою додатково вкладеного трикотажного шнура перед застилом ручної вишивки тою ж самою пряжею, з якої звʼязане саме пальто.
Усі вироби виконані з м’якої, злегка пухнастої пряжі ягняти. Вона легка, тепла й особливо добре показує себе в осінньо-зимовий сезон. Кожна техніка в колекції розроблялась індивідуально під конкретний виріб. Особлива деталь — автограф Ганни Собачко-Шостак, відтворений у вишивці на кожній речі. Як і мисткиня, яка завжди старанно підписувала свої роботи, RITO підкреслює: ця колекція — не просто натхнення, а продовження живого діалогу з художницею.
«Такі мисткині, як Ганна Собачко-Шостак, ввібрали з народження багатовікову народну традицію. Саме вони є носіями справжнього культурного коду, який ми намагаємось зберегти і пронести далі», — стверджує команда.
Народна культура несвідомо передається, як безумовний рефлекс від покоління до покоління. Тож колекція прагне не лише зберегти цю спадщину, а й винести її за межі музейного простору — інтегрувати у сучасність, аби ще більше людей могли доторкнутися до унікального світу Ганни Собачко-Шостак.