MY.UAСтатті
Ювелір світу взуття: що варто знати про Рене Каовіллу та його однойменний бренд
Ювелір світу взуття: що варто знати про Рене Каовіллу та його однойменний бренд

Ювелір світу взуття: що варто знати про Рене Каовіллу та його однойменний бренд

Це історія про майстра, який зумів перетворити взуттєву справу на справжнє мистецтво. Його роботи порівнювали з дизайнами Бенвенуто Челліні — видатного ювеліра епохи Відродження. Він ніколи не боявся експериментувати, тому кожна його пара взуття нагадувала взірець ювелірного мистецтва завдяки вишуканому декоруванню венеційським склом, стародавнім сріблом і кристалами.

З-під його руки вийшла культова модель босоніжок, що залишилася в історії моди та стала частиною експозиції Музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку. А його прізвище вже понад століття є синонімом неперевершеної  майстерності виготовлення розкішного взуття. Це історія Рене Каовілли — «ювеліра світу взуття».

Більше про видатного дизайнера, створення бренду та його розвиток традиційно розповів стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.

Історія бренду Renе Caovilla розпочалася 1923 року в містечку Фієссо-д’Артіко, що за кілька кілометрів від Венеції — серця італійської взуттєвої традиції.  Саме тут Едоардо Каовілла, батько майбутнього засновника марки, з ранньої юності навчався взуттєвої справи у визнаного майстра свого часу Луїджі Вольтана, який вважався одним з перших таких виробників у регіоні. 

Від початку навчання Едоардо зацікавився створенням елементів haute couture. Під керівництвом Вольтана він вигадував і впроваджував декоративно складні та технологічні моделі, схожі більше на артоб`єкти, ніж на взуття. У його техніці майстерно поєднувалися традиційний ремісничий підхід з витонченістю та складністю кутюрного виробництва. 

1934 року, закінчивши навчання, Едоардо Каовілла відкрив власну невелику шевську майстерню у Венеції. Він керувався принципом, що взуття — не лише повсякденна й необхідна річ, а справжній витвір мистецтва. Кожну пару створювали вручну з увагою до деталей та бажанням підкреслити жіночу елегантність. Удвох з дружиною вони закривали весь цикл виробництва: він моделював та конструював взуття, а вона розшивала декором.

Моделі від Каовілла швидко здобули популярність серед місцевої венеційської еліти, адже подружжя пропонувало взуття, яке вирізнялося не лише якістю, а й вишуканістю та витонченістю роботи. За декілька років, у 1938-му, в подружжя зʼявився первісток — Рене.

Із самісіньких пелюшок хлопець перебував у ательє батька серед шевців в атмосфері творчого безладу. Іграшками йому слугували взуттєві колодки, і з раннього дитинства Рене почали залучати до сімейної справи й навчати ремісничої традиції та складних технік вишивки на тканині.

З юнацтва хлопець демонстрував неабиякий хист до цієї справи, тож батьки не шкодували грошей на освіту. Рене багато подорожував та вивчав мистецтво й моду у Венеції, Парижі, Лондоні.

У 1950-х роках Каовілла-молодший повернувся до рідного міста і прийняв естафету керування сімейним бізнесом від батька. Разом з інноваційними ідеями в дизайні він додав нового бачення розвитку справи.

На початку 1960-х років Рене повністю взяв на себе керівництво підприємством і почав експериментувати з формами та матеріалами на виробництві. Він черпав натхнення у Венеції — місті, де виростав. Мозаїки собору Святого Марка, вишукане мереживо острова Бурано, кришталеві люстри венеційських палаців — усе це відображалося в його творіннях. Для оздоблення взуття він використовував унікальні матеріали: кристали ручної роботи з венеційського скла, стародавні срібні підвіски, найтонше мереживо, хутро соболя та кашемірові підкладки.

Рене Каовілла та його син Едуардо. Фото: Mattia Balsamini для The New York Times

Каблуки й ремінці він інкрустував стразами та металевими аплікаціями. Деякі колекції справедливо називали «jewel shoes» — туфлі, що були фактично прикрасами для ніг. Виробництво здійснювали тільки «Made in Italy»: кожну пару виготовляли вручну в сімейних цехах та ательє. Завдяки інноваційному підходу до роботи він отримав прізвисько Взуттєвий Челліні — на честь знаменитого італійського скульптора та ювеліра епохи Відродження Бенвенуто Челліні.

1969 року Рене Каовілла створив модель, яка назавжди залишилася в історії моди, — босоніжки Cleo. Під час майстрування він надихався виглядом античних єгипетських браслетів, що охоплювали зап’ястя, ніби змія, і саме з такими часто зображували Клеопатру — символ магнетичної жіночності та краси.

Рене переніс цю ідею на взуття: тонкий ремінець, інкрустований кристалами, обвивав кісточку на нозі, нагадуючи елегантну зміїну спіраль, подібну до королівської кобри, — давньоєгипетського символу священної влади, захисту та божественності. 

Модель Cleo вперше з’явилася в показі Valentino Garavani сезону весна-літо — 1969 — дому, з яким Рене Каовілла співпрацював як взуттєвий майстер для кутюр-шоу.  Босоніжки одразу стали справжньою сенсацією. Дім Valentino навіть спробував викупити на них патент, але марно.

Модель Cleo згодом потрапила до колекції Музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку як приклад досконалого поєднання мистецтва та функціональності. І сьогодні, понад п’ятдесят років після того, ця модель залишається однією з найвпізнаваніших у світі.

Починаючи з 1970-х років, ательє Каовілла стало постачальником взуття для найпрестижніших модних будинків світу. Тоді ж Рене офіційно зареєстрував торгівельну марку Renе Caovilla. Спочатку бренд співпрацював лише з Valentino, створюючи ексклюзивне взуття для їхніх колекцій. Але пізніше, у 1990-х роках, до списку приєдналися Chanel та Christian Dior.

Ця співпраця дозволила Рене експериментувати з найсміливішими формами та найдорожчими матеріалами, створюючи справжні витвори мистецтва для подіуму. В його роботах ювелірні техніки поєднувалися з архітектонікою каблука й ремінця, що впливало на естетику вечірнього взуття в модній індустрії загалом.

Наступними роками в лінійці бренду зʼявлялися моделі Chandelier, Flora та Stardust, що також набули культового статусу. 2000 року родина Каовілла ухвалила доленосне рішення — завершила співпрацю з модними будинками й почала випускати колекцію взуття виключно під власним іменем. Це було ризикованим кроком, але все ж виправданим. 

Того ж року в Мілані відкрили перший монобрендовий бутик Renе Caovilla, що ознаменував початок нової ери розвитку компанії. Згодом родина Каовілла повністю модернізувала взуттєву фабрику Фієссо-д’Артіко та перетворила її не просто на виробниче приміщення, а на справжній музей, де висококваліфіковані майстри формували витвори мистецтва.

Тут і сьогодні працюють цілі сім’ї: одні кроять шкіру, інші компонують взуття, треті інкрустують кристали. Кожну пару роблять тільки вручну. Процес може тривати від кількох днів до кількох тижнів — від накреслення ескізу до закріплення останнього кристалу. Майстри використовують техніки, що передаються з покоління в покоління, а кожен етап проходить ретельний контроль якості.

Наступними роками бренд продовжив підкорювати світові столиці. Сім’я Каовілла відкрила власні магазини у США, Франції та на Близькому Сході. 2007 року в лондонському універмазі Harrods відбулася презентація, що назавжди увійшла як в історію бренду Renе Caovilla, так і в історію моди.

Рене Каовілла представив культові босоніжки Cleo, інкрустовані коштовними каменями вартістю 120 тисяч доларів. Але найцікавішим було те, що пару на виставці охороняла справжня королівська кобра — живе втілення фірмового символу. Ця епатажна презентація ідеально відображала філософію бренду: розкіш, драматизм і несподіваний підхід до краси.

2009 року компанію очолив Едуардо Каовілла — онук засновника, син Рене. Він обійняв посаду креативного та операційного директора бренду. Подібно до тата, Едуардо народився буквально в майстерні — він зростав, спостерігаючи за батьком і дідусем та переймаючи їхній досвід і вміння.

Фото: Mattia Balsamini для The New York Times

«Постійність — це ключ до управління нашим бізнесом», — каже Едуардо.

І ця філософія дієва вже понад сторіччя. Разом із дружиною Марією Вітторією Едуардо виховує трьох дітей, прищеплюючи їм любов до сімейної справи.

«Я не планую керувати Renе Caovilla до старості: моя мета полягає в тому, щоби передати цінні знання дітям і забезпечити майбутнє бренду ще мінімум на століття» — Едуардо Каовілла

Останніми роками Renе Caovilla провадить активну експансію на глобальний ринок. Сьогодні бутики бренду відкриті в найпрестижніших містах світу: Мілані, Венеції, Римі, Парижі, Лондоні, Токіо та Дубаї.

Також компанія представлена на провідних мультибрендових онлайн-майданчиках: Net-a-Porter, Farfetch і Mytheresa. Ціни на взуття надзвичайно високі — від кількох тисяч до десятків тисяч доларів за пару, але це повністю виправдовується якістю, ексклюзивністю матеріалів та ручною роботою.

Едуардо Каовілла особисто контролює виробництво, зберігаючи традиції, закладені його дідом та батьком. При цьому він не боїться експериментувати з новими технологіями, поєднуючи ремесло з інноваціями, а традиції з майбутнім.

Нині взуття від Renе Caovilla обирають для виходу на найпрестижніші червоні доріжки світу. Серед шанувальниць бренду — Бейонсе, Дженніфер Еністон, Кемерон Діас, Кетрін Зета-Джонс, Сьюзан Сарандон, Елізабет Герлі, Алекса Чанг, Pink та багато інших.

Сідні Свіні

Взуття Renе Caovilla — це не просто аксесуар, це заявка на статус, витонченість і розуміння справжньої розкоші. Кожна пара — це інвестиція в красу, яка не втрачає актуальності з роками.

Бренд зумів зайняти унікальну нішу: поєднання ювелірного підходу до взуття та вірності італійському ремісництву, що зробило його синонімом вечірньої розкоші. Для індустрії моди це приклад того, як майстерність і креативність можуть трансформувати утилітарний аксесуар у предмет мистецтва.

Сьогодні родина Каовілла живе у розкішному палаццо XVII століття між Венецією та Падуєю. У цьому будинку розташований приватний музей взуття, де зберігаються архівні моделі та ескізи, що охоплюють майже століття історії сімейної справи. Їхня історія доводить, що справжня розкіш — не лише дорогі матеріали, а передусім майстерність і відданість традиційному італійському ремеслу, часу та любові, вкладених у кожну деталь творінь.

Ім’я Рене Каовілла назавжди вписане в історію моди як синонім венеційської елегантності, ювелірної точності та неперевершеної краси, втіленої у взутті.


Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В Париже картину синего цвета продали за 18,4 миллионов евро
Gloss
2025-10-27T15:39:33Z
Самые смешные фото животных в этом году: объявлены финалисты Comedy Wildlife Photography Awards 2025
Gloss
2025-10-27T15:06:35Z
Бренд SKIMS Ким Кардашьян выпустили нижнее белье с имитацией волос разных оттенков
Gloss
2025-10-15T10:30:37Z
Adidas представил коллекцию брендовой одежды для домашних животных
Gloss
2025-10-13T14:39:37Z
Названы лучшие астрономические фото 2025 года по версии Королевской обсерватории Гринвича
Gloss
2025-07-16T12:28:30Z
Ким Кардашьян и ее 69-летняя мама снялись в рекламе купальников SKIMS x Roberto Cavalli
Gloss
2025-06-30T14:45:43Z
Украинский трейлер фильма «День койота»
KinoFilms
2025-11-04T09:18:23Z
Украинский трейлер фильма «Последний викинг» с Мадсом Миккельсеном
KinoFilms
2025-10-31T09:54:24Z
Вышел анимационный трейлер к сценарию будущей полнометражной игровой ленты «Хорт. Первый характерник» по мотивам книги Ольги Навроцкой
KinoFilms
2025-10-27T16:24:21Z
Украинский трейлер фильма ужасов «Старая с..ка»
KinoFilms
2025-10-27T15:45:26Z
Украинский трейлер триллера «Помогите» с Рэйчел МакАдамс
KinoFilms
2025-10-17T18:51:28Z
Украинский трейлер фильма «Гренландия 2: Миграция» с Джерардом Батлером
KinoFilms
2025-10-17T18:27:21Z
Финальный тизер-трейлер фильма «Океан Ельзи: Спостереження шторму»
KinoFilms
2025-10-17T18:03:23Z
Украинский трейлер мультфильма «Космическая принцесса-лесбиянка»
KinoFilms
2025-10-17T17:00:24Z
Лучшие сериалы года: триумфаторы премии Эмми-2025
Gloss
2025-09-15T17:27:39Z
В Египте открыли самый крупный археологический музей мира, который строился 20 лет
Gloss
2025-11-04T15:00:35Z
Польский альпинист совершил первый в мире лыжный спуск с Эвереста без кислорода
Gloss
2025-11-03T16:36:33Z
Празднование на природе: идеи для любого времени года
Gloss
2025-05-13T06:40:26Z
Вкусная и дешевая намазка к бутербродам на пасху. Не успевала подавать на стол
InfoHome
2025-04-09T16:54:38Z
5 альтернативных видов спорта
Men's Life
2025-03-31T07:33:45Z
16 удивительных мест, которые стоит увидеть своими глазами
Men's Life
2025-02-04T10:24:53Z
Тренировки со скакалкой
Men's Life
2025-11-05T09:21:46Z
Как бросать кости в кости: Лучшие техники бросания
Cineast
2025-11-03T16:03:39Z
Умеет мыть посуду и убирать: в США стартовали продажи домашнего робота NEO
Gloss
2025-10-31T13:00:46Z
Nike представила кроссовки Mind, которые стимулируют работу мозга
Gloss
2025-10-28T17:18:38Z
Meet the artist using immersive technologies to transform the boundaries of performance and art
Elle
2025-10-23T14:06:30Z
10 лучших iGaming B2B-компаний в 2025 году
Cineast
2025-10-06T11:24:33Z
Медиабаинг в iGaming: Тенденции и прогнозы на 2025 год
Cineast
2025-10-06T11:12:36Z
Зерносушилки KMZ Industries: особенности и преимущества
Cineast
2025-09-26T16:06:42Z
HBO Max выходит на рынок Украины: сколько будет стоить подписка на стриминговый сервис
Gloss
2025-09-23T12:30:35Z
Как выбрать фрезер для маникюра и педикюра?
Gloss
2025-09-23T07:18:29Z
Очень вкусный завтрак! Так яйца вы ещё не готовили. Простой и быстрый рецепт на завтрак. Рекомендую!
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Не отличить от мясных: Если рыбные котлеты то только так
InfoHome
2025-05-09T13:09:51Z
Мы съели сердечки быстрее, чем шашлык! Вот это да
InfoHome
2025-05-06T10:45:45Z
Самые вкусные сырники из творога без муки, манки, крахмала
InfoHome
2025-05-03T06:57:59Z
Эти фрикадельки тают во рту! Лучший рецепт Фрикаделек с овсяной кашей в мультиварке
InfoHome
2025-05-03T06:55:06Z
Невероятно вкусный ужин для всей семьи. Так готовлю макароны 3 раза в неделю! Очень вкусно и быстро!
InfoHome
2025-05-03T06:55:05Z
Куриные крылышки на сковороде без фритюра за 30 минут
InfoHome
2025-05-02T06:42:59Z
Капуста с яйцами вкуснее мяса! Я готовлю так капусту каждую неделю! Простой и вкусный рецепт капусты
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z
Пирог Яблочный взрыв вкуснее торта, еще один быстрый рецепт вам в копилочку
InfoHome
2025-05-02T06:42:58Z