/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fe64b8bc67c912b111d15cefa50a982e4.jpg)
У липні 6 з 10 пісень в українських топчартах були створені за допомогою ШІ, – Аліна Алєксєєва
На події перебувала кореспондентка Еспресо Емма Стадник.
Така статистика, за словами Аліни Алєксєєвої, свідчить про швидкий розвиток штучного інтелекту в українській музичній культурі. Загалом станом на поточний місяць 2025-го на платформі Spotify випустили 21500 українських треків, з них понад 5300 створила нейромережа.
"Зараз це новий мейнстрім, тож нашим артистам варто задуматися про це і, можливо, використовувати інструменти ШІ для вдосконалення своїх творів", – зазначила вона.
Водночас медіаекспертка переконана, що варто розмежовувати те, що створено за допомогою ШІ, і твори, що мають конкретних авторів, такі треки не можуть бути у спільних чартах. За її словами, в Україні вже впроваджують ініціативи, які виступають за маркування контенту, створеного штучним інтелектом.
Читайте також: Voice of Defenders: у Львові презентацією новел ветеранів розпочали 32 BookForum
Говорячи про популярність треків, згенерованих штучним інтелектом, соціолог культури, автор проєкту "Культуртригер" Богдан-Олег Горобчук зауважив: слухачі іноді навіть не підозрюють, що голос, який вони чують, – це не справжній голос живої людини, а згенерований за допомогою технологій.
"З одного боку, це може викликати питання: невже люди настільки неперебірливі, що навіть готові слухати таке? А з іншого боку це підкреслює, що штучний інтелект досяг того рівня, коли якість створеного ним продукту, швидко й оперативно створеного, є надзвичайно високою і "вірабельною", – наголосив Горобчук.
Він вважає, що є великий потенціал для симбіозу ШІ та митців, а також для етичного ставлення до технологій. Зокреа, артисти можуть дивитися на ті біти, які використовує штучний інтелект і які вірусяться, й робити щось схоже. Або ж знімати пісню й на її основі робити треки, які можуть стати популярними.
"Ми маємо в цьому розібратися, якогось негативу в цьому не бачу хоча б тому, що це українськомовні треки і це мене тішить", – додав Богдан-Олег Горобчук.
Щодо того, чи варто якимось чином маркувати продукцію, створену за допомогою ШІ, фахівець зауважив, що має бути ініціативна особа чи група, яка поставить цю проблему. А щоб така група з'явилася, має існувати реальна загроза для виконавців.
"Вважаю, що відчути цю загрозу має ринок, шоубізнес. І найімовірніше, вони через своїх лобістів просуватимуть ці речі. Однак оскільки наразі цього не відбувається, то така загроза, мабуть, ще не настільки відчутна", – зазначив він.
- Ніч поезії та музики non-stop: відомі письменники та артисти виступили на BookForum Lviv