/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F297e7ecdec4ffd3d902c05196f0c8402.jpg)
Суд Нідерландів зобов’язав Facebook та Instagram змінити стрічку
Другого жовтня нідерландський суд зобов’язав компанію Meta протягом двох тижнів надати користувачам соцмереж Facebook і Instagram «просту і пряму» опцію стрічки, яка не залежить від алгоритму профілювання даних і не містить рекомендованого контенту, повідомляє Reuters.
Суд вирішив, що дизайн платформ не відповідає вимогам європейського Акту про цифрові послуги, ухваленого у 2022 році.
Нинішня практика автоматичного повернення до профільованої стрічки з рекламою та сторонніми дописами щоразу, коли користувач закриває застосунок, є забороненим «темним шаблоном» та порушує право на свободу інформації. Тобто якщо ви обрали дивитися лише дописи від друзів або груп, на які підписані, цей вибір має лишатися й після повернення в соцмережу.
У Meta заявили, що оскаржуватимуть рішення, оскільки, на думку компанії, питання належить до компетенції Єврокомісії, а не судів окремих країн.
Справу ініціювала група Bits of Freedom, що захищає цифрові права. «Неприйнятно, щоб кілька американських технологічних мільярдерів могли визначати, як ми сприймаємо світ», — заявила її речниця Мартьє Кнаап.
Нобелівські лауреати з економіки Саймон Джонсон і Дарон Аджемоглу закликали запровадити податок на доходи від цифрової реклами у соцмережах, таких як Facebook, YouTube, TikTok і Twitter.
«Надмірна залежність компаній соціальних мереж від доходів від цифрової реклами зміцнила бізнес-модель, яка стимулює привернення та утримання уваги людей будь-якою ціною», — зазначають вони.
Якщо платформа хоче монетизувати зібрані дані користувачів, вона має переконатися, що вони ті залишаються активними на платформі протягом тривалого часу. Найкащий спосіб досягти цього — це просувати емоційно заряджені матеріали: мову ненависті, екстремізм, сенсаційні новини та матеріали, що викликають заздрість і обурення. Так, фейсбук зіграв велику роль у геноциді мусульман рохінджа у М’янмі.
На думку економістів, соцмережі фінансово зацікавлені у тому, щоб радикалізувати суспільство.
Джонсон і Аджемоглу зауважують, що навіть якщо на ринку присутні та конкурують декілька гравців, але всі використовують однакову бізнес-модель, це нічим не краще від монополії. І те, що дані контролюються американськими техногігантами, — не набагато краще, ніж якби вони контролювалися Комуністичною партією Китаю.
У 2023 році цифрова реклама глобально принесла близько 550 мільярдів доларів доходу. Приблизно 42% припадає на Alphabet, 23% — на Meta та 9% — на Amazon.
- #інтернет
- #Соцмережі
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті