/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F390c5fc9b26372848ce1779ac21b321e.jpg)
“Зоотрополіс 2” побив рекорд в Китаї та став світовим лідером прокату
“Зоотрополіс 2” від Disney став найкасовішим іноземним анімаційним фільмом у Китаї, зібравши 275 млн доларів за шість днів. Успіх сиквелу різко контрастує із загальним спадом інтересу до іноземних фільмів у країні, пише Reuters.
Місцевий касовий трекер Maoyan повідомив, що станом на ранок 1 грудня збори “Зоотрополіс 2” у Китаї досягли 1,95 млрд юанів, або 275,6 млн доларів. При цьому близько 95% всіх квитків, проданих у прем’єрні вихідні, припало саме на стрічку Disney.
Засновниця консалтингової компанії Chozan Ешлі Дударенок зазначила, що теми особистої стійкості та суспільної гармонії добре резонують із китайською аудиторією: “Це, безперечно, найважливіший фільм Disney у Китаї цього року”. Успіх сиквелу повторює здобуток першої частини, яка у 2016 році також стала найпопулярнішим іноземним анімаційним фільмом у Китаї.
Запуск стрічки відбувся на тлі обмежень Пекіна щодо американських релізів після загострення торгівельної війни зі США. Аналітики вважають, що обмеження не матимуть суттєвого впливу, оскільки іноземні фільми останніми роками втрачають позиції на китайському ринку. Місцеві стрічки, зокрема Ne Zha 2, дедалі частіше перевершують голлівудські проєкти.
Попри ризики, Disney активно підтримала китайський реліз. Генеральний директор Боб Айгер відвідав прем’єру в Шанхаї, компанія стала партнером China Eastern Airlines, а у Шанхайському Діснейленді діє єдина у світі тематична зона “Зоотрополіс”, відкрита у 2023 році. Аналітик PP Foresight Паоло Пескаторе підкреслив, що Китай лишається “масштабним і зростальним ринком” для Disney попри геополітичну напругу.
“Пекін не розглядає Голлівуд як рішення для стриманих споживчих витрат, тому я б не вважав це поворотом з боку Пекіна”, – сказав експерт Кріс Фентон та додав, що китайська влада й надалі вимагатиме дотримання власних наративів.
Світові показники стрічки також не менш вражальні, повідомляє Reuters. За вихідні на День подяки “Зоотрополіс 2” зібрав приблизно 556 млн доларів у міжнародному прокаті. Майже половина цієї суми припала саме на Китай, а у США та Канаді збори досягли 156 млн доларів, що зробило фільм лідером місцевого прокату. Співголова Disney Entertainment Алан Бергман назвав цей результат “моментом гордості” для студії.
Представники індустрії сподіваються, що висока відвідуваність сприятиме відновленню ринку, який досі не повернувся до рівня 2019 року. За оцінкою Comscore, продажі на День подяки можуть увійти до п’ятірки найкращих за всю історію у США та Канади.
Раніше Disney опинилася в центрі скандалу після заяви гендиректора Боба Айгера про плани впровадження контенту, створеного штучним інтелектом, на платформу Disney+. Заява, що ШІ забезпечить “захопливіший досвід” та дозволить користувачам створювати власний контент, викликала різку критику з боку креативної спільноти та користувачів.