/http%3A%2F%2Fimages.unian.net%2Fphotos%2F2018_09%2F1538036723-9653.jpg)
Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички
14:49, 13 травня 2019.
Транспорт.
20.
НК.
Чисті й оновлені потяги, електронні проїзні і склади на 8-10 вагонів.
Електрички перестануть бути щоденним кошмаром, обіцяють в УЗ.
Щоденні поїздки з передмістя до обласного центру або столицю на електричці – ще те «задоволення».
Брудні, вщерть переповнені вагони та поїзди, які цілком можуть не доїхати з пункту А до пункту В через випадкове пошкодження.
Так було донедавна, але реформатори з «Укрзалізниці» серйозно мають намір змінити ситуацію і зробити умови перевезення пасажирів на приміських маршрутах людськими.
Про забиті електрички незабаром можна буде забути.
Впроваджувати свої масштабні плани в життя нове керівництво залізниці почало ще 2 роки тому, випустивши на маршрути повністю оновлені електропоїзди на 8-10 вагонів.
Поки тільки 7, але вони вже дали можливість розвантажити пасажиропотік на окремих ділянках і зробити подорожі комфортними.
У 2019 році з'явиться ще 4 капітально відремонтовані потяги.
І це – тільки початок, обіцяють в УЗ.
- Протягом останніх 25 років ніхто взагалі не ставив перед собою мету удосконалити рухомий склад і хоч якось поліпшити ситуацію в цьому напрямі роботи залізниці.
Та що там говорити, у персоналу, який прибирав поїзди, не було навіть віників.
Вони приносили з дому свої мітли і ганчірки.
Все це призвело до того, що наш парк виявився зношений на 100%, а кількість незадоволених пасажирів обчислюється мільйонами – коментує Роман Веприцький, директор регіонального філіалу «Південно-Західна залізниця».
– Ми розробили окрему програму реорганізації приміських пасажироперевезень і починаємо активно втілювати її в життя.
Реформи просувалися б набагато швидше, якби ми отримали належну підтримку місцевих органів влади і керівництва країни.
Цифра: за перші 4 місяці 2018 року УЗ зафіксувала 1 672 випадкових поломок приміських електричок, за 4 місяці 2019 – 1288.
Середній вік електрички – 35-40 років.
Завдання №1 на найближчий час – розвантажити маршрути.
Щоб вирішити цю проблему, зараз розробляють проект поділу графіків приміських поїздів.
Тобто, на ділянках з великим потоком пасажирів курсуватимуть виключно ті електрички, де в складі 8-10 вагонів.
На ділянках з меншою кількістю населення поки залишать склади на 6 вагонів.
В «Укрзалізниці» зазначають, поділ графіків дозволить вирішити одразу дві проблеми: воратися з пасажиропотоком і скоротити інтенсивність навантаження на рухомий склад поїздів.
- Південно-Західна залізниця охоплює територію 11 областей України: 5 повністю і 6 – частково.
Зараз наші електропоїзди перебувають на маршруті протягом 7 діб, і тільки на 8 добу вони повертаються в депо для проходження ТО.
Уявіть собі, в якому стані вони перебувають після такої інтенсивної зміни, тим паче, з огляду на 100% знос вагонів.
Ми твердо маємо намір змінити цю ситуацію найближчим часом, - зазначив Роман Веприцький.
Цифра: філія Південно-Західної залізниці щорічно перевозить приблизно 55 мільйонів пасажирів на приміських маршрутах.
Звичні квитки замінять електронними проїзними.
Ліквідувати чорну діру, в якій пропадає прибуток від перевезень пільговиків – ще одне завдання керівництва Південно-Західної залізниці.
Місцеві органи влади систематично не відшкодовують гроші за перевезення таких пасажирів і накопичують мільйонні борги.
А це – недоотриманий прибуток УЗ, яка могла б значно прискорити процес реалізації реформ.
За словами Романа Веприцького, тільки за останні 3 роки місцеві ради заборгували понад 400 мільйонів гривень, 12 мільйонів з них – Фастівська міськрада.
Щоб упорядкувати надходження коштів за проїзд в електричках, дисциплінувати пасажирів, та й просто для зручнішого користування поїздами, Південно-Західна залізниця має намір ввести на своїх маршрутах електронні квитки.
- Електронний квиток працюватиме за принципом картки киянина для пільгових категорій.
Пасажир проводить картку через валідатор на турнікеті, інформація надходить у базу «Укрзалізниці» і Пенсійного фонду.
Таким чином, у системі фіксується і факт проїзду пільговика, і відстань, яку він подолав.
Ми вводимо ці квитки для того, щоб система відшкодувань коштів за перевезення пасажирів пільгових категорій з державного і місцевих бюджетів була дійсно прозорою, а місцева влада більше не могла ухилятися від оплати послуг залізниці, - пояснив директор «Південно-Західної залізниці».
Використання електронного квитка вже успішно протестували на маршруті «Київ-аеропорт Бориспіль».
Філія «Південно-західної залізниці» першою в Україні втілила таку практику.
У 2019 планують масштабувати її на приміські маршрути в Київській області, а наступні 2 роки – повністю перейти на систему електронних квитків в усіх регіонах, які обслуговує філія.