П'ять портових кранів моделей "Кондор", "Альбатрос" і "Кіровець" танцюють на судноремонтному заводі Маріуполя.
В місті на Донеччині удруге відбувся фестиваль сучасного мистецтва "Гогольфест".
Синхронні рухи машин супроводжувала музика композиторів Романа Григоріва й Іллі Разумейка.— Ідея гранд-опери "Неро" народилася блискавично, — каже 54-річний Влад Троїцький, режисер постановки, організатор "Гогольфесту".— Коли я побачив крани, док, море і цих людей.
Неро — з грецької вода.
Еллінська культура, море і промисловість — складові генетичного коду Маріуполя.
Без переосмислення цього неможливе майбутнє міста.
Після балету кранів глядачі перемістилися у плавучий док завдовжки 200 м, висотою 15 м.
Тут танцюють актори маріупольського лялькового театру, "Театроманії", київського "Даху" й машини-навантажувачі.
Сюжетна лінія як така відсутня.
Очищення та відродження символізують поступове затоплення доку, під час якого виконавці опиняються на півметра у воді, та підняття 30-метрового хреста у фіналі.— Коли хтось каже — я такого не бачив або я такого не розумію — це нормально, — продовжує Троїцький.
— У сучасному мистецтві закладено певну провокацію, що зіштовхує людину з її точки.
Якщо не зрушувати з неї — самостійно чи за допомоги мистецтва, тоді звужується горизонт.
Що наше бачення і сприйняття вужчі, то легше нами маніпулювати.
До Маріуполя фестиваль сучасного мистецтва "Гогольфест" 10 років відбувався у Києві.
На Донеччину переїхав після невдалої спроби організаторів порозумітися зі столичною владою.