MY.UAНовости
Главный таможенник Максим Нефедов: Меня уже предупреждают «Готовься. Бери охрану. Машину сожгут»
Главный таможенник Максим Нефедов: Меня уже предупреждают «Готовься. Бери охрану. Машину сожгут»

Главный таможенник Максим Нефедов: Меня уже предупреждают «Готовься. Бери охрану. Машину сожгут»

Таможня получила нового руководителя — Нефедова.

Идеолог системы Pro.

Zorro рассказал ЭП, что ждет ведомство, как он планирует бороться с контрабандой и почему не пошел в парламент.

Віддати митницю на аутсорсинг іноземцям, з'єднати з податковою, роз'єднати з податковою, створити єдину міжрегіональну митницю, зменшити утричі кількість митниць, ліквідувати її територіальні юридичні особи.

Деякі з цих планів залишилися на папері, деякі стали реальністю, а деякі будуть реалізовані.

Мінлива позиція уряду щодо формату роботи митниці вихолостила її, призвела до її поглинання податковою.

Функції органу стали більш фіскальними: митники більше зосереджені на збиранні податків, ніж на боротьбі з порушеннями.

В кінці 2018 року уряд вирішив знову роз'єднати митницю і податкову.

Днями митниця отримала нового керівника — Максима Нефьодова.

Досі він працював першим заступником міністра економіки.

У Нефьодова репутація успішного реформатора в сфері державних закупівель, ідеолога системи Pro.

У митній справі йому ще належить розібратися.

З розмови помітно: у нього є відповіді не на всі питання.

Нема конкретики щодо зміни функціоналу митниці та особливостей притягнення до відповідальності за корупцію та контрабанду.

У розмові з журналістами Нефьодов анонсував низку радикальних змін: від необхідності ухвалення Митного кодексу до зміни структури нового органу.

Дієздатність Нефьодова залежить від того, яким виявиться новий уряд.

У випадку зміни міністра фінансів він ризикує опинитися в зоні політичного дискомфорту і, як його попередники, увійти в клінч з новим міністром фінансів, керівником податкової та правоохоронними органами.

ЕП зустрілася з чиновником в кафе Takava і розпитала його про те, що чекає на митницю, як він планує боротися з контрабандою і чому не пішов у парламент.

— Хто замість вас працюватиме у Мінекономіки?.

— Думаю, зараз ніхто.

Ми не можемо призначити нову людину раніше, ніж за два тижні.

За домовленістю зі Степаном Івановичем (Кубівим, — ЕП) я продовжую працювати, консультувати колег з Pro.

Zorro з окремих питань.

— Зараз модно йти в парламент за списками.

Чому ви не балотуєтеся?.

— З мене вийшов би посередній політик.

По-перше, я менеджер.

Вважаю, що зможу принести значно більше користі тут.

По-друге, мені здається, що в Раду вже пішло достатньо людей, і від того, опиниться там Макс Нефьодов чи не опиниться, точно нічого принципово не зміниться.

Ми виявилися справжньою кузнею кадрів.

Коли говорю «ми», то маю на увазі наше «недобите» реформаторське угруповання.

Люди з BRDO пішли в «Слугу народу», люди з Pro.

Zorro — в «Голос».

— Ваш друг, операційний директор «Pro.

Продажі» Андрій Мотовиловець, пішов у «Слугу народу».

Чому люди пішли у різні партії?.

— Це їхній особистий вибір.

— Це не означає, що Pro.

Zorro надає перевагу списку «Слуги народу»?.

— А фінансовий директор Pro.

Zorro Андрій Кузьменкопішов за мажоритарним округом від «Голосу».

Перепрошую, але що я тут маю сказати?.

— Приміром, що ви формуєте свою лобістську групу в парламенті.

— Я почуваю себе прямо як мікроолігарх (сміється).

У мене всюди тепер стільки знайомих: в «Українській стратегії» (партія Володимира Гройсмана.

— ЕП), в «Європейській солідарності» (партія Петра Порошенка.

— ЕП).

Якщо без жартів, то це показник того, як політичні лідери насправді оцінюють реформи, які ми проводимо, і той кадровий потенціал, який у нас є.

Мені приємно, що на людей з наших проектів є попит.

Це особисто їхня заслуга.

Я ні за кого не просив і ніякі списки нікому не радив.

— Конкурс на посаду керівника митниці пройшов зі скандалом.

З'явилася інформація, що ваша кандидатура просувалася як пріоритетна.

Наші джерела теж казали, що ви переможете.

Потім про спланованість конкурсу заявив депутат з БПП Андрій Антонищак.

Чому так сталося?.

— Я писав пост у Фейсбуці з цього приводу.

Мене здивувала кількість і якість кандидатів.

Я очікував, що участь у конкурсі візьме принаймні кожен партнер за податковим напрямком кожної великої юридичної компанії.

Вони не прийшли.

З точки зору якості кандидатів для мене це сумна історія.

Я був би щасливий, якби прийшли кращі люди, ніж я, на митницю і в Мінекономіки, у будь-яку іншу сферу, а я міг би з щирою душею залишити цей фронт і повернутися в бізнес.

Я не хочу якось оцінювати своїх суперників щодо того, кращі вони чи гірші, але мені б точно хотілося закликати людей більше подаватися на такі конкурси.

— Чому позов подав Антонищак? Не було схоже, щоб він керувався намірами вибрати кращого кандидата.

Він «збивав» саме вас.

— Я, напевно, сприймаю це як комплімент собі особисто.

Люди, навіть не знаючи про мої плани реформування митниці, сприймають мене як загрозу.

— Якщо міністр фінансів Оксана Маркарова піде з уряду, ви ризикуєте опинитися в зоні політичного дискомфорту.

— Якщо Кабмін мене призначить, то це державна служба, кількарічні контракти.

Цієї стабільності досить.

Це не посада заступника міністра чи міністра, якого можна швидко звільнити.

Інший аспект — наскільки комфортно буде працювати.

Зрозуміло, що це єдина зв'язка: Мінфін, митниця і податкова.

Я не готовий працювати з будь-яким міністром фінансів або просто виконувати завдання, які спускають згори.

Я чітко озвучую це всім політичним стейкхолдерам, з якими спілкуюся.

Я готовий працювати на результат.

Не в тому сенсі, що я в білому, а всі мене не варті, і розповідатиму всім, як потрібно жити.

А в тому, що в моїй зоні відповідальності не буде напівмір.

Не буде такого, як мені казали інші «реформатори»: «От ці два департаменти я не контролюю.

Мені просто сказали їх не чіпати — і я їх не чіпаю».

Я так не можу і не буду.

Якщо будуть спроби призначити мені заступників за квотами або людей, яких не можна чіпати, то я точно не залишуся.

— У вас є бачення своєї команди, своїх заступників?.

— Наступні два тижні я займатимусь інтерв'ю, спілкуванням з людьми.

У Міністерство економіки я не привів з собою жодної людини, яку знав до цього.

Лише з Олексієм Соболєвим ми колись працювали в Dragon Capital.

Усіх інших знайшов через Фейсбук, рекрутерів, конкурси.

— З новим керівником податкової служби Сергієм Верлановим ви вже синхронізували план дій щодо роз'єднання ДФС?.

— Ми з Сергієм Верлановим в дуже гарному зв'язку.

Я його дуже сильно поважаю.

Спробуємо зробити це максимально ефективно.

У нас не буде суперечок, кому яка будівля дістанеться, хто яке крісло забере.

— Там більш глибинні моменти: щодо розподілу баз даних, функціоналу.

— Стосовно баз даних немає ніяких сумнівів: бази даних митниці залишаються митниці, а бази даних податкової — податковій.

Між ними будуємо інтеграцію і взаємний обмін даними.

Раніше обговорювалася ідея передавання баз даних у Мінфін.

Зараз це питання підвішене.

Це питання інституційної спроможності.

З технологічної точки зору ІТ-систему краще будувати в митниці.

У гіпотетичному майбутньому треба мати один data storage для всіх державних органів, де кожен триматиме свою інформацію, але до цього нам ще далеко.

— Які ваші плани щодо митниці? Які завдання ставилися перед вами?.

— Переді мною ніхто не ставив ніяких завдань — ні президент, ні прем'єр, ні Оксана Маркарова (міністр фінансів.

— ЕП), ні МВФ.

Зрозуміло одне: митниця — це проблема.

З неї треба створити щось гарне, щось таке, що не асоціюватиметься з корупцією, поборами, затримками вантажів, контрабандою, порушеннями, чергами, «піджаками», «скрутками».

Стосовно того, як вирішувати ці проблеми, на жаль, нема якогось одного рецепту.

Треба робити одночасно все.

Я пропонував п'ять основних речей.

Перша — це електронізація.

Це основний метод боротьби з корупцією і неефективністю.

І в сфері закупівель, і на митниці держава, на жаль, не може собі дозволити якісних високооплачуваних службовців.

На митниці зараз працює 10,3 тис людей.

Їх не можна просто так звільнити і набрати нових.

Ми маємо рухатися шляхом максимальної автоматизації процесів.

З одного боку, це спростить роботу державних службовців, а з іншого — зменшить можливості для ухвалення корупційних рішень.

Плюс це спростить торгівлю.

Електронізація є потужним елементом покращення бізнес-клімату.

Другий блок — це кадрова реформа.

Кадрові зміни в будь-якій організації однакові.

Потрібно зрозуміти, хто наші співробітники, як плануємо наймати нових, як їх навчити і як потім оцінювати, кого підвищувати, а кого звільняти.

— Ви сказали, що зараз 10 300 митників.

Це багато чи мало?.

— З них 6 тис — це митники «з печатками», тобто ті, які фізично працюють.

Решта — це персонал.

Кількість залежить від моделі.

Якщо ми порівнюємо з німецькою моделлю, де митниця — це правоохоронний орган, то нам потрібно збільшити їхню кількість щонайменше удвічі.

Я не прихильник цього.

Якщо порівнювати з Польщею, то у нас мало митників.

Я не маю на увазі, що їх потрібно терміново набирати.

Я проти збільшення кількості держслужбовців.

Як ліберал я тільки за їх скорочення, але скорочувати зараз можна лише з огляду на адміністративні функції.

Просто так скоротити 2 тис.

людей неможливо.

Проте в контексті об'єднання митниць це реально.

На митницях, особливо там, де нема кордону, адмінперсонал становить більшу частину штату.

— Що ви маєте на увазі, коли говорите про об'єднання митниць?.

— Зараз у нас 26 митниць.

Це надмірна кількість.

Я прихильник того, щоб їх було п'ять чи шість.

У чому складність? У нас трудове законодавство вимагає погодження всіх дій з керівником.

Якщо людина звільняється, їй потрібно, щоб керівник її звільнив наказом.

Якщо буде єдиний керівник, який буде змушений підписувати усі лікарняні, відпустки та кадрові рішення, це буде пекло.

Сергій Верланов при роз'єднанні ДФС вважає за доцільне перевести 70% податківців у нову податкову службу.

Яка ваша модель? На митниці повинні продовжити працювати нинішні митники?.

— Я би дуже хотів радикально почистити лави митників, але зараз це фізично неможливо.

Це буде поступовий холістичний (цілісний.

— ЕП) процес.

В ідеалі мені б хотілося вивести митників з-під дії закону "Про державну службу" і перевести їх на строкові контракти — річні, трирічні, п'ятирічні.

Хочу отримати можливість встановлювати для них не тільки індивідуальні, а й групові KPI.

Я би радикально змінив оргструктуру митниці.

— Як саме?.

— Я б запровадив структуру, яка діє у великих ІТ-компаніях.

Там має місце організація роботи працівників навколо певного продукту, а не підрозділу.

Продукт — це, приміром, якісний процес поштових відправлень, організація малого прикордонного руху, експорт-імпорт товарів.

Митники можуть бути поділені не за департаментами, а за напрямками роботи з кожним продуктом.

Мені здається, що така організація була б значно цікавіша.

У митниці є три головні завдання: митна безпека, сприяння міжнародній торгівлі, збір надходжень.

Останнє завдання у нас взагалі головне.

Основна функція митниці — щоби «білі» товари їхали швидко, а «чорні» — не їхали.

Я б дуже хотів експериментувати з «продуктовим» підходом, щоб митниця переосмислила свої функції і розуміла свій функціонал в широкому сенсі цього слова.

Він не в тому, щоб поставити печатку і видати митну декларацію, а в тому, щоб забезпечувати якісний процес перетину кордону.

Інакше все зведеться до перекладання папірців і спроб знайти якусь свою вигоду.

— На зустрічі Володимира Зеленського з бізнесом, на якій ви також були, підприємці нарікали на контрабанду.

Президент сказав, що він звільнив низку голів держадміністрацій, бо вони були причетні до контрабанди.

Ви плануєте змінювати керівництво митниці в цих областях?.

— Безумовно, кадровий склад митниць треба оновлювати.

Кожний державний орган, і митниця тут не виняток, умовно складається з трьох груп кадрів.

Є люди, на яких цей державний орган тримається.

Багато з тих людей с це професіонали, кістяк.

Є сіра маса, яка приймає будь-яку позицію керівництва.

Керівництво сказало працювати чесно — ну, вони працюють чесно.

Керівництво сказало, що можна грабувати каравани — значить, грабуємо каравани.

Є люди, з якими неможливо знайти компроміс.

Це люди з дорогими годинниками та автомобілями.

Останніх потрібно як мінімум звільняти, а бажано порушувати кримінальні справи і садити за ґрати.

Я часто повторюю, що можна дати людині якісь технічні знання, можна навчити людину працювати в ІТ-системі, але не можна навчити людину бути чесною.

Я не знаю, як це зробити.

Ці люди мають піти.

— То ви будете перевіряти митників у 15 областях (по аналогії зі звільненням 15 голів ОДА Володимиром Зеленським — ЕП)?.

— Потрібно відреагувати і зняти людей, до яких є очевидні претензії.

Однак я ще не настільки близько знайомий з персоналіями команди, щоб називати імена.

Можна провести чесні конкурси, через які прийдуть старі кадри.

Поміняємо "шило на мило".

Потрібно проводити кардинальну зміну системи.

— Можливо, варто змінити критерії конкурсу?.

— Мова не тільки про це, мова про зміну процесу.

Якщо люди розуміють, що процес побудований так, що їхня корупційна рента сильно знижується, а ризики для них зростають, і треба працювати по-новому, то вони і не приходять.

У Pro.

Zorro приховані корупціонери не подаються, бо вони знають: їм там "ловити" нічого.

Варто побудувати таку систему, за якої навіть якщо корупціонер прийде, то йому треба буде дуже сильно подумати, де вкрасти.

— Ви назвали два пріоритети своєї роботи.

Які ще три?.

— Перший — електронна митниця.

Другий — кадрове оновлення.

Третій — митна інфраструктура.

Це не лише горезвісні сканери, про які соромно згадувати, а й автоматичні ваги, автоматичне сканування номерів, поворотні камери.

Останні колись були.

Був підрозділ, який з Києва міг дивитися, що відбувається на конкретних митних постах.

У складах бригад навіть була людина, обов'язок якої був дивитися на камеру.

Коли камера починала рухатися і помічала порушення, людина давала сигнал: "Охорона, відміна (скасування.

— ЕП)!".

Потрібно створити інфраструктуру, яка дозволить ліквідувати черги.

Якщо на кордоні черга — з'являється корупційна мотивація.

Четвертий пріоритет — інтеграція у європейську (ЄС.

— ЕП) митну спільноту.

Митниця не існує сама по собі.

Синхронізація українського законодавства з європейським — надважливе завдання.

І, звісно, — оновлений Митний кодекс.

Актуального Митного кодексу сьогодні нема, його треба писати.

— Потрібно ухвалювати новий Митний кодекс?.

— Звичайно.

По-перше, чинний далекий від європейських норм.

По-друге, у ньому є купа нежиттєздатних речей.

Митний кодекс дозволяє розмитнювати будь-що будь-де.

Це породжує нездорову конкуренцію серед митниць.

— Конкуренцію за обсяг зібраних платежів заради виконання плану.

— Знаєте, це як у Пелевіна: «В этом невысказанном предположении — суть всей нашей молодой демократии».

Те, що будь-який товар будь-якого типу можна провезти і розмитнити будь-де — це неправильна концепція.

Правильна концепція — централізувати досвід та інфраструктуру за типами товарів.

На одній митниці кордон перетинатимуть одяг і тканини.

Там буде лабораторія, яка перевірятиме їх якість.

На іншу їхатимуть фрукти й овочі.

— Коли запрацює спільний митний контроль?.

— Щоб дійти до взаємного визнання результатів митних перевірок, треба почати обмінюватися інформацією.

— Відсутність обміну інформацією блокує процеси не тільки на митниці.

— У 2018 році Євростат показав 160 млн євро експорту взуття, а до України доїхало 40 млн євро.

Це складне питання.

Це величезний пласт роботи.

Митниця переобтяжена фіскальними функціями.

Це результат того, що одні функції превалюють над іншими.

Ризик-менеджмент відсутній.

З митниць треба видалити всіх, хто там перебуває, крім митників.

Особливо правоохоронців.

— Тобто представників інших органів влади там не повинно бути?.

— Вони взагалі не повинні там перебувати.

Є питання перетину кордону і розмитнення.

Мрія кожного органу — вписати себе в митну декларацію, щоб без його підпису товар не їхав.

Ми недавно вели страшну боротьбу, щоб прибрати контроль екологів за баластними водами.

Вони вважають, що не може йти корабель, поки вони не проконтролюють баластні води.

Ми пропонували вирішувати питання екологів, питання торгівлі і питання сертифікації окремо.

Зараз до митниці прив'язано 40 органів!.

Не я перший прийшов і подав геніальну ідею, щоб прибрати усіх з митниці.

Це питання компромісів і пошуку оптимальної схеми роботи в кожному випадку.

Просто я ніколи не чув, щоб цим хтось колись переймався, якщо чесно.

— Орієнтація митниці на збирання надходжень обумовлена тим, що при об'єднаному відомстві податкова певною мірою поглинула митницю.

Ця меншовартість митниці позначилася на її функціоналі.

Чи потрібно, на вашу думку, відновлювати окремі функції митників або посилювати їх?.

— Звичайно, їх треба посилювати.

— Як саме?.

— Тут нема єдиної моделі.

У Європі є митниці, які працюють винятково на перевірки і фактично є правоохоронними органами.

В українських реаліях я проти того, щоб це був правоохоронний орган.

Чи треба взагалі прибирати оперативну функцію? Мені здається, що ні, бо хто тоді фіксуватиме злочини?.

Виникне ситуація, коли митник загляне під машину, знайде контрабанду і що далі? Після цього він повинен чекати на поліцію?.

— У 2018 році МВС та Мінфін скооперувалися і в рамках боротьби з контрабандою дозволили поліції перебувати на митниці.

— Це класична тема: заведімо на митницю всіх, кого можна.

— Це дало якийсь ефект, допомогло подолати контрабанду?.

— Це риторичне питання.

Теоретично — чим більше на митницю напхати людей, тим складніше буде домовитися.

Можна додати ще журналістів-розслідувачів, "Автомайдан", атовців, бурштинокопачів — буде ще складніше домовитися.

Проте ця модель виглядає не дуже добре.

Напевно, певні правоохоронні функції в митниці мають залишитися.

Однак перетворювати її на орган, який зупиняє машини та перевіряє їх на наявність вантажів, які везуть з порушеннями, — це перебір.

Це має робити хтось інший.

— Хто?.

— Служба фінансових розслідувань.

Фізично зупиняти, напевно, має поліція.

— Ця ж служба повинна відстежувати рух товарів, які були незаконно завезені у країну та опинилися на міських ринках? По ланцюжку відстежувати, з якої митниці ці товари прийшли?.

— Вважаю, що так.

— Отже, боротьба з контрабандою виявилася неефективною.

Можливо, покарання слабке? Може, треба повернути кримінальну відповідальність?.

— По-перше, слід правильно використовувати термінологію.

Контрабанда — це наркотики, зброя, раби.

Це кримінальна відповідальність.

Те, що ми в побуті називаємо контрабандою, — це порушення митних правил.

Чи треба їх криміналізувати? У нашій країні з нашими судами і нашою правоохоронною системою криміналізувати порушення митних правил неможливо.

Це зіграє не проти тих, хто готовий давати хабарі.

Вони все одно перебувають поза легальним полем.

Повернення кримінальної відповідальності можна буде легко використовувати проти звичайних людей.

Пам'ятаєте, як СБУ порушувала справи за якийсь годинник з камерою чи за запчастини до дрона, які вони кваліфікують як шпигунські? Я готовий сприймати це як свій мандат — захищати людей у таких випадках.

— Служба фінансових розслідувань ще не створена.

Може, когось з ревізорів на митниці слід лишити?.

— Ідеально — коли на митниці нема ревізорів взагалі, коли всі перевірки робляться дистанційно з використанням технічних засобів, електронного обміну.

Свої питання ревізори нехай вирішують потім окремо, а не коли товар зупинений і стоїть на кордоні.

Це стосується правоохоронців, СБУ в тому числі.

— Що це означає «нехай вирішують потім окремо»? Це людина спочатку поспілкується з прикордонниками, потім заїде на митницю, потім до екологів, потім до СБУ...

— Дуже неправильна модель.

Я розумію, що для цих людей краще прив'язати себе до перетину кордону, тому що товар або ввезений, або не ввезений.

Одна справа, коли тебе затримали в аеропорту і ти сидиш в кімнаті очікування.

Інша — коли тобі прийшла повістка в суд і потрібно йти туди з адвокатом.

Зрозуміло, якщо ввозяться небезпечні товари, то не треба чекати на рішення суду.

Це питання ризик-орієнтованого підходу.

Проте в більшості випадків питання може вирішуватися без зупинки партії товарів, опломбування, зберігання.

Я не вірю, що це найкращий метод перевірки товарів.

Мені дуже не подобається історія, коли величезна кількість органів прямо намагається вписати своє погодження, свій підпис, свій штамп у митну декларацію, щоб використовувати це як інструмент тиску на бізнес.

Ймовірно, можна зробити попереднє добровільне декларування.

Хто добровільно і заздалегідь готовий відкривати свою інформацію, той може працювати за спрощеним порядком.

Якщо ж ми впіймаємо його на порушенні, він втратить цей привілейований статус.

— На зустрічі Зеленського з бізнесом директор групи MTI Володимир Цой сказав, що з призначенням Івана Баканова в.

керівника СБУ потік контрабанди активізувався.

— Цю проблему не можна вирішити точковими методами, просто звільнивши у відділі «К» п'ять людей.

Ну, звільнимо.

Невже ці п'ять людей контролюють все в країні? Схеми неможливі без участі керівництва митниці.

Коли кажуть, що це все погані начальники змін, а вище керівництво нічого не знає, я цьому не вірю.

— Бізнес закликає припинити застосування індикативних цін 2008 року.

— У нас на митниці куди, вибачте, не плюнь — всюди проблеми.

Не тільки з індикативними цінами.

Проблема з коригуванням митної вартості.

З одного боку, суб'єктивізм співробітників митниці — це погано.

Коли він може самостійно коригувати митну вартість, вирішувати, що скільки має коштувати.

З іншого боку, ситуація абсолютної довіри до бізнесу призводить до кави по 10 центів за кілограм, на яку всі документи оформлені ідеально.

Треба знайти компроміс.

Напевно, цей компроміс може зсуватися в бік більшої можливості коригування паралельно із збільшенням довіри до митниці.

У середньостроковій перспективі має запрацювати автоматичний ризик-менеджмент в режимі онлайн, коли інформація підсумовується за всіма перевезеннями, за всіма цінами, за всіма категоріями товарів.

Я не знаю, яка справедлива ціна.

Хтось купив дорожче, ніж на Rozetka чи ОLХ, але хіба можна порівняти ціну на Rozetka за одиницю з ціною у Черкаській області за тисячу з пост-оплатою 90 днів і з умовою розвезення по області? Ні.

— Інформація щодо цін на митниці повинна бути публічною?.

— Я виступаю за публічність.

Моя ідеологія не змінюється від місця роботи.

У нас дуже низький рівень довіри до держави.

Можливо, десь у Японії мають працювати інші принципи, та коли усі впевнені, що в закупівлях крадуть, єдина можливість з цим боротися — відкривати 100% інформації.

Мені кажуть: «А як же комерційна таємниця?».

Кажу: «Се ля ві».

«А як же персональні дані? Хтось побачить мій підпис».

Я кажу: «Се ля ві».

Володимир Зеленський анонсував посилення контролю над лінією розмежування з непідконтрольними територіями.

Що це означає?.

— Складно сказати, була тільки перша зустріч з цього приводу (в Офісі президента.

— ЕП).

Принаймні, на якій я був.

Для нової адміністрації питання пунктів перетину лінії розмежування пріоритетні.

Соромно, що там відбувається.

Там величезні корупційні ризики.

В АП (в Офісі президента.

— ЕП) хочуть з цим розібратися, облаштувати нормальні пункти перетину.

Головна ідея — добудувати пункти перетину, призначити відповідальних проектних менеджерів за кожен пункт.

Звучала ідея, яка мені сподобалася, про необхідність зібрати users stories.

Потрібно зрозуміти, хто ці люди, які перетинають цей кордон, що вони там роблять.

Це дуже нетривіальне питання.

Є певна кількість людей, які їдуть за пенсіями.

Хтось їде скуповуватися, бо на окупованих територіях товари значно дорожчі.

Є люди, які їдуть лікуватися, хтось їде в ЦНАП, хтось їде вчитися.

Хтось до родичів їде.

У кожного різні потреби і ці потреби не обов'язково прив'язані до пункту перетину.

Можна побудувати найкращий пункт перетину, а люди їдуть в Ощадбанк, який працює з 9.00 до 16.00, щоб зняти гроші з картки у єдиному банкоматі.

— Може, краще поставити банкомат Ощадбанку на цьому пункті?.

— Умовно.

Або ЦНАП.

І розуміти, за якими саме послугами їдуть люди.

— Якою буде ваша зарплата?.

— Ще не знаю.

Сподіваюся, буде встановлена підвищена зарплата для всіх митників.

Це не питання одного Максима Нефьодова.

Якщо це не можна переглянути одночасно для всіх, то це потрібно робити поступово.

Зарплати мають підвищуватися до ринкового рівня для кожної ланки працівників.

— За штатним розписом у вас з преміями 60-70 тис.

— Трішечки більше.

— Згідно з вашою декларацією, за 2018 рік ви заробили 1,1 млн грн.

Це близько 91,7 тис.

грн за місяць.

— Це «брудними».

Я ще не знаю, що буде на митниці.

У державних структурах одразу визначити зарплату неможливо.

Треба рахувати.

— Як ви пішли на посаду, якщо не знаєте, яка зарплата? Ви молодий, у вас родина.

Вам же треба щось їсти.

— Я дивлюся на це дуже просто.

Я точно не радію цій посаді, бо мене вже попереджають: «Ти готуйся.

Бери собі охорону.

Машину спалять».

Я вірю в концепцію вікон можливостей.

Як у бізнесі, так і в реформах.

Зараз відкривається унікальне вікно можливостей на митниці.

Його не було з часів Майдану.

Я міг не податися на конкурс і, давайте відверто, влаштуватися на значно кращу посаду в приватному секторі або деінде.

Чи може бути популярним митник? Не може.

Якщо боротися з контрабандою, то десь по ланцюжку певних товарів можливе їх короткострокове подорожчання.

Одна справа, коли постраждав «чорний» контрабандист, мільйонер, а інша — коли це люди, які потім торгують цим товаром.

Ти наче їх роботи позбавляєш.

— Для вас очолити митницю — це не про гроші, а про амбіції та виклик?.

— Коли буде наступне вікно можливостей реформ на митниці? Можливо, за два роки, а можливо, ніколи.

Зараз є Маркарова, є підтримка Кубіва, у мене є розуміння, що я знайду підтримку великої кількості депутатів з різних фракцій, які, сподіваюся, вірять мені особисто, тому що бачили, як я працюю всі ці роки.

Відмовитися від цього? Я особисто жалкуватиму.

Так, я зароблю більше в бізнесі, але за 40 років буду дивитися на себе в дзеркало і думатиму, що у мене був шанс, а я не пішов.

Ну, було б у мене дві машини, а не одна.

— За декларацією, у родині дві машини: Audi A6 2016 року та Infiniti EX35.

— Однієї нема — викрали.

Не знаю, як її вивести з декларації.

НАЗК не цікавлять депутати, у яких сотні земельних ділянок, нерухомість.

Їх цікавлять в основному такі, як я.

Машину вкрали, але якщо я не вкажу її в декларації за 2019 рік, то спитають, де вона або гроші.

Я вже уявляю собі цей процес.

Останній запит від НАЗК, який мені прийшов, стосувався проведення звірки моїх нарахувань в Міністерстві економіки і моїх надходжень на картку.

— Ми подивилися декларацію Кубіва.

Він отримує меншу зарплату, ніж ви.

— Степан Іванович відмовляється від нарахувань премій, всього іншого, розподіляє це на нас, незважаючи на те, що ми менше потребуємо.

— Вам закидали, що ви — прикриття дій Степана Кубіва, якого не раз звинувачували у корупції.

— Яким чином я його прикриваю чи не прикриваю? Я не готовий коментувати такі звинувачення.

Я готовий відповідати за власні дії, за дії своїх співробітників.

Зрозуміло, що політика — це майстерність компромісів.

— Що вам не вдалося зробити у МЕРТ?.

— Не зміг знайти кардинально новий підхід до реформування сфери адміністративних послуг.

Робив кілька підходів до цієї штанги — і не знайшов.

Тому виступаю прихильником формування Міністерства ІТ, консолідації цих функцій у ньому.

Зараз функціонал розпорошений.

Я так і не зміг знайти підрядника або того, хто міг би продати софт для нормальної платформи електронних послуг.

Пройшов всіх — від найбільших підрядників у світі, як ІВМ, до невеликих компаній, українських розробників.

Мені не вдалося знайти рішення, з яким мені було б комфортно.

Можливо, був переобтяжений іншим функціоналом.

Можливо, це моя особиста поразка, але я не задоволений результатом.

Поделиться
Поделиться сюжетом
Источник материала
Упоминаемые персоны
Запасайтесь уже сейчас: Украине грозит резкое удорожание важного продукта
Знай
2025-06-29T16:00:44Z
Станут роскошью: цены на ряд продуктов взлетят минимум вполовину – что подорожает
Знай
2025-07-07T02:12:32Z
Дополнительные 2000 грн к пенсии: кто может получить
Знай
2025-06-27T18:36:38Z
В Украине хотят изменить порядок индексации пенсии: что будет отменено
Comments UA
2025-07-07T14:09:20Z
В России дефицит бюджета вырос в шесть раз
Корреспондент
2025-07-08T09:30:47Z
Стоимость борщевого набора бьет рекорды: есть ли надежда на снижение цен
Знай
2025-07-08T09:21:43Z
"Укрэнерго" предупреждает украинцев об электроприборах: могут вернуть графики отключения света
Знай
2025-07-08T05:06:45Z
Кабмин анонсировал изменения в начислении пенсий
Корреспондент
2025-07-07T18:27:07Z
Россия захватила второе из четырех месторождений лития в Украине – Le Figaro
ZN UA
2025-06-27T11:24:21Z
Этим людям может навредить черника: кому ее следует избегать
Comments UA
2025-07-07T14:21:28Z
Почему нельзя спать с открытыми окнами: неожиданный ответ
Gazeta UA
2025-06-28T02:21:22Z
Кровотечение во время секса: когда это норма, а когда следует бежать к врачу
Знай
2025-07-04T20:51:38Z
В Британии циркулирует новый штамм COVID-19 с необычным симптомом
ZN UA
2025-07-07T06:46:55Z
Сироп от кашля тестируют, как лекарство от деменции
Фокус
2025-07-08T09:42:03Z
Что произойдет с памятью, если есть чернику каждый день: ученые ответили
UAToday
2025-07-08T09:00:19Z
Что будет с организмом, если на месяц отказаться от молочных продуктов
Comments UA
2025-07-07T13:06:51Z
Как поливать огурцы в жару и чем подкормить: советы опытных садовников
TSN
2025-07-07T09:48:17Z
Сколько минут нужно ходить на неделю, чтобы продлить жизнь на 7 лет
TSN
2025-07-07T14:33:01Z
Блогер с Черниговщины Олег Серик работает на российские спецслужбы?
Новости Украины
2025-07-08T09:45:14Z
На выборах Украину ждут три варианта, а настоящая война начнется через пять лет – интервью с Аркадием Бабченко
Telegraf
2025-07-08T05:03:41Z
Война тут же прекратится: Москва выдвинула абсурдные условия "мира"
Comments UA
2025-07-07T11:57:54Z
Грязная политика на крови: в Киеве разворачивается внутренний фронт
Comments UA
2025-07-07T10:18:52Z
Кабмин еще не направил Конкурсной комиссии свое решение о неназначении директора БЭБ
ZN UA
2025-07-08T10:19:10Z
Президент Чехии дал прогноз по войне в Украине
Корреспондент
2025-07-08T10:18:57Z
"Украину сдали путину": политолог сделал важное заявление о "предательстве" Запада
Знай
2025-07-03T20:30:09Z
Драка между Мединским и Умеровым на переговорах в Стамбуле: спикер МИД объяснил ситуацию
Comments UA
2025-07-06T09:51:18Z
Предсказание, от которого стынет кровь: "Китайский Нострадамус" рассказал, что случится в 2025 году
Знай
2025-07-07T20:30:12Z
Оккупанты атаковали Харьков дронами: есть попадания
Хвиля
2025-07-07T06:27:17Z
Будет ад: синоптикиня назвала самые жаркие дни в июле
TSN
2025-07-04T09:09:00Z
Россия пытается взять большой город в полукольцо: есть ли успехи у солдат Путина
GlavRed
2025-06-28T07:27:54Z
Лікарі назвали найнебезпечніше морозиво
AgroNews
2025-07-07T16:21:45Z
Птица бросилась защищать небо Украины - и вступила в бой с российским дроном на Запорожье
Новости Украины
2025-07-08T10:18:33Z
Сырский заявил, что ВСУ восстанавливают позиции и удерживают территории в двух областях РФ
ZN UA
2025-07-08T10:16:42Z
Россияне нацелились на ключевой город: он уже полностью простреливается беспилотниками
Telegraf
2025-07-07T20:15:59Z
Удар по мобилизации. Россия атакует ТЦК
Корреспондент
2025-07-07T21:18:24Z
На линии фронта появились редкие хищники, занесенные в Красную книгу
Gazeta UA
2025-07-07T07:33:40Z
Какой церковный праздник 7 июля: что обязательно нужно сделать в этот день
Comments UA
2025-07-07T04:06:35Z
Дополнительные выплаты от ООН: успейте оформить до конца июля
Знай
2025-06-28T08:21:47Z
Стало известно, сколько россиян поддерживают войну и сколько хотят ударить ядеркой по Украине
Comments UA
2025-07-04T06:54:18Z
Возможно, вы еврей - проверьте себя: украинские фамилии еврейского происхождения
Telegraf
2025-07-07T07:45:19Z
Какой через 10 лет будет Украина: опрос КМИС показал, что думают украинцы
Comments UA
2025-07-08T10:06:52Z
Крупнейший порт Европы готовится к потенциальной войне с Россией — FT
ZN UA
2025-07-08T09:57:35Z
Движение через украинскую границу значительно возросло: какими пунктами пропуска пограничники советуют не пользоваться
TSN
2025-06-29T08:06:56Z
6 июля: какой сегодня церковный праздник и что можно и нельзя делать в этот день
Comments UA
2025-07-06T04:03:59Z
Формат работы ТЦК в Украине кардинально изменится: стала известна причина
Comments UA
2025-07-08T05:42:00Z
Как распознать китайскую гречку: три простых признака
Gazeta UA
2025-07-06T09:57:33Z
Как американцы моют посуду: почему в США не используют губку
UAToday
2025-06-27T10:06:26Z
Зачем эксперты советуют брать с собой салфетку, когда идете покупать клубнику на рынок: хитрый трюк
TSN
2025-06-26T15:36:49Z
Пять дел, которые нужно сделать на выходных, чтобы лишить дома беспорядок на всю неделю
Знай
2025-07-07T15:51:07Z
Сколько калорий в фастфуде: чизбургер, биг мак и картофель фри
Comments UA
2025-07-08T09:45:08Z
Никогда не кормите этим собаку: 7 продуктов, которые ни в коем случае нельзя давать любимцу
Знай
2025-07-08T08:51:32Z
Чому не варто залишати брудний посуд на ніч. Це варто знати
Gazeta UA
2025-06-28T15:51:36Z
Что рассыпать в междурядье, чтобы морковь выросла сладкой: результат вас непременно удивит
TSN
2025-06-29T15:06:26Z
Как убрать неприятный запах из обуви в домашних условиях: понадобится одно копеечное средство
TSN
2025-07-07T12:36:12Z
Жесткая двойная атака РФ по Харькову: власти заявили о страшных разрушениях, есть пострадавшие
Comments UA
2025-07-07T08:48:21Z
Ушла из дома и не вернулась: в Днепре обнаружили мертвой девочку
TSN
2025-07-06T11:42:57Z
Взрыв под Житомиром, "разнесший" пол-села: полиция назвала причину и указала на виновников
TSN
2025-07-07T13:48:55Z
Зеленский прокомментировал взрывы под Житомиром
Корреспондент
2025-07-07T20:24:18Z
МИД Германии: Китай атаковал немецкий самолет у побережья Йемена
Лига
2025-07-08T10:18:48Z
Последствия непогоды на западе Украины: десятки сел без света, задержки поездов и проблемы на границе
Новости Украины
2025-07-08T09:42:23Z
Шесть "Гераней" по Харькову: количество пострадавших постоянно растет
Gazeta UA
2025-07-07T10:36:30Z
Россия ударила по зданию ТЦК в Полтаве: есть погибшие и раненые
Telegraf
2025-07-03T12:54:38Z
Россияне утром обстреляли Херсонщину, трое раненых
Корреспондент
2025-07-08T08:42:55Z
Ведущая Витвицкая объяснила, почему ее муж судья-воин вместо фронта отдыхает в Карпатах
Фокус
2025-07-07T13:15:28Z
Камалия рассекретила, что стало последней каплей в ее браке с Захуром: "Умоляла год"
TSN
2025-06-27T09:21:29Z
Похудевший Филипп Киркоров прокомментировал некроз, который ему приписывают
Фокус
2025-07-04T10:57:54Z
Ведущая Анна Свиридова жестко высказалась об изменнице Оксане Байрак: "Мне совершенно не больно"
Знай
2025-07-01T18:51:11Z
Презентовали международный трейлер "2000 метров до Андреевки": новый документальный фильм Мстислава Чернова скоро в кинотеатрах
ZN UA
2025-07-08T09:15:07Z
Кристина Соловий поделилась трогательными кадрами с родным братом-воином
Апостроф
2025-07-08T08:42:45Z
Анастасия Цимбалару появилась на большом концерте дуэта "Очі в Очі" в Киеве
Фокус
2025-07-07T12:51:52Z
Умер известный голливудский актер Майкл Мэдсен
Фокус
2025-07-03T20:51:36Z
Ксения Мишина свозила маму в Карпаты и рассекретила, как они отдыхали в горах
TSN
2025-07-06T12:33:56Z
Ужас Илона Маска сбывается: Tesla сброшена с трона
Comments UA
2025-07-06T14:27:06Z
Stellantis возрождает спортивное подразделение SRT
Корреспондент
2025-07-04T18:54:45Z
Toyota RAV4 стала самым популярным автомобилем в мире
Корреспондент
2025-07-01T17:09:59Z
Надежные и недорогие: 5 брендов автомобилей, заставляющих надолго забыть о СТО
Знай
2025-06-27T11:51:00Z
Jeep бросил вызов RAV4: новый Compass получит электроверсию и необычный дизайн
Gazeta UA
2025-07-08T05:09:20Z
Можно ли спрятать автомобиль на паркинг во время тревоги: адвокат разъяснила вопрос
Знай
2025-07-08T03:21:40Z
Франция требует от Tesla прекратить рекламировать автомобили как беспилотные и угрожает штрафом
Европейская правда
2025-06-24T15:54:56Z
Porsche представила новую спецверсию 911
Корреспондент
2025-07-07T17:30:56Z
Важно перед поездкой: где за границей не признают украинское водительское удостоверение
Comments UA
2025-07-07T13:15:51Z
Случаи, в которых никогда не следует использовать удлинители: советы электриков
Знай
2025-07-02T03:51:41Z
Кернес, Терехов и Чикатило: украинка стала звездой сети благодаря необычным тату
Telegraf
2025-07-07T08:57:18Z
4 приема, которые помогут улучшить чтение на любом смартфоне Android
Фокус
2025-07-07T16:15:38Z
На Google Maps нашли гигантский череп: он смотрит из воды у берегов канадского острова
Фокус
2025-07-07T07:51:42Z
Компания Meta наняла одного из ключевых специалистов по ИИ из Apple - СМИ
Корреспондент
2025-07-08T10:18:18Z
Стало відомо, яким буде врожай томатів на перероблення в Україні
AgroNews
2025-07-08T10:15:21Z
Астронавтка NASA показала фото "вторжения" малоизвестного объекта в атмосферу Земли
Comments UA
2025-07-06T05:21:50Z
На дне Атлантического океана обнаружили более тысячи бочек с радиоактивными отходами
TSN
2025-06-28T09:06:55Z
Новый раздел "Ветеран Pro" появился в приложении "Дія"
ZN UA
2025-07-07T15:00:35Z
Горы, любовь и роскошь: Милевский поделился фото с отдыха с Тамилой
Gazeta UA
2025-07-07T19:24:50Z
Свитолина рассказала, как поддержка мужа помогает ей на корте
Корреспондент
2025-07-04T10:57:17Z
Пакьяо возвращается: легенда бокса объяснил мотивацию
Корреспондент
2025-06-27T08:18:01Z
Лидер "Шахтера" Судаков не перейдет в "Наполи" – СМИ
ZN UA
2025-06-29T07:55:38Z
Рома продлевает сотрудничество с одним из лидеров команды
Корреспондент
2025-07-08T09:39:33Z
Олимпийская федерация пустила на чемпионат мира российских офицеров
Telegraf
2025-07-08T09:09:39Z
Звездный футболист Погба нашел себе новый клуб после дисквалификации за допинг
ZN UA
2025-06-28T19:27:30Z
Трансфер в Катаре: экс-звезда ПСЖ сменил команду
Корреспондент
2025-07-08T09:07:07Z
Фьюри сделал неожиданное заявление о визите в Россию
Корреспондент
2025-07-08T08:27:58Z