"Порти – це показник того, з чим стикалися ті, хто заходив в країну: імпортери, експортери, логісти.
Інвестори знали, що Україна – висококорумпована країна.
Вони бачили, що незважаючи на риторику колишньої адміністрації і запевнення, що корупція знижується, реального зниження не спостерігалося.
В результаті обсяги інвестицій в країну з кожним роком падали.
Якщо в минулому році було 2 млрд дол.
прямих іноземних інвестицій, роком раніше 2,5 млрд дол., то в цьому році лише 1,5 млрд дол.
Інвестори були чітко обізнані про те, що в Україні проблеми з інвестиційним кліматом.
Корупція в портах і зловживання екоінспекції – це окреме зерно в цілісній картині глобальної корупції в країні".
Після того, як про проблему після візиту в Одеський порт заявив президент Володимир Зеленський, поставивши завдання розібратися в ситуації голові Державної митної служби Максиму Нефьодову, Кабмін заявив про намір врегулювати проблему.
"Адже і раніше Кабмін знав про проблему, але при цьому нічого не робив", - зазначає Устенко.
Він не вірить, що уряд зможе реально врегулювати ситуацію.
"Кабмін, що йде, на тлі Ради, що йде.
Їхні заяви виглядають як частина політичної гри, яку почала минаюча влада", - зазначив Устенко.
Зазначимо, Максим Нефьодов днями висловив стурбованість діяльністю представників Державної екологічної інспекції в морських портах України.
"В кінці квітня на останньому "дерегуляційному" засіданні Кабміну уряд прийняв постанову №367, якою скасував контроль Держекоінспекції ізольованого баласту під час перебування суден у внутрішніх морських водах або територіальному морі.
Це сумно відомі перевірки баластних вод, коли інспектор "бачить" плями нафти на воді і затримує корабель у порту, поки "щось не станеться".
А кожен день простою — десятки тисяч доларів витрат", — написав Нефьодов на своїй сторінці в Facebook.
За словами голови митної служби, ця дерегуляція була "ковтком свіжого повітря" для судновласників та надією на покращення іміджу України в очах світового морського співтовариства.
За оцінками ринку, загальна сума втрат від неправомірної діяльності інспекторів становила до 200 млн доларів на рік у вигляді нествореного ВВП та недоотриманих державою і бізнесом доходів.
Прем'єр-міністр Володимир Гройсман повідомив, що до розгляду нового порядку Кабмін призупиняє екологічні перевірки в портах.
"До тих пір, поки ми приймемо рішення, перевірки в портах, накладення санкцій буде зупинено, щоб уникнути зловживань", - підкреслив він.
Крім того, Гройсман підкреслив, що правоохоронні органи відтепер будуть більше уваги приділяти повідомленням про корупцію в діях Держекоінспекції.