Канал «1+1», Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Український кризовий медіацентр (УКМЦ) презентували другий сезон реаліті про децентралізацію «Громада на мільйон.
Спеціалісти», що вийде в ефір 14 вересня.
У першому сезоні за мільйон гривень змагалися п’ять українських громад, цього ж разу учасниками проєкту стали конкретні особи – лідери громад, що представляють різні індустрії: освіту, медицину, культуру, туризм тощо.
Ще одне нововведення – залучення до проєкту іноземних учасників.
Так, українці на тиждень помінялися робочими місцями зі своїми колегами з закордону, щоб перейняти досвід роботи громад і поділитися власним.
У «Громаді на мільйон.
Спеціалісти» взяли участь фахівці з шести європейських країн — України, Фінляндії, Німеччини, Італії, Естонії та Франції.
Мер італійського портового містечка Санта-Маринелла розповів на презентації проєкту, що досвід роботи в Петриківській громаді (Дніпропетровська область) справив на нього позитивне враження, а найбільше надихнула щирість і весела вдача українців, які не опускають руки за будь-яких обставин.
У другому сезоні реаліті також покажуть вчительку школи Галицинівської громади (Миколаївська область), яка опиниться у Фінляндії, лікаря з Вознесенської громади (Миколаївська область), котрий вирушить до Естонії, фахівця в галузі готельної справи з Білоберізки (Івано-Франківська область) в Німеччині, діяча культури Мереф’янської громади (Харківська область) у Франції та інших.
Сезон складатиметься з восьми випусків.
Виробляє реаліті «1+1 Продакшн» спільно з програмою USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), за ініціативи партнера програми DOBRE — Українського кризового медіацентру.
Директорка регіональної місії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні Сюзан Фріц.
Директорка регіональної місії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні Сюзан Фріц у коментарі «Детектору медіа» розповіла, що її організація зацікавлена в проєкті, адже уважно стежить за реформами в Україні, зокрема за централізацією.
– Для нас дуже важливо знаходити шляхи розповісти про цю реформу суспільству.
Я дуже задоволена першим сезоном «Громади на мільйон», і впевнена, що другий сезон мені також сподобається, бо тизер справив на мене враження: виглядає, що це буде веселий, емоційний і надихаючий проєкт.
– Якою є фінансова підтримка проєкту з боку USAID?.
– Я не маю інформації про бюджет конкретно цього проєкту, але можу сказати, що USAID виділив на підтримку децентралізації 50 млн доларів за понад 5 років, ми підтримали фінансово 75 громад.
– Чи ви вже обговорювали третій сезон «Громади на мільйон»?.
– Ми не ведемо перемовини про третій сезон, поки що я не маю жодної інформації про це.
Керівниця жанрового напрямку іміджевих проектів «1+1 Продакшн», креативна продюсерка проєкту Алла Стащенко.
Про співпрацю з USAID та про те, як створювався другий сезон реаліті, «Детектору медіа» розповіла керівниця жанрового напрямку іміджевих проектів «1+1 Продакш», креативна продюсерка проєкту Алла Стащенко:.
– Як з’явилася ідея цього формату? Хто кому запропонував партнерство?.
– Ідея з’явилася в мене в голові багато років тому.
Коли ми зрозуміли, що в нас є шанс отримати грант, я запропонувала її DOBRE.
Офіційно, за документами, ми продали ідею їм.
– USAID повністю фінансує проєкт чи продакшн докладається також?.
– Фінансується проєкт у партнерстві, говорити про розмір або частки фінансування я не можу, бо це конфіденційна інформація, ми підписували відповідні документи про нерозголошення.
– Як ви шукали героїв закородоном?.
– Героїв ми шукали самі – у мене дуже крутий кастинг-відділ.
Я й сама маю неабиякий досвід попередньої роботи кастинг-менеджером, ще до того, як стала продюсеркою.
Переважно шукали іноземних спеціалістів через українців закородоном, просили, щоб нам когось порадили, дали контакти.
– Я нарахувала в проєкті 10 українців та шестеро іноземців.
– Так.
16 учасників – 10 українців та шестеро іноземців.
Ми зробили п'ять випусків з обміном українців з іноземцями та три випуски внутрішніх, суто українських, бо вирішили, що українцям теж є чим поділитися одне з одним.
– Чому було вирішено змінити формат?.
– Ми вирішили змінити формат у другому сезоні, бо, за законами телевізійного жанру, цікавіше споглядати за одним героєм, ніж за цілою громадою одразу.
Глядач не встигає перемикати увагу, коли бачить у центрі сюжету багато людей, а коли є два герої, які помінялися між собою, – набагато простіше й цікавіше.
– USAID або УКМЦ вносили правки до вашої ідеї, корегували її, давали поради?.
– Звісно.
Ми співпрацювали з УКМЦ, бо вони виконують комунікаційну складову проєкту, вони могли нам щось порадити, але ніколи на нас не тиснули.
– Третій сезон плануєте?.
– Розмов про третій сезон немає, хоча задумки та ідеї є.
Спочатку нам потрібно видати другий сезон, закрити всі договори, а потім подивимося.
Ми в цій ситуації залежимо від донорів, але завжди відкриті до співпраці.
@video=//www
Переможцем першого сезону стала Печеніжинська об'єднана територіальна громада (Івано-Франківська область).