Таке припущення в коментарі для Agro.
ua висловив керуючий партнер і співзасновник Big.
Blue organic blueberry farm Олег Науменко.
«Ймовірно, Brexit відбалансує нас щодо інших конкурентів.
Наприклад, можуть з'явитися квоти або ввізні мита для європейських виробників», — вважає Науменко.
Він акцентує на тому, що везти ягоди до Великобританії з України набагато довше, ніж з Польщі або Іспанії.
Витрати на логістику збільшуються.
Окрім того, багато ресурсів і часу забирає перетин українсько-польського кордону.
«Звичайно, європейські країни в цьому плані виграють.
Поляки або голландці мають коротку і налагоджену логістику.
Крім того, відсутність кордонів зараз приносить для них кращий результат», — зазначає він.
З іншого боку, поки неясно, як уряд Польщі поведе себе щодо продукції з України, яка буде перевозитись транзитом через їхню країну до Великобританії.
Можливо, вони введуть якісь нові квоти або інші обмеження.
Big.
Blue в минулому році отримала власний досвід торгівлі лохиною на британському ринку.
У минулому році компанія зібрала перший промисловий урожай ягід і відразу вийшла в європейську мережу супермаркетів Lidl.
Однак співзасновник Big.
Blue organic blueberry farm планує продовжити пошуки й інших контрагентів.
«Наші обсяги виробництва поки не дуже великі.
А ті умови, які мережа від нас вимагає, досить складні в реалізації і в плані досягнення рентабельності.
Вони поки не готові Україні платити більше, ніж полякам», — пояснює виробник.
Він також додає, що за результатами минулого року вдалося експортувати близько 28 т лохини.
Решту, приблизно 12 т, продали на внутрішньому ринку.
Цього року виробництво очікується на рівні 120 т, половина з яких піде на експорт.
«У лютому плануємо взяти участь у виставці Fruit Logistics в Берліні.
Потім визначимося, чи будемо ми продовжувати працювати з Lidl або знайдемо інших партнерів.
Ми налаштовані рішуче», — говорить Науменко.
Крім спілкування з діючими і новими потенційними клієнтами, він очікує від участі в Fruit Logistics продовження популяризації українського бренду.
Також це хороша можливість поспілкуватися з конкурентами — португальцями, іспанцями, голландцями, поляками.
Подивитися нові тренди в упаковці, логістиці, інноваційних технологіях сортування.
«Буде на що подивитися, і буде що показати.
У нас велика органічна ягода, перевірена в європейських сертифікованих лабораторіях.
За якістю, розмірами і смаковими характеристиками ми перевершуємо майже всіх європейських виробників.
А британські колеги за якістю декларують нашу продукцію як одну з найкращих в Європі», — підсумував співзасновник Big.
Blue organic blueberry farm.
Наталія Рекуненко, Agro.