Кабінет міністрів призначив голову Державного агентства України з питань кіно Марину Кудерчук.
Раніше Кудерчук працювала заступником голови Запорізької ОДА з аграрних питань, а до того очолювала міський кіноконцертний зал ім.
Про нове призначення у Держкіно та про те, як це вплине на українську кіноіндустрію Gazeta.
ua розповідає журналіст, кінокритик Ярослав Підгора-Гвяздовський."Важко оцінювати призначення.
Адже людина не була жодним чином пов'язана з кіноіндустрією.
Цілком ймовірно, що Кудерчук є підпільним генієм, чи міцним професіоналом.
Просто ми про це не знаємо.
Та матимемо можливість оцінити та обговорити призначення після перших її кроків на посаді.
Усе залежатиме від того, кого Кудерчук візьме собі у радники, яку політику стосовно кіно вестиме.
Тоді уже зможемо говорити про те, чи людина є професіоналом, чи ставлеником.
Поки призначення у мене не викликає жодних позитивних думок.
Безпосередньо Держкіно підпорядковується кабміну.
Про вплив міністерства культури на хід конкурсу на посаду голови, відомо.
Ситуація говорить про абсолютну його нелегітимність.
Можливо її створили навмисно, щоби призначати своїх людей та по-новому "рулити".
Невипадково ж, міністр культури Володимир Бородянський говорив про те, що має бути менше кіно, а більше телесеріалів.
Зараз у Держкіно є 750 мільйонів гривень, які цьогоріч розподілятимить на ті чи інші проекти.
Але якими вони будуть - невідомо"- каже експерт.
Найважливіше - була система.
Для того, аби досягти цілі, у нашому випадку становлення та визнання української кіноіндустрії, до неї іти потрібно системно.
Вилосипеда ніхто не вигадував.
За основу взяли правила, які діяли в Європі.
Зокрема у Польщі та Франції, де кіно, є важливим культурним здобутком.
Влітку, минулоріч, після того, як Пилип Ільєнко покинув посаду, усе це взяли і перекреслили.
Для того аби будувати свою концепцію кіно не треба нищити попередню.
Її потрібно будувати на основі надбання попередників.
Без сумніву, індустрію можна втримати на тому ж рівні.
За умови, що нова голова Держкіно не дозволятиме помикати собою, не ламатиме ієрархію, яка вибудувана у сфері та на законодавчому рівні.
Якщо вона зможе зібрати правильну команду із професіоналів, пояснити свою позицію кінотавариству, згуртувати його - українське кіно і далі розвиватиметься.
Якщо Кудерчук вдасться вирішити ці питання, то можна уже буде говорити про майбутнє українського кіноматографу".
П'ять років Пилип Іллєнко очолював Державне агентство України з питань кіно - із серпня 2014-го.
За час його каденції створили 173 фільми.
Касові збори українських картин збільшились із 17 млн грн за 2014-й до 198 млн грн за 2018 рік.
Залишив посаду в серпні минулого року.
З того часу Держкіно не мало очільника.
В конкурсі на посаду була єдина претендентка - директорка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич.
21 листопада вона не пройшла співбесіди.
2 грудня 2019 р.
уряд оголосив повторний конкурс на зайняття посади голови Держкіно.