Про це домовилися міністр інфраструктури України та міністр транспорту та комунікацій Білорусі під час спільної зустрічі, повідомляє пресслужба Мінінфраструктури.
Відзначимо, що з другої половини 2020 року стартують перші перевезення внутрішнім водним транспортом з Білорусі до Чорного моря.
Для реалізації цього проєкту в Україні будуть проводити роботи з днопоглиблення на річках, зокрема на Дніпрі.
Це має призвести до зростання обсягів вантажоперевезень Дніпром.
Окрім того, в уряді очікують на ухвалення законів про внутрішній водний транспорт.
Ідею об'єднання водних шляхів .
від Чорного до Балтійського моря висловлював також Олексій Гончарук.
Раніше в уряді повідомляли, що реформа внутрішньо водного транспорту та залізниці здатна забезпечити пришвидшення зростання економіки України на 3% ВВП щороку.
Також там запропонували відмовитися від річкового та інших зборів, щоб стимулювати розвиток цієї галузі.
Як планують розвивати туризм за допомогою річкового транспорту.
За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, з початком навігації на Дніпрі та Прип'яті розпочнуться роботи з черпання та доведення до суднохідних глибин.
Крім цього, Україна та Білорусь планують запустити спільний туристичний річковий маршрут – Київ-Мозир-Київ.
Тут планують використати судно "Світанок", що належить держпідприємству "Адміністрація річкових портів".
Готовність судна до виходу у рейс планується на кінець квітня 2020 року.
Що відомо про судноплавство на Дніпрі? Тема вантажного сполучення Дніпром неодноразово обговорювалася на різних рівнях під час українсько-білоруських контактів.
Восени 2017 року керівники Гомельської та Херсонської областей підписали трьохсторонній меморандум про співпрацю і партнерство з метою реалізації проекту з відновлення судноплавства по Дніпру.
Ідея проєкту полягала в тому, щоб завантажувати на території Білорусі судна змішаного класу, що зможуть доставляти вантажі через Чорне море до країн Європи, Азії та Африки.
Такому судну не будуть потрібні додаткові перевалочні пункти у морських портах, що істотно знижує вартість доставки.
У Білорусі планували побудувати порт "річка-море" на глибоководній ділянці Дніпра у районі села Нижні Жари Брагінського району, що знаходиться практично на кордоні з Україною.
Передбачалося і поглиблення фарватеру річки на ділянці між портом і Київським водосховищем.