/https%3A%2F%2Fnarodna-pravda.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2F313022-946405-qzzJdspZ.jpg)
Газ і дизпаливо можуть подорожчати: названа причина
Незважаючи на значну девальвацію національної валюти в 2020 році, вартість пального на заправках країни поки що залишається відносно стабільною.
Експерти пояснюють це зниженням світових цін на нафту через ситуацію з масштабним поширенням китайського коронавіруса.
Але невдовзі ціни на пальне можуть різко піти вгору, і пов’язано це не тільки з внутрішніми причинами.
Loading...
Повідомляє НАРОДНА ПРАВДА з посиланням на Факти.
Нещодавно ПАТ «Укртатнафта» і компанії «Укрнафта» і «Укргазвидобування» звернулися в Міжвідомчу комісію з питань міжнародної торгівлі з проханням ввести мито на імпорт російського дизельного палива та скрапленого газу на період п’ять років із щорічним підвищенням його розміру на 4,24%.
Компанії пропонують з січня 2020 року встановити ставку мита 8,46%, з 2021 року — 12,7%, з 2022 року — 16,94%, з 2023 року — 21,16% і з 2024 року — 25,4%.
Введення обмежувальних заходів пояснюють субсидованим російським імпортом.
За їх твердженням, Російська Федерація шляхом різниці в ставках експортного мита на сиру нафту і нафтопродукти, а також через механізм зворотного акцизу субсидує свої НПЗ, що нібито веде до порушення принципу Всесвітньої торговельної асоціації.
Як введення мита позначиться на вартості пального на заправках, роз’яснив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн:.
— Я вивчив скаргу, яку подали виробники нафтопродуктів, і вважаю, що на її основі, при детальному аналізі, шансів на запровадження мита небагато.
Думаю, тут розрахунок на емоційну складову, на адміністративний ресурс.
Якщо раніше ініціатором подібних заходів впливу на ринок виступала компанія «Укртатнафта», то зараз пул посилився, в першу чергу за рахунок НАК «Нафтогаз України», яка теж стала одним із заявників.
А також за рахунок підтримки деяких інших учасників ринку, зокрема, азербайджанської компанії «Сокар», яка, як я розумію, бачить в цьому свої вигоди.
Адже в разі посилення позицій українських заводів «Сокар» розглядає себе як першого претендента на збільшення поставок нафти в Україну з Азербайджану.
Варто відзначити, що «Сокар» зараз дійсно найбільший постачальник нафти на українські заводи.
Ми бачимо, що є шанси на те, що заявка про необхідність введення додаткових мит буде почута урядом.
З іншого боку всі розуміють: якщо таке рішення буде прийнято, мова піде про істотне збільшення ціни на дизпаливо.
А це 70 відсотків моторних палив, що споживаються в країні.
Треба чітко зрозуміти, що це мито не є податком на російський продукт.
Воно ставить перепону, яка припинить російські поставки.
Тому що такий розмір мита ніхто не подолає.
У 2019 році на трубопровідні поставки російського палива було введено мито 4%, і це закрило їх відразу.
А зараз пропонується майже вісім з половиною відсотків.
Тому можна говорити про те, що мито стане загороджувальним.
Інші постачальники, як внутрішні, так і зовнішні, в цих умовах автоматично теж піднімуть ціни.
І вийде, що споживачі, просто переплатять додатково близько 11 мільярдів гривень.
Це дуже суттєво.
Дизельне паливо споживається промисловістю.
А отже, зростання цін вдарить по ній, зробивши продукцію не конкурентоспроможною.
Вдарить по транспорту, по армії.
Транспортний бізнес буде змушений перекладати витрати на пасажирів.
На заводі «Укртатнафта», який вже 12 років знаходиться під контролем Ігоря Коломойського, особливих змін не відбулося.
Для того, щоб завод ефективно працював, необхідно в нього інвестувати — і тоді буде прибуток.
А громадянам нав’язують думку, що спочатку населення має заплатити підвищені ціни на пальне, тоді завод запрацює.
Для вирішення проблем є не такі радикальні методи.
Тому є надія, що до введення загороджувального мита справа не дійде, а для рішення проблем буде знайдений компромісний варіант.
По зрідженому газу ситуація інша.
І повністю замінити російські поставки буде неможливо.
Швидше за все, скраплений газ просто стане дорожче, — підсумував Сергій Куюн.
І продумує можливості вирішення даної ситуації.
Нагадуємо, в місті Малин Житомирської області 30 січня місцеві жителі вийшли на акцію протесту проти ініціативи влади стягувати з користувачів плату за послуги транспортування газу.